Oude Horlogemerken.Wie kan hier iets over vertellen

Ik herinner mij een aantal merken zoals Indus,Lancia,Lincoln en Prisma.Bestaan deze nog steeds? uit welk land komt dit merk en waren dat zelfstandige fabrieken? Of B merken van bekendere fabrieken? Welke werkjes werden er gebruikt?
Wie weet iets van de historie? Altijd interessant om te horen
Groeten
Henri

Gebruik de zoek * functie *eens in de blauwe balk Henri, als je alle datums aanvinkt, krijg je een heleboel info over deze merken.

Prisma bestaat nog steeds, werkt tegenwoordig veel met japanse en chinese uurwerken. Vroeger was het meer een soort handelsmaatschappij die werkte met zwitserse fabrieken. Veelal uurwerken van fabrikanten die later onderdeel van ETA zijn geworden.
Olympic en ik dacht indus ook waren ook handelsmaatschappijen. Van olympic heb je ook nog nieuwe horloges van indus zou ik het eerlijk gezegd niet weten.
Pontiac was ook een nederlands merk zij maakten zelf geen horloges, maar die werden in zwitserland gemaakt en volgens mij ook modellen die alleen voor hun werden gemaakt.

Klopt op de Pontiacs staat “swiss made” en op de prisma staat dat niet.Ik heb prisma met eta automaat en pontiac met pontiac automaat (misschien ook eta?).Deze horloges doen het nog steeds heel goed! Ze doen vaak niet onder voor duurdere merken.