Orient only

Dat dacht ik ook te hebben gelezen.

2 likes

Saffier breekt in duizenden splinters, die in het uurwerk terecht komen bij een impact groot genoeg om het glas kapot te maken.
Hardlex gaat bij dezelfde impact kapot in grote stukken, die niet zoveel schade maken en vaak aan elkaar blijven zitten, beetje zoals vroegere autoruiten i duizenden stukjes sprongen tegenover een geslaagde autoruit.

2 likes

Inderdaad, dat is wat ik ook had gelezen. Dan lijkt saffier juist beter voor een dresser in plaats van een duiker.

1 like

Ik denk dat er inderdaad voor beide voor en nadelen zijn. Hardlex kan inderdaad meer impact hebben maar is minder krasvaster. Voor mijn gebruik gaat krasvaster boven het kunnen hebben van impact. Bij snorkelen tegen een koraalrif aan klappen met hardlex of saffier (en dus kapot) maakt geen verschil. Het horloge zit dan vol zout water en is afgeschreven.

1 like

Volgens mij is de kans op krassen vele malen groter onder water dan breken. Anders ben je wel heel wild om je heen aan het hakken met je armen. Wat weer ingaat tegen alle principes van het duiken. Beter saffier imho.

2 likes

19 likes

Gave kleur zeg :heart_eyes:

1 like

Zekers… :ok_hand:t2::smiley:

Die Kamasu gaat er bij mij ook nog wel eens komen denk ik, in het groen of rood. Als vervanging voor de SKX :wink:

2 likes

De groene gehad…mooi als je hem draagt maar een draak om op de foto te krijgen, dat doet de rode beter :yum:

1 like

Geen nieuwe skx meer?:relieved:

1 like

De echte nieuwe beginnen langzamerhand schaars te worden… :wink:


Ik heb de Triton en de skx begin ik eigenlijk steeds minder te missen. Ik ga zeker geen nieuwe skx meer kopen voor 250€. Dan liever nog 50€ er bij en nog een zwarte Triton op een nato strap😀

10 likes

Na lange tijd maar weer eens een Orient besteld. In preorder weliswaar.

9 likes

Sinds vanmiddag nieuw in de de collectie.:grinning:

21 likes

19 likes

Ik heb een orient ray 2. De bracelet is vreselijk, bij mij is die 2x kapot gegaan doordat de pins doorbuigen als er een beetje kracht op kwam. Draag hem nu als beater op een nato strap.

Het is een mooi horloge voor het geld maar het heeft voor mij niet de wauw factor wat ik wel bij een skx heb.

1 like

Bracelet kan je vervangen. Ik heb de wauw factor op de skx wat minder nu ik een orient heb die wel gewoon op tijd loopt.

Wat een prachtige kleur. :+1:
Veel plezier er mee.

6 likes