Oysterband, flip or keep?

Nu ik toch bezig ben (zie topic ‘pip geen patina’), toen ik de sub kocht zat hij op een oysterband. Ik hou niet van metalen banden, dus die heb ik er afgehaald. De vorige eigenaar droeg hem nooit meer omdat hij de sluiting niet vertrouwde, schoot blijkbaar nogal eens los. Ook was hij iets te klein en zou ik er dus een extra schakel bij moeten vinden. De vorige eigenaar had die niet bewaard :rage:. Ik ben niet van plan het horloge ooit te verkopen, maar ik zie het wel als noodpensioen. Wat zouden jullie doen. De Oysterband bewaren in verband met de waarde van het horloge, of verkopen? Van de opbrengst zou ik een leuk ander horloge moeten kunnen kopen…

2 likes

Never nooit die band verkopen!

4 likes

Om welke reden?

Ja, nu. Je hebt een datumcode in je sluiting staan die overeenkomt met het bouwjaar van je horloge. Dat voegt waarde toe. Een head only plexi sub is niet duizend minder waard zonder band, maar duizenden.

7 likes

Omdat de originaliteit echt totaal weg is dan. In tegenstelling tot jou, willen juist HEEL VEEL mensen een (vintage) sub op staal i.p.v. leer. Mocht je hem ooit nog willen verkopen kan ik je vertellen dat je er hoogstwaarschijnlijk veel minder voor terugkrijgt dan wat je verdient aan de verkoop van de oysterband. Maar hé, het is jouw horloge dus jouw keuze :man_shrugging: :man_shrugging: .

2 likes

Niet alle schakels, een niet geheel werkende sluiting. Ik denk dat de opbrengst wel meevalt.

Lekker houden.

Ik zou het compleet houden zoals de anderen ook al aangeven. Ook al draag je het niet, het zal ook in de huidige staat geen hoofdprijs opleveren.

Compleet houden. Is een groter noodpensioen.

Welke datum code en endlinks zitten bij die band.

Wellicht heb ik interesse… om hem te kopen :sunglasses:

1 like

Sorry, ik heb genoeg argumenten gehoord om hem te houden!

3 likes

We kunnen nog onderzoeken of die ook bij het horloge hoort.

Even de eerste 4 cijfers van het horloge serienummer (tussen de lugs) en even de clasp en band en endlinks Nummer fotograferen

Zou de band ook NOOiT verkopen… je verliest meer als je voor de band krijgt!!

Begrijp ik, maar ik zet geen nummers op het forum.

Daarom ook de eerste 4. Of 3 of 2 …