Patek Philippe only

Laat ik mijzelf introduceren als plebs, ik zal nooit een Patek nieuw kunnen/willen kopen. De nieuwe van 1.15m Zwitserse Franc ofwel meer dan 1m euro is voor de normale man niet te doen. Noem mij een pauper, maar ±50k voor een horloge vind ik al ongelofelijk dat mensen dat er voor neer tikken hier op dit forum/in Nederland - maar het is een keuze en mogelijk :sweat_smile: Alsnog vind ik Patek een mooi merk, interessant om te volgen qua nieuws en over Corona en de USA verkiezingen heb ik al genoeg gehoord inmiddels

Maar als je miljardair bent is het uiteraard anders, 1m voor een horloge, alles is relatief. Voor dit horloge ben ik erg benieuwd naar de (potentiële) verkoopaantallen, zal zo’n ding überhaupt verkocht worden in Europa of zal dat allemaal direct naar het Midden-Oosten/Azië verkocht worden?

1 like

Smaken verschillen; ik vind hem prachtig. :slight_smile:

De nieuwe aanwinst om de pols :blush:

32 likes

Wat maakt dit nu zo’n speciaal en mooi horloge, behalve dat het een Patek is?

1 like

Wat iets speciaal maakt is vooral persoonlijk. Ik kan een Patek bijvoorbeeld speciaal vinden, maar een ander heeft dat met een Rolex (daar heb ik dan weer niks mee).

Ik kan je daarom alleen een aantal punten geven waarom ik voor dit horloge heb gekozen (en waarom ik het speciaal vind):

  • Patek Philippe is een merk met een hele rijke horloge historie en het heeft een goed imago. Beide spreken mij aan en dat maakt een Patek Philippe bezitten toch wel een soort van ultieme grail;
  • De horloges zijn tot in de puntjes afgewerkt. De afwerking is echt een niveau hoger dan bij de meer gangbare merken (daar betaal je ook voor). Met een loep het horloge bekijken is dan ook een feest;
  • Ik vind complicaties leuk. Dit horloge heeft de Travel Time complicatie, die ik erg gaaf vind (hier meer uitleg, ook over de populariteit ervan);
  • En het belangrijkste: ik koop wat ik mooi vind. Ik weet dat veel Patek liefhebbers dit model niet mooi vinden / niet bij Patek vinden passen, maar ik vind hem mooi.
14 likes

Oké thanks.

Ik zal eens vaker naar Patek kijken en erover lezen. Ook al gaan de prijzen ver boven mijn budget.

:+1:

Ben wel met je eens dat t bezitten van grailmateriaal bijdraagt aan de fun. Mss niet eens altijd terecht, maar beetje horlogeliefhebber kan niet om PP heen. Voor mij was t al van jongs af aan ultiem. Ook omdat ik dat hoorde om me heen en las in tijdschriften en boeken. Ik denk dat mensen dat ook met A. Lange&söhne hebben.

3 likes

12 likes

Bij deze mijn bijdrage met een PP Zakhorloge

21 likes

Bizar mooi, heb je het ding al eens op een watchgrapher gelegd ??? Ik ben benieuwd hoe die het doet.
Hoe oud is hij ?

Wauw, echt prachtig

Nee nog niet. Volgens het serienummer van ± 1969…ik zal hem eens op de timegrapher leggen

Ik kwam weer eens op de site van S&C. Had dit al eerder gezien, maar het is nu een half jaar later nog steeds zo. Onvoorstelbaar suf vind ik zoiets:

Is er dan niemand in dat hele bedrijf die weet hoe je je duurste merk spelt, of die de webbouwer eens een trap onder zijn kont geeft?

11 likes

Uiteindelijk is het toch gewoon dragen wat je mooi vind (en wat je kan betalen :laughing:)

Mooi horloge! Cool dat het witgoud is en die complicatie is gaaf! Ook wel praktisch dat je de beide tijden zo snel en makkelijk aan kan passen. Maar ik moet wel heel erg wennen aan de twee extra kronen. Die zijn wel erg aanwezig en heb ik op basis van de foto’s wel moeite mee.

(dat zegt meer over mij overigens hoor. ik heb ook heel lang moeite gehad met het datumglaasje bij een DD en de afwijkende kleur van de datum schijf. maar ook gewoon gekocht :slight_smile: )

1 like

als overtuigd zakhorloge liefhebber is dit voor mij natuurlijk het einde.

2 likes

Ik ben eigenlijk juist niet zo fan van zakhorloges maar meer van polshorloges, maar vind deze wel prachtig en het merk maakt het stiekem toch extra leuk.

Dus als u een prachtig polshorloge heeft ruil ik hem graag hoor :grin::stuck_out_tongue_winking_eye:

Mag ik je vragen welke referentie dit is? Hij lijkt een stuk minder smal als de meeste elipse’s die ik heb gezien op chrono. Maar misschien omdat hij nu om een arm hangt ipv liggend op tafel of op een houder gemonteerd.

  1. Smal is die. :joy:
    Met als sidenote dat ik hem met plezier zou dragen.

4 likes

ik heb geen polshorloges die hiervoor in aanmerking komen. daarnaast ben ik bang dat een complete revisie van zo’n zakhorloge het betere hypothekenwerk wordt.

1 like

Het is de 3738. Hieronder een betere foto

5 likes