Oris horloge

Heykes,

Ik heb een horloge van oris van mijn overleden grootmoeder deze zat nog in een doosje en nooit gebruikt. Nu zou ik graag te weten komen of deze echt is en geen replica.
Misschien kent iemand er iets van hier?
Met curieuze groeten,
Debby

Die is echt hoor, mooi horloge. Ziet er allemaal prima en correct uit. Zulke dameshorloges worden niet nagemaakt en zeker niet met het originele doosje. Het horloge is 10 micron verguld en heeft nog een mooie frisse wijzerplaat.

mvg Melvin

Ooh echt! Dankjewel voor je reactie,nu ben ik benieuwd naar de waarde en de juiste periode waaruit hij komt?

Ik dacht dat ze de doosjes misschien ook namaakten. :smiley:

Debske,

100 % echt, al vergelijkbare vintage dames Orissen gezien. Komt hoogstwaarschijnlijk uit de jaren '30. Magnifiek zo in nieuwstaat én met de originele verpakking erbij :+1:
Als het horloge open gedaan wordt kan aan de hand van het kaliber/serienummer bekeken worden of ie nog juister gedateerd kan worden. Zeker eens laten onderhoud doen voor je 'm gebruikt om schade te voorkomen want het mechanisme zou kunnen vast zitten na al die jaren!

Een zusje van die van je grootmoeder:

Ik heb er al aan gedraaid om te zien of ze werkt en ze doet het :smiley:
Bedankt voor de reacties! Ikke superblij :grin:

Gaaf om te zien zo met het doosje er ook nog bij.
Top!

Mijn dochter Merel draagt een vintage Oris dameshorloge, leuke klokjes!

Ik zou hem ook wel willen dragen maar mijn pols is iets te dik :smirk: spijtig.

Dit soort banden is nog gewoon te koop, je moet dan alleen even op zoek naar iets in de juiste lengte.

Een beetje juwelier moet je hiermee ook kunnen helpen.