Patek Philippe only

Zo zeg, dat is wel een hele forse verhoging inderdaad. Het verschilt heel erg per model heb ik begrepen.
Kan me voorstellen dat je dat niet meer ziet zitten.

Waar kan je die prijsverschillen trouwens zien? Of heb je alleen gegevens van dit model?

Geen complete lijst, mijn 7234R staat er niet bij, maar die is van ongeveer 45K naar ongeveer 49K gegaan. Best fors dus.

S&C.

De tussentijdse verhoging helemaal gemist.

2 likes

Alle modellen die nu rond de 8,3 procent zitten zullen inderdaad wel rond de 15 procent gestegen zijn sinds begin dit jaar.

5k meer is me te gek.
Ik snap de inflatie ed, maar nee…

Ik wacht nog wel effe af tot hij er is, denk ik.

3 likes

Zou idd lekker gaan passen als ie komt en dan beslissen. Voor 30k is er een boel leuk spul te koop - al wordt het ook steeds minder natuurlijk. Maar een mooie Lange of Vacheron is voor dat geld nog steeds te vinden.

2 likes

Prachtig!!

1 like

Educate me ik heb t gelukkig nog niet meegemaakt.

Maar wat als de PP 25 k kost en je betaald wat aan en je krijgt m 2 jaar later geleverd met een prijsverhoging van 5 k verhoging kan ik me voorstellen dat de ad verwacht dat je bijbetaald.

Maar ik vraag me af als we dit nu eens anders aanvliegen.

Jij betaald m ter plekke 25 k das de list op dat moment Je krijgt m 2 jaar later geleverd en dan kost die weer 5k meer. Kan een ad afdwingen dat je dan ook dokt in t credo net zoals Rolex fuk yu voor jou 10 anderen die m willen en als je dit op de spits drijft aka er een rechtzaak van maakt hoe strek je dan staat om niet nog meer af te tikken. Want je hebt immers al de list betaald toen.

Ik vermoed dat elke juwelier hier kleine lettertjes voor heeft?

Ik snap idd @ElChueco dat je ivm de 5k meer er van af gaat zien eventueel. Heb je wel een garantie binnen welke termijn ze m verplicht moeten leveren of is dit ook al Rolex praktijk weten we niet en heb je kans dat je volgend jaar 8k meer mag aftikken?

Simpel,

De AD accepteert geen aanbetaling op een horloge die ze niet binnen een bepaalde termijn denken te leveren. Ik geloof er niets van dat ze een Nautilus laten aanbetalen :crazy_face:

Ik heb wel meegemaakt dat een Patek aanwezig was maar ik die een paar weken later wou ophalen, aanbetaald, weg laten leggen en ja hoor, prijsverhoging. Hebben ze niet in rekening gebracht

Ligt misschien ook aan je relatie

3 likes

Kijk goed naar wat je zegt. Je doet een “aanbetaling”. Al doe je een aanbetaling voor het hele bedrag, het blijft een aanbetaling. De “aankoop” vindt pas plaats bij levering van het product. Je krijgt dan een aankoopbewijs & een bewijs van betaling, of dat laatste heb je al eerder gehad.

Maar in dat geval hoeft de AD ook niet meer inkoop te betalen, het horloge was al binnen voor de prijsverhoging.

Maak je een afspraak & het product is al binnen…
‘Mijn’ PP is gewoon nog niet geleverd, zij mogen ook een heel ander bedrag aftikken bij inkoop.

1 like

Weer wat geleerd dank. Is wel fors hoor opeens ff 5 k aftikken. Mja horloges in dit prijs segment is een aantal procent uiteraard direct aardig wat erbij. Doe dat twee keer en tsja…

Tenzij er een tijdelijke, levertijdafhankelijke (inkoop)prijsprotectie van toepassing is. Ik denk dat PP dat niet toepast……

Een stapje dichter bij onafhankelijkheid:

2 likes

Zit net naar de 5167A te kijken, op internet vind ik niks onder de 60k. Is dit gewoon een gevolg van weinig productie/vraag hoog houden?

Dat is een extreem gehypet model op dit moment. Die ga je zeker niet kunnen kopen bij een dealer op dit moment, dus dan kom je inderdaad bij dat soort prijzen uit. Een aantal jaar geleden waren deze modellen niet zo gewild en vrij gemakkelijk om onder list te kopen.
Daarom ben ik ook blij met mijn 7234R. Dat is hetzelfde uurwerk als de aquanaut travel time en is 60m waterdicht. Verder zijn die 2 modellen qua uiterlijk natuurlijk niet te vergelijken.

De Aquanaut is m.i. meegesleept door de Nautilus hype. Een jaar of wat kon je een 5165/67 met een beetje mazzel voor onder de 20k scoren

1 like

Overigens, zo’n 10 à 12 jaar geleden op een ander forum werd je vierkant uitgelachen als je zoals ik zei dat je de Nautilus niks vond en de voorkeur gaf aan de Aquanaut.

Nou vraag ik me af, is de smaak veranderd of heeft de hype het van de persoonlijke smaak gewonnen?

Ik blijf de Aquanaut een intrigerend horloge vinden. Voor mij dan wel de 5165 in 38mm. Dit vanwege mijn nobele herenpols

3 likes

:sunglasses: