Orient only

Fraai horloge. Zelf heb ik meer met canvas straps voor dit soort modellen, maar het is altijd goed om opties te hebben. Staat 'm goed.

1 like

13 likes

De Bambino ook op nato goed te pruimen, vind ik :hugs:

12 likes

Wat is ie mooi de rode Baracuda :star_struck:

20 likes

Oriënt King Diver 70th anniversary, 43.5mm en 50mm L2L.
Jammer van die lap tekst bovenaan op de dial, maar dit is blijkbaar historisch verantwoord op dit model.
Iemand deze al in bestelling?

3 likes

Al een tijdje ja, de linker om precies te zijn.

2 likes

Ben benieuwd!

1 like

24 likes

Bloedmooi :heart_eyes:

1 like

Eerste reparatie aan de Triton. Bezel veer vervangen voor Sumo. Was één tandje kapot dus naar 60 klicks. Sumo veer past precies. Wat me wel opvalt is dat de bezel tijdens draaien beetje op en neer wiegt (speling). Ik gebruik de bezel wel vaak dus dat zou oorzaak kunnen zijn. O-ring was nog goed dus die terug geplaatst. Zou wel de maat van die o-ring willen weten voor evt na een snorkel/duik sessie als die vol zit met meuk.

Edit: Net even zitten stoeien met de bezel. Ik heb een o-ring van (voor zover ik weet) van de caseback van een skx007 geplaatst. Volgorde. Bezel spring van Sumo. Dan de o-ring op de case dus niet in de bezel. Dan met bezel/glas press de bezel er op klikken. De o-ring van de skx is iets dikker en kleiner dan de originele van Orient. Vandaar de plaatsing op de case NADAT de veer is geplaatst. Ring beetje invetten met siliconen ver en…bezel draait lekker. Wel even beetje “indraaien”. Zit nu veel strakker dan origineel. Ps. Was even probeersel dus geen gegarandeerd succes. Ik moet zeggen dat het nu een strik strakker zit als eerst.

15 likes

Super dat je deze info deelt. Waardeer ik zeer. :+1:

1 like

Worden de Orient Day Dates nog gemaakt en waar voor een leuk prijsje te vinden? De Bulova gaat het hem niet worden ben ik bang, dan maar een keer de Orient wellicht proberen.

Ik had eigenlijk foto’s moeten maken maar je weet het met proberen…dan maak je daar geen tijd voor want je wilt kijken of het werkt. :grin:. Maar zoals ik het nu zie is het dus prima allemaal te vervangen. Veer van de Sumo en ring van de skx007 caseback. Nu even kijken hoe het zich gaat houden maar voelt prima zo.

2 likes

worden volgens mij niet meer gemaakt, maar nog wel her en der NOS te vinden op Ebay/Amazaon. Maar de prijzen lopen wel aardig op voor de gewilde uitvoeringen.

Waar koop je eigenlijk zo’n Sumo bezelveer?

Nou, mocht je het wel weten?! Dan graag even doorgeven. Alvast bedankt!

En dan alleen veer selecteren

1 like

Orient ‘3-Star’ weer eens om de pols. De goedkoopste lijn van Orient.

18 likes

Prachtige klok!

2 likes