Omega Planet Ocean only

20190623_112502

13 likes

14 likes

6 likes

6 likes

Nog steeds de mooiste.

Mika

2 likes

13 likes

Misschien wel de mooiste die ik ooit heb gehad…

1 like

Een van de mooiste :crossed_fingers:

1 like

:point_up:

Deze kan ik van mijn werkgever kopen. De Planet Ocean 37,5mm. Officieel een dames horloge. Maar ik heb een smalle pols. En draag ook prima een vintage Oris Pointer Date van 36mm.
Hoe denken jullie over dit dames model? Prima op een slanke herenpols?
En is het zonder doos en zonder papieren € 2500,00 waard? Is natuurlijk persoonlijk wat ik wil gaan uitgeven, maar stel dat ik hem ooit weg zou willen doen moet het niet zo zijn dat ie weinig waarde heeft :blush:.

4 likes

Ik zal proberen om een genuanceerd antwoord te geven.

37,5mm is de diameter van het geheel. Als je daar de bezelf van aftrekt, blijf je met een relatief kleine wijzerplaat over. Het kan je ding zijn, maar het is niet mijn ding. Maar goed, er circuleren nog andere kleine duikers (die men dan mid-size noemt, zodat het minder gek klinkt).

Maar die kleine duikers zijn geen Planet Oceans. Ik vind niet meteen terug hoe dik deze 37,5mm editie is, maar de 42mm versie is 15.7mm dik. Dat is wel wat, maar het algemene formaat maakt het nog te doen. Ik vrees dat deze kleine versie nog steeds redelijk dik zal zijn, maar door het kleinere algemene formaat zou het wel eens een bommetje kunnen worden.

Tot slot vind ik het bij de grotere versie leuk dat je de uurwijzer onafhankelijk van de rest kan laten verspringen. Een “poor man’s GMT”, zo u wil, want je horloge tikt rustig verder terwijl je de uurwijzer aanpast aan de tijdszone.

Wat mij betreft is het dus niet de beste keuze, maar jij moet uiteindelijk kiezen wat je het liefst om de pols slaat :slight_smile:

1 like

Dank voor je uitgebreide reactie! Ik snap het helemaal. Maandag zie ik hem in het echt en kan ik hem om de pols doen om even te kijken. 42mm is gewoonweg te groot voor mijn polsjes. Kijk, dit is een Phoibos Nebula van 40mm.


Vandaar dat ik naar een kleinere maat kijk. Overigens is er ook een PO 39,5mm. Wellicht is die beter. En heeft die wel dezelfde features als de 42mm.
Nogmaals dank voor je reactie!

1 like

Zoals al vaak gezegd op het forum: dat soort foto vertekent enorm hoe een horloge eruit ziet om de pols :slight_smile: Je kan beter even in de spiegel kijken, het geeft een heel ander beeld.

Los daarvan heb je op dit horloge van 40mm een smallere bezel, waardoor de plaat groter uitvalt. Ik vind deze jou best staan, maar ik draag ook wel eens een Panerai dus mijn idee van een “groot horloge” is iets anders dan dit. Met de 37,5mm en de bredere bezel heb je een heel ander zicht.

Nu goed, passen is de enige manier en ik ben zeer benieuwd wat je er van vindt! De 39,5mm is een nieuwere serie en, eerlijk is eerlijk, als die geen glimmende wijzerplaat had was de 42mm al lang op de schop gegaan. Die mist de verspringende uurwijzer maar verder is die in elk opzicht prachtig.

1 like

In 42 mm zijn er toch geen met snelverstelling in de band? of zoek ik verkeerd?

Klopt, zelfde voor bovenstaande 37.5mm. Je kan die sluiting wel bestellen en ze is er relatief makkelijk op te plaatsen. Kost wel een aardige duit maar dan heb je ook wat.

1 like


Even wennen, hoewel t gewoon klopt.

19 likes

1 van de mooiste duikers in mijn optiek :ok_hand:t2::heart_eyes:

5 likes

2 keer de 300m gehad. Nu deze. Ben benieuwd.
39.5 had ik niet verwacht zo fijn te zijn.

1 like

24 likes

16 likes