Paul van Zeeland (Velp)

De BREIL story;

In 2010 schaf ik mijzelf en Breil Milano rosé horloge aan bij Paul van Zeeland te Velp (Gld).
Op 08-05-2012 biedt ik het horloge voor een onderhoudsbeurt aan bij Paul van Zeeland. Nieuw glas (er zaten wat krasjes op)nieuw bandje en een nieuwe batterij,kosten €95,00.Op 24-05-2012 kan ik het horloge na een telefoontje weer ophalen .
Op 29-06-2012 ga ik met het horloge terug naar PvZ met de opmerking dat het horloge om de haverklap stilstaat .
Na wederom een telefoontje van PvZ ga ik het horloge ophalen ,en hij loopt .
Op 17-07-2012 wederom naar PvZ want u raadt het al alleen de secondewijzer loopt nog .
Op 26-07-2012 heb ik gebeld met PvZ met de vraag of het horloge al klaar was ,Het kon zaterdag 28-07-2012 worden opgehaald .Op 27-07-2012 gaat de telefoon en ja hoor daar hebben we PvZ aan de lijn ,het horloge is klaar .Ik stuur mijn vrouw naar PvZ om het op te halen .Moet zij tot haar stomme verbazing €85,00 betalen .Ze hebben er zonder mijn toesteming een nieuw uurwerk ingezet .Na wat over en weer gepraat mag het voor €35, het lijkt de markt wel. Ja dat was een zeer speciale prijs zijden ze nog .
Bij thuiskomst van het horloge zat het bandje er verkeerd op ,de gesp zat onder de 6.Handig als ik ben heb ik dit euvel zelf maar even opgelost .
Paul van Zeeland wat laat je je kennen voor €35,00 .Door van de in eerste instantie €85 €35 te maken geef je al min of meer toe fout te zijn .
Over die €35 kom ik wel heen ,maar waar ik nooit meer kom is bij PAUL van ZEELAND.
Ik heb het nog eens grof uitgerekend maar de afgelopen 4 jaar hebben wij er voor zo,n €4000 gekocht .Maar niet getreurd er zit op de hoofdstraat ook een juwelier .

Jammer dat je op deze manier afscheid van elkaar moet nemen .

Met vriendelijke groet ,
van Keller
Velp.
Kopie : Horloge forum.

Hallo,

Heeft iemand ervaring met Paul van Zeeland in Velp. Schijnt enige geatoriseerde medewerker van Breitling te zijn?

Groet,

Kane

sorry kane voor mijn late rec. maar van zeeland is een zeer betrouwbaar adres voor vooral breitling maar ook voor tissot en hamilton zeer scherpe prijzen en een eigen atelier voor reparaties en vakkundig personeel vooral gert-jan gr hans

ik hoop niet de Paul van Zeeland te Nijmegen. Vorigjaar een Guess (bijna 400 euro) horloge gebracht om de batterij te laten vervangen (horloge was 6 maanden oud), kreeg het horloge kapot terug met de mededeling… eigenschuld, laten vallen. Dus niet! Ik werd op een goedkope manier de winkel uitgewerkt.

(td)

John F.

Helemaal eens met Tiktik.

Onlangs een horloge langsgebracht bij Paul van Zeeland in Velp voor het plaatsen van een glaasje. Duurde zeer lang voordat het glaasje er was.

Het nadeeel is verder dat er zoveel personeel werkt, dat je ook niet eenvoudig kunt verwijzen naar iemand die je eerder geholpen heeft. Mijn advies is om zeer duidelijke afspraken te maken en deze op een bon te laten zetten anders kun je wel eens bedrogen uitkomen.

RWatch

hallo beste mensen
ik volg dit forum al een lange tijd mijn naam is gradje en heb ook een horloge
tik van daar dat ik me heb aangemeld ik heb inmiddels me tweede breitling
gekocht de laaste is de b01 stalen band blaauwe plaat prachtige klok en
wel bij paul van zeeland de eerste bij gert-jan de tweede bij rene en wel tegen
een heel goede prijs die kreeg ik bij van baal niet ik ben zeer tevrede over
de behandeling en de goede service mijn zien ze zeker terug

Nijmegen moet je niet wezen (td)(td)

arnhem weet ik niet

Eerder (juli 2010) op een ander forum gepost

Zoals jullie alhier hebben kunnen lezen heb ik een Breitling gekocht, het horloge kwam bij Paul van Zeeland vandaan maar behalve de doos en een Paul van Zeeland garantiebewijs heb ik er geen documenten bij.

Dus tijd om even de stoute schoenen aan te doen en eens bij hem te vragen of hem iets bekend was over het horloge en het mogelijk verstrekken van een kopie van de COSC papieren.

Een aardige heer noteerde de gegevens van het horloge en binnen enkele minuten werd ik teruggebeld met een heel net verhaal.

Het horloge bleek in 2006 volledig geserviced zowel van binnen als van buiten, bij Breitling heb je 2 varianten, hij gaf aan dat met deze gegevens en de huidige amplitude en beat error gegevens (bedankt Bert) er voorlopig geen service uitgevoerd hoeft te worden.
Medio herft 2010 zal in Velp een nieuw servicebedrijf staan alwaar ik van harte werd uitgenodigd om ter zijner tijd een rondleiding te krijgen.

Hij gaf ook aan een eventuele deelreparatie zonder meer uit te willen voeren, veelal kan dit niet voor Breitling, meestal alleen in combinatie met een service.

Al met al, binnenkort even langs Velp.

Ook de horlogebladen zullen binnenkort aandacht besteden aan dit nieuwe servicecentrum.

Jack

Half september vertrokken voor een vakantie naar het zonnige Suriname.
Voorafgaand aan de vakantie bleek het horloge af en toe flink wat gangreserve te verliezen.
Ik was in de gelegnheid om van SBMNSR een Citizen Promaster te gebruiken.

Uieindelijk zat ik dus in het vliegtuig en was gewoon vergeten de Breitling thuis te laten…dus nog om de pols |(

In de 3e week van de vakantie bleek het horloge alleen nog te reageren op handopwinding.
Na de vakantie contact opgenomen met Van Zeeland, het horloge was pas een half jaar uit de garantie.
Aangezien het gebruik van Deet80% stond er toch al een vervanging op van alle pakkingen, dit op advies van Breitling Zwitserland.

De reactie van Van Zeeland was :"Kom maar langs"
Na een korte analyse door de horlogemaker bleek dat het 1482 rad kapot was, iets met de automatische opwinding.
Het zou gemaakt worden voor alleen de kosten van nieuwe pakkingen en het afpersen :~
Daarnaast was het duidelijk geworden door SBMNR z’n HiRes foto’s dat de wijzers wat viezigheid hadden bij de aanzet op de as, ook de wijzers zouden voor kostprijs worden vervangen.
Daarnaast zou de horlogeband opnieuw gematteerd worden als extra service.

In de week voor de afgesproken afhaaldatum kreeg ik een belletje dat er iets te veel speling zat op de lager van de rotor en de opwindkroon ook niet helemaal 100% meer was. Gezien de lage kosten meteen maar mee genomen.

Bij het ophalen van het horloge bleek dat het volledige horloge opnieuw gematteerd was en zat het in een nieuwe travelcase, daarnaast was het echappement opnieuw gesmeerd en de wijzerplaat schoongemaakt.

Ik moest 175 euro betalen.

Close up van SBMNR

Na de service

Op de Marowijne Rivier

Op Bronsberg National Park

Hoi,

Ja ik. Ze zijn erg behulpzaam en zeker niet duur. 2 pushers en een kroon op een vintage breitling voor een klein bedrag laten vervangen. Was binnen 2 weken klaar.

Paul van Zeeland in Nijmegen moet je vermijden. Het zijn afzetters. De ene medewerker(ster) ontkent wat de andere medewerker(ster) zegt.

Klantvriendelijkheid is ver te zoeken bij ze.

Ga naar een andere juwelier als je goed behandelt wil worden!

Slechte service bij Paul Zeeland in Nijmegen.
Pulsar horloge gekocht, na 6 weken knopje verdwenen , bleek afgebroken.
Dacht toch garantie te hebben de eerste 6 maanden op een goed werkend horloge en dat problemen vallen onder verborgen gebreken. Indien anders moet de leverancier / verkoper bewijzen dat het door onzorgvuldig handelen komt. Maar nee de opmerking was dat het horlogeglas en knopje buiten de garantie vallen.
volgens mij mag niets uitgesloten worden van de garantie en tevens is dit mij ook niet verteld tijdens de koop van het horloge en ook geen vermelding op de garantie formulier dat ik mee heb gekregen.
Bij deze dus voor service,garantie en klantvriendelijkheid moet men niet bij Paul Zeeland in Nijmegen wezen

Heb ook een hologe gekocht bij PvZ. van het merk Tissot.
Na drie maanden verlies ik het horloge tijdens het wandelen in een grote meubelzaak ,de metalen band was geknapt dit heeft PvZ gratis gerepareerd echter de beschadigingen die het horloge heeft opgelopen niet.
Na een jaar viel de kroon er af en liep iets te hart,de kroon hebben ze er weer opgemaakt maar dat het horloge te hart loopt is noormaal.
Het horloge is nu twee jaar oud en loop tien minnuten te hart in drie dagen,het laten repareren van het hologe kost 230 euro,maar nu gaan we onderhandelen,laten repareren voor 75 euro met twee maanden garantie gaat de tissot stuk in deze twee maanden dan krijg ik 325 tegoed,of nu gewoon inruilen voor 230 euro.
Nee, ik ga ook nooit meer een hologe kopen bi PvZ.

:sleepy:

Ik heb een Omega ter onderhoud aangeboden bij Paul van Zeeland te Nijmegen. Het is een officieel Omega service center en de meneer in het atelier die ik telefonisch sprak was zeer kundig en vriendelijk maar het winkelpersoneel in de vestiging zélf bakt er helemaal NIETS van.

Men wist mij fijntjes te vertellen dat ik voor max. €300 wel klaar zou zijn voor een grote onderhoudsbeurt voor een Omega Constellation cal. 751 maar dat bleek na contact met het atelier ineens tóch €550. Natuurlijk was ik op de hoogte van de serviceprijzen van Omega maar ik dacht dat het bij Van Zeeland dus voordeliger was. Het winkelpersoneel is zelf blijkbaar niet eens op de hoogte van de diensten die ze zelf aanbieden. Die €550 is mij te gortig dus het horloge komt retour zonder verrichte werkzaamheden maar ik mag wel mooi de ‘onderzoekskosten’ aftikken à €35 :wink:

Voor de kunde van het winkelpersoneel moet je er niet wezen maar in principe zijn die ook slechts een doorgeefluik. Toch ben ik zeer teleurgesteld.

Circa 1 week geleden heb ik een Breitling gekocht bij een particulier. Nadien bleek dat er een aantal vlekken zichtbaar waren op de dial.

Omdat ik mij zorgen maakte (vocht) heb ik contact opgenomen met PvZ (Velp) daar het horloge bij hen in 2011 een servicebeurt heeft gehad. Ik werd vakkundig te woord gestaan en werd direct uitgenodigd.

Aldaar ben ik vriendelijk te woord gestaan en heeft een horlogemaker naar het horloge gekeken, deze beoordeeld en weer waterdicht gemaakt en getest, kosteloos.

Ik weet exact waar ik aan toe ben en heb een nette prijsopgave gehad mocht ik een servicebeurt wensen.

Ik ga dit nog overdenken, maar het contact tot op heden is erg positief.

Zoals elke keer weer op en top. Chrono wijzer van de plek, even een whatsapp gestuurd en meteen regelen. Geen gepraat over hoe of wat. Brengen, maken, ophalen.

Zoals altijd, top service en met een no nonsens eerlijke houding.

Week later. 1whatsapp bericht dat ik een nieuw horloge wil kopen. Meneer belt mij op en na een fijn gesprek alles geregeld. Wederom, geen gedoe, wel beleefd en direct.

Ik moet zeggen dat ik elke keer er een fijne beleving aan heb. In de zaak altijd een kopje koffie en een goed eerlijk en duidelijk gesprek. Daarnaast altijd ruimte voor binding, koetjes,kalfjes,werk,thuis,kinderen en afrekenen.

Via whatsapp kunnen alle vragen, via mail ook. Altijd snelle duidelijke response en waar nodig bellen ze je even op.

Top!

Oplichters of onkunde?

Inderdaad, dat zijn zware woorden. Staat ook erg in strijd met mijn eerdere positieve review. Doch, het volgende:

Ik had een eventuele prijs afgesproken bij PvZ. De service zou bestaan uit het vervangen van de wijzerplaat, want deze had vlekken gekregen door waterschade en zou, in theorie, nog verder kunnen schilferen, hetgeen in het uurwerk zou kunnen komen met alle gevolgen van dien. Ook de wijzers en de kroon moesten worden vervangen. De wijzers omdat dit standaard is en de kroon omdat dit een defect zou hebben. Het draaimechanisme pakte niet goed, wat vermoedelijk kapot zou zijn gegaan bij een val en men zag een plekje (?) zitten op een belangrijk onderdeel.

Hoewel ik positief was over hetgeen wat ze tot dusver hadden gedaan, een diagnose en een prijsopgave, wilde ik toch nog een second opinion van een gerespecteerd horlogemaker op het forum.

Wat blijkt, er klopt helemaal niks van hetgeen mij is aangesmeerd. Het horloge heeft nog nooit vocht gezien, sterker nog, de dial was enkel vervuild en is weer in ere hersteld. Ook de Kroon draaide gewoon perfect, echter de stift werd te diep ingedrukt bij het terugplaatsen van de kroon. Ook dit is relatief eenvoudig verholpen en biedt geen problemen meer.

Ik vind het ontzettend slecht dat mij een mega service beurt werd aangeraden op punten die niet defect waren. De opzet is niet te bewijzen, daarom ga ik maar uit van onkunde, maar Paul van Zeeland te Velp ziet mij niet meer terug.

:-1:

5 likes

Jeetje ja zo is het per direct vergooid.
Heb je hun wel aangesproken op dit?

Ben vooral benieuwd ook naar wat hun verhaal hierin is en welke “oplossing” ze nu willen aanbieden .

Dit zijn geen grappen iig.

Ik heb ditzelfde gemaild naar hen, 2 dagen geleden. Ik wilde ze eerst de kans geven te reageren… Tevergeefs.

Niet netjes.
Mijn ervaring tot op heden is dat ze altijd binnen enkele uren terug mailen.
Is het antwoord niet paraat dan bellen ze altijd even voor over en/of uitleg.

Enorm jammer, want zo een ervaring doet voor service toch wel enige twijfel inboezemen. Ik had het spul er blind heen gebracht voor ik dit las. Dit gezien mijn tot op heden alleen maar zeer positieve ervaringen met PvZ.

Ik hoop dat ze nog reactie gaan geven, lees het graag terug hier.