Orient only

16 likes

Oriënt saturation duiker een van de beste horloges die Oriënt gemaakt heeft.

15 likes

Orient Mako 1st gen yellow met bijpassend tshirt. :sunglasses:

14 likes

Deze ken ik nog niet…een Junghans Orient

16 likes

X-post.

10 likes

Deze is wel erg mooi. Weet je toevallig welk typenummer deze heeft?

Wat een schaamteloze kopie/hommage van een Junghans! :joy:

Hierbij: MBSSCC049 P1MX

1 like

Nee hoor…geen dag/datum op deze :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja die willen je wel helpen alleen als je het horloge in Nederland hebt gekocht.
Als je hem bijvoorbeeld bij CreationWatches heb gekocht dan helpen je ze niet terwijl er echt een Wereldwijde garantie op zit.

Zojuist deze vintage Oriënt Small Seconds besteld en onderweg.

Heeft een mooie champagne kleurige wijzerplaat en een Epson automatisch uurwerk.

11 likes

Ook al is Epson eigenaar van Seiko en Orient, dan zeg je toch niet dat het uurwerk van Epson is?! Orient heeft het uurwerk hoogstwaarschijnlijk ver, voordat Espon het kocht, ontwikkeld. Het fijne weet ik er niet van.

Je zegt ook niet dat deze Ferrari een echte, mooie Fiat-motor heeft?! Of wel soms?

Buiten dat is deze Bambino Small hand erg mooi. Gefeliciteerd!

2 likes

Thnx. :ok_hand:

Staat op de achterzijde.

1 like

Ja, ok. Het is maar net hoe je het leest, of “Epson… Movement Japan.” of “Epson Movement Japan”. :wink:

Desalniettemin, het blijft een prachtig horloge voor die prijs.

1 like

Nou, dan heb ik ook een probleem als er ooit iets mee is. Maar drie Orients zijn in NL gekocht, de rest komt van Orient USA, Amazon.de en nog een Duitse tent waar ik de naam van kwijt ben.

Weiss Group is ook tenslotte een importeur. Geen Orient Nederland. Waarschijnlijk moet je dan toch echt naar een Orient kantoor in Europa met jouw garantiekwestie gaan.

Hier een printscreen uit hun mail.

Ja klopt. In het boekje stonden hun vermeld voor de Wereldwijde garantie.
Had, nadat ik van hun een mail kreeg, ook een mail naar Seiko gestuurd en die verwees mij weer naar Weisz.
En Weisz verwees mij weer naar Creationwatches enne die verwees me weer naar Weisz, dus…

1 like

Interessant :face_with_monocle:

Ja dat is het zeker.
Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Dus schoot er niet veel mee op.