Pip geen patina

Ik kwam deze elders op het forum tegen. Ik heb vorig jaar een dergelijke sub gekocht van een kennis die hem zelf in de jaren 70 nieuw gekocht heeft. De mijne heeft, net als op de foto’s, (Ik hoop dat ik de juiste termen gebruik) een lume-pip op de chapter ring (of bezel) die geen patina heeft, terwijl de markers op de wijzerplaat dat wel hebben. Is dat normaal of wijst dat er op dat de chapterring of bezel later ooit vervangen is?

Bezel insert.

En ja. Heb je een foto?

De pip of parel hoeft niet mee te verkleuren. Is ander materiaal, staat bloot aan andere omstandigheden dan de dial.

1 like

Jij denkt dat een lumepip na 50 jaar nog wit is? Of de insert onbekrast?

Ik zeg service-inlay, maar @Brick weet hier meer van.

Brick, kassa 4 alsjeblieft!

2 likes

In de kluis, service bezel inlay, nieuwe parel. Is geen eenduidig antwoord. Een niet gele parel betekent niet direct nieuwe bezel inlay.

Maar ik zie wel roest en dat betekent dat er ooit water in heeft gezeten en het horloge dus wel voor service is weg geweest.

Ik zeg service inlay.

Er kan toch ook gewoon een nieuwe lume pip in zitten?
Al lijkt het in dit geval wel het geheel wat vervangen is ivm krassen.

Kan je hem niet vragen of het horloge weggeweest is voor service? Was heel normaal om onderdelen te vervangen.

Of alleen de pip die er wel eens uitvalt.

Rolex vervangt toch niet alleen de pip? Volgens mij zetten zij er altijd een volledig nieuwe insert in.

3 likes

Moet en ga ik inderdaad nog doen

???

Dat snap ik maar als je insert verder nog goed is en je een pip ook los kunt vervangen zou ik het laatste doen. Ten eerste hoeft het horloge dan niet weg en ten tweede scheelt het nogal in kosten. Hier lijkt het idd het geheel te zijn.

Moeilijk te missen :sweat_smile:

1 like

Ja ik had het niet gezien maar ook niet goed gekeken maar zag het direct na je opmerking. Geen goed teken.

Zeker geen service inlay op die van @Nobler

Wel op de eerste foto. Van die andere hfer.

@nobler, wil je eens een scherpe foto maken van de 40? Ik denk zelfs een kissing 4.

In elk geval dat font. En de pip is nou ook niet super afwijkend.

Echter het kan verkeren. Of een andere dial in de 1680 of een andere insert. Kan allemaal.

Is de pip luminova? Glimt die altijd. Anders maak daar ook een paar goede fotos van.

Oh en die roest is vrij normaal. Komt vaak voor op de rand. Kun je schoon laten maken.

1 like

Weet je wat wel vreemd is.

De 30 lijkt wel niet fat font. De rest juist wel.

Dat komt niet voor.
Dussss. Scherpe fotos graag.

Goh, goed gezien! Had ik nog nooit gezien en met het blote oog kan ik het op het horloge nog steeds niet zien. Ik dacht nog wel wat een crappy foto ik gemaakt had

Dat is die ook. :laughing: