Orient only

Kamasu groen is blijkbaar lastig te fotograferen? Als je “zwart” had geroepen, dan had ik het ook geloofd.

Ja klopt, dat is een lastige, helemaal binnen.
Maar het kan wel :wink:

9 likes


Leuk met gangreserve

7 likes

10 likes

12 likes

13 likes

Waarschuwing:

Op marktplaats wordt een schitterende Orient crystal (vintage NOS) aangeboden. Inmiddels is er al een bod van 160 euro.
Waarom nu de waarschuwing? Verkoper verwijst naar zijn YouTube kanaal. Hierop zijn onder andere filmpjes te zien over horloges van Ali express. En laat nu toevallig aliexpress ditzelfde vintage Orient horloge aanbieden voor 6 tientjes. Ik dacht dat Wish aan fake horloges deed, Ali dus blijkbaar ook.
Ik beweer niet dat verkoper een fake aanbiedt, maar let op mocht u interesse hebben.
Reactie mijn vraag over de echtheid:

(upload://4uKh7WnwSFe6Y71pISz4cZFtXV6.jpeg)

6 likes

Vriendelijk antwoord ook.

1 like

Ach ja…
Bijzondere wat betreft zijn serienummer: deze staan ook op de case backs van de fake Orients die AliExpress verkoopt. :rofl:

3 likes

Fake Orients? Levert dat ook al geld op? :astonished:

Breitling, Omega, AP, Rolex etc, ok: dat snap ik.

Het kan nog erger hoor…

2 likes

Waarom zou je überhaupt zo’n goedkoop horloge willen namaken? Lijkt niet echt lucratief.

:star: :star: :star:

Net als altijd met Orient, heel veel moois, voor weinig centen :hugs:

14 likes

In sommige landen ligt het gemiddelde salaris iets lager dan hier…

3 likes

Er is zeer weinig vergelijkmateriaal om te kunnen constateren of het een echte is.

En wellicht is het nog een echte remake ook. Hoewel ik hem nergens bij Orient op de site tegenkom.

1 like

Inmiddels is er al iemand die 175 heeft geboden :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik heb er 2 gehad, een oude (blauwe) en een ‘NOS’ exemplaar (witte). Ongeveer 2-3 jaar geleden was dat. Leuke kleurencombinaties, alleen qua formaat niet te doen met een gemiddelde pols vind ik zelf.

Ik denk dat die in de Ali advertentie niet nep zijn, maar meer een bij elkaar geraapt horloge van overgebleven onderdelen is.
Lastig te zeggen of het origineel is of niet…

7 likes

16 likes

Van die blauwe heb je nog geschreven dat je het jammer vond hem buiten het forum om verkocht te hebben. Ik was de koper toen via Marktplaats. Ik las toen wel al mee op het HF maar was nog geen lid. Het grappige is dat ik met zo’n 30 horloges nu, deze bij mijn top 5 staat die waarschijnlijk nooit meer weer gaat.

11 likes

Verdomd mooie Orient.

1 like