Patek Philippe fieldwatch?

Kent iemand dit model? Op internet loopt het spoor elke keer dood op vage modellen die er net niet op lijken. Alvast bedankt

1 like

Echt de afwerking waar dat merk voor bekend is.

Zou me echt verbazen als dat echt is.

1 like

Als fieldwatch zou ik hem niet durven dragen. PP staat bekend om de fraaie modellen en verfijnde afwerking, maar staat zeker niet bekend om zijn robuustheid of gangnauwkeurigheid…

Lijkt mij een nepper.

2 likes

Ik heb even hysterisch moeten hinniken toen ik deze zag. Wel grappig gedaan met die tritium cirkel. Dit is echt een goeie 1 april grap van een horlogemaker of een verzamelaar van militaire horloges geweest. Nee, is niet echt.

2 likes

Net zo echt als een biljet van 40 Euro.

5 likes

Ik had dat idee ook maar uurwerk liet me twijfelen

In WO2 kun je je nog best voorstellen dat er een prototype gemaakt zou zijn oid. Extreme omstandigheden. Maar dit Hamilton / CWC -achtige model kast is meer jaren 70/80 en no way dat PP toen ook maar iets deed in die richting. Het deed me denken aan iets wat ik op Hodinkee las, mijn gok is dat ook deze zijn oorsprong vindt in Vietnam.

image

Bedankt! Fijn dat er een forum is om dit soort dingen te kunnen vragen. Ik kijk te veel kunst en kitsch denk ik. Ik geloof er soms nog in

4 likes

Heb hem even in het juiste subforum gezet voor je. :slight_smile: …zou me verbazen als dit echt is.

Dat zei die meneer in de kringloopwinkel ook toen de mevrouw het Chinese vaasje kocht. Bleek tegen de €100.000 euro waard te zijn. True story

Linkje?

‘Lullig’ Chinees kringloopvaasje van één euro blijkt bijna ton waard

https://www.ad.nl/buitenland/lullig-chinees-kringloopvaasje-van-een-euro-blijkt-bijna-ton-waard~a60985fa/

3 likes

Dat geloof ik direct.

Ik heb hier ook zeker geen uitgesproken mening over, al was het maar omdat dit soort ‘slechte’ foto’s mij ook nog wel eens op een verkeerd been zetten maar vooral omdat ik geen verstand heb van PP en diens historie. Ben dan ook erg benieuwd.

Is dat niet de bekende Chinees?
Ik bedoel de "standaard Chinese handwinder."
Het komt mij enigszins bekend voor uit mijn MAO horloge.

1 like

Zou zeker kunnen.

Weet ik, was meer om even te laten zien dat er nog steeds pareltjes liggen te wachten om ‘ontdekt’ te worden.

1 like

Honderd punten :smile:
http://chinesewatchwiki.net/Chinese_Standard_Movement

1 like

Steeds meer bedrijven besteden hun werk uit naar lage lonen landen :sunglasses:
In dit geval heeft PP een goede keuze gemaakt, dit uurwerkje kan zéér nauwkeurig lopen!

4 likes