Originele Heuer Flieger Chronograaf jaren 40

Met wat pijn in het hart bied ik mijn originele Heuer piloten chronograaf te koop aan.

Referentienummer 348, uitermate zeldzaam!!
Dit is de opvolger van in 1935 uitgebrachte chronograaf met 1 pusher ,dit model is uitgebracht in 1942.

Handopwindbaar heren polshorloge met chronograaf gemaakt voor piloten, een zogenaamde fliegeruhr .
Uiterst zeldzaam stuk dat niet of nauwelijks wordt aangeboden.
Heeft het originele Valjoux kolomwiel uurwerk.

Horloge loopt en werkt perfect en is recentelijk geserviced door horlogemaker Nico Rijsman

Dit volledig originele uurwerk is een topstuk voor elke verzamelaar , de staat van de kast is gebruikt. Ik heb het volledig origineel gelaten want naar mijn mening hoort zo’n oud horloge geen opnieuw verchroomde kast te hebben.
Tevens is de kroon behoorlijk versleten en wat krom maar het is de originele kroon dus ik heb deze niet laten vervangen.
Wijzerplaat is nog mooi en slechts licht gepatineerd , de draaibare bezel met muntrand laat zich makkelijk draaien.
Diameter is 39mm exclusief de kroon gemeten.

Het horloge wordt zonder band verkocht , hier moet een band bij die wordt vast gezet met popnagels en dan kan je de lugs niet meer zien vandaar dat hij zonder band wordt verkocht.

Persoonlijke overdracht heeft de voorkeur , verzenden alleen aangetekend en verzekerd kk. Ophalen kan te Nijmegen

Vraagprijs €2750

1 like

SLOTJE aub

Deze topic is nu gesloten. Nieuwe reacties worden niet langer geaccepteerd.