Orient only

16,5 - 17cm. dus die gaat perfect op een 17-18 cm pols.
Heeft ook zeer korte lug tot lug van 46,5 mm.

Gaat passen

5 likes

Hoe is de afwerking tegenover bv een sarb033? Reden dat ik dit vraag is omdat ik het echt goedkoop vindt voor wat het is???

Het heeft geen saffier dus dat drukt de prijs , maar voor de rest?

De Sarb vind Ik qua afwerking een trapje hoger maar geen reden om de Bambino links te laten liggen. Zijn qua looks echt andere horloges.

Orient heeft, net als Seiko, een prima prijs kwaliteit verhouding.

1 like

Mijn Bambino op een ouderwetse Fixoflex rekband.

20191026_134707674_iOS (Klein)

12 likes

Niks mis met de Bambino’s.
Heb er verschillende gehad en ik kan zeggen dat ik nog geen Bambino heb gehad waar iets aan mankeerde.
Kan ik wel weer zeggen van de Seiko Cocktail welke een stuk duurder is.
Dus het wil niet altijd zeggen dat de afwerking van een Seiko beter is.

Duurder is absoluut niet altijd beter. En al helemaal niet in de wereld van horloges. Zeker niet als je echt, ECHT eerlijk tegen jezelf kunt zijn.
Ik doe maar een greep: een Armani horloge van €400,- of een Amphibia van vijf tientjes?

3 likes

Nog nooit iets negatiefs gehoord over de Bambino’s maar ik heb nooit de trekker overgehaald omdat zoals bij de meeste Orients de wijzers relatief kort zijn. Eigenlijk te kort in mijn ogen.

Lijk mij het zelfde model alleen voordelig.

1 like

Plus grofweg 25% aan invoer plus BTW

Nog steeds voordelig? :thinking:

Deze bevalt tot nu toe erg goed!

Thanks again @Proenski!

9 likes

Ook al is het niet een ISO-gecertificeerde duiker, maar slechts JIS-gecertificeerd. De Neptune begint voor mij de waardige opvolger te worden voor de Seiko SKX-serie. Wat een heerlijk horloge om te zien en te dragen:

Mijn handen jeuken om de zwarte versie ook te kopen.

13 likes

De orient star classic zal wel iets voor jou zijn, is het extra geld dubbel en dik waard.
Nog steeds één van de meest verbazingwekkende horloges die ik tot nu toe ben tegengekomen voor het geld.

21 likes

pfff die eerste is geweldig (ben niet zo van de blauwe wijzers). Ik kan niet anders zeggen dan dat ik al 100% weet dat deze in mijn collectie gaat komen ooit :smiley:

Geef me aub serienummer :smiley:

1 like

Is dat de kanno?
ik wil de RA-AA0010B19A misschien kopen.
waarom heb je deze boven een kamasu, mako XL, … (of mako II of Ray II) gekozen?

De eerste twee foto’s zijn geweldig. Ben niet zo van dat nep-goud.

Zelf heb ik de versie met de blauwe wijzers. Supergoed af te lezen. Ook bij zwakke lichtomstandigheden. Bovenal, een genot om naar te kijken.

Hoe dan ook de Orient Star is een mooie stap hoger van kwaliteit op de Orient’s.

2 likes

Van nep goud gesproken :wink:

9 likes

In het blauwe theater voor de liefhebber

5 likes

hallo jongens,
ik ben uit verveling eens door de orient site aan het scrollen geslagen en ben deze beauty tegen gekomen:
DJ00002W_690x460
nu staat er een engelse tekst bij en de vrije vertaling is als volgt;

“een extra rode wijzer voor het volgen van GMT”.

dat begrijp ik niet? ik dacht eerst dat het iets met een alarm instelling was maar na de vertaling bleek dat dus iets met GMT te maken.
iemand enig idee?

2 likes

De rode wijzer loopt als 24uurs wijzer mee, oftewel als GMT wijzer. Zie ook de cijfers in de chapterring 2 t/m 24.

Ps. Ik vind de Orient boven jouw post mooier :wink:

2 likes