Podcast Mannen van de Tijd

Hoi! Ik werd geroepen. Maar inderdaad, de Archimede is fantastisch.

Met name dankzij de prettige kastvorm.

Van de horloges die jij in de Poll hebt is de Tissot PRX wel een hoogtepuntje, da’s een super cool horloge, maar je moet wel rekenen dat je geen banden gaat swappen.

Als je goed zoekt vindt je deze ook nog voor 800 ballen:


Da’s ook een prachtige GADA. De SARX083 of Presage Sharp Edge.

7 likes

Hey wat is dat nou?
Heb je onlangs dat horloge niet compleet afgebrand in je seiko NA topic? Of was het enkel de persoon waar het aan lag? :wink:

2 likes

Nee, iemand begon een discussie over de Powermatic 80 die daar in ligt, en vergeleek hem met de 6R35 in de Sharp Edges. En ja, ik vind nog steeds dat de ETA uurwerkjes, die tegenwoordig alleen laser-gereguleerd kunnen worden af fabriek en verder modulair geserviced moeten worden niet zo mooi als een ouderwetse ETA 2824.

Het zijn cost-cutting maatregelen die in mijn ogen het uurwerk meer wegwerp en minder service-baar maken. Aan de andere kant, als je voor 600-700 ball’n een GADA wilt kopen en de servicebaarheid van het uurwerk interesseert je geen reet: Supercool horloge.

Dat ik er liever een ouderwetse 2824 top grade in had gezien verandert daar niks aan.

Maar het blijven skere uurwerkjes. Die af fabriek wel weer erg goed lopen, naar het schijnt.

2 likes

Die is inderdaad erg mooi ja. Moeten ze nog met open caseback uitbrengen!

1 like

Klopt, dat kan ik mij inderdaad herinneren. Betekend dit dat zo’n uurwerk dan helemaal niet te servicen is? Dat lijkt mij niet toch? Of zijn de beurten duurder of enkel door tissot te doen?
Als dit niet het geval is lijkt het mij niet zo spannend.

Ik vind het een tof horloge, ik zie hem nog wel eens om mijn pols verschijnen binnenkort!

Maar desalniettemin, die seiko van jou, knaller hoor!

1 like

Ik heb geen idee, maar het lijkt er op dat het uurwerk uiteenvalt in een paar grotere modules. Dus in plaats van losse onderdelen vervang je die dan. Of de beurten duurder of goedkoper worden? Dat weet ik ook niet, maar het zal wel makkelijker voor Swatch groep worden om de service dicht bij de eigen borst te houden als ze die modules niet aan derden leveren.

Hoe dan ook… ik heb een Hamilton field watch onderweg met exact zo’n uurwerkje er in, dus we gaan het op termijn mee maken. Toch voelt het niet goed. :slight_smile:

1 like

Zit nu te luisteren, maar dat stereo is alsof ik steeds doof ben aan 1 oor. :sweat_smile:

2 likes

Ball Engineer 3?

  • COSC 2824 uurwerk
  • Prachtige afwerking
  • Tritium lume
  • Geen dertien in een dozijn Tissot/Seiko
  • Voor wat het waard is: 904L RVS zoals je-weet-wel-welk-merk
  • In Nederland te vinden voor +/- 1500 euro

Best een prima pakket. Bovendien, check die referentienummers: NM9026C-S27C-BE! :heart_eyes:

5 likes

Fijne aflevering weer heren :+1:t2:
Cargo is een fijne gast om naar te luisteren.

3 likes

Het was een leuke aflevering heren. Tijdens de avondwandeling geluisterd, maar de pannen? Ik weet niet of ik daar blij van wordt, maar even een tijdje aan proberen te wennen denk ik.

Gandor vormt in elk geval een leuke aanvulling op jullie groep. Ik ga zijn video’s eens opzoeken (hier kennelijk, ik vond zijn website en jullie podcast sneller als zijn YouTube kanaal; https://youtube.com/c/WatchTheFreshFaces). Wederom bedankt voor de leuke tijdsvulling.

2 likes

Heerlijke aflevering weer, sterker nog; een van de leukste tot nu. Veel gelachen, ook mede dankzij Cargo…

@wilfox ook geluisterd? Er komt dus een podcast over onze favoriete Berkelse abdij :tada: dankzij de @De_Guru

4 likes

Laatste aflevering in de auto geluisterd… maar dat “stereo” geluid was echt verschrikkelijk :see_no_evil: Dat even weg denkend…. :ok_hand:t3::joy:

2 likes

Leuke aflevering maar na 2 minuten in de auto afgezet. Mocht van mij na de grap wel weer terug naar normaal.

Thuis weer doorgeluisterd uiteraard😁

3 likes

Jaaa, ik hoorde het. Wilde er nog even op reageren inderdaad. Misschien heeft Frederik @De_Guru nog wat assistentie nodig voor al die apparatuur en wat ervaringsdeskundigheid… :sweat_smile::sweat_smile:.

Of gewoon als publiek.

Wel heel tof dit!

2 likes

Juist! Dat is ons kenmerk :sweat_smile: proost :beer:

2 likes

Dat was inderdaad ‘even wennen’ :rofl: vooral met die schelle boxjes in mijn kart… Maar ach, je moet eens wat nieuws proberen zullen ze gedacht hebben.

Edit; dat ging trouwens over welke stem bij @Twan hoorde en welke bij @Sjorsson . Maar uiteindelijk hebben ze nog niet uitgelegd wie nu op rechts zat en wie op links :rofl:

6 likes

Ja inderdaad en door Frederik z’n verkoudheid hoorde ik het verschil tussen hem en gandor ook amper… :sweat_smile:

Wel apart, want ik luisterde hem tijdens het hardlopen in een donkere polder dus dan komen de stemmen ineens van alle kanten :see_no_evil::rofl::rofl:

5 likes

Ah, Gandor kon ik wel er tussenuit vissen. De rest… :rofl:

3 likes

Heb nu eindelijk een idee naar wie ik al tijd tijd aan het luisteren ben… Weer bedankt voor het maken mannen!!

2 likes

Thanks allemaal! Elke keer weer een feestje om jullie reacties te lezen!

Maar wees niet getreurd, die stereo sound was een proef die niet vervolgd wordt. De volgende aflevering met Thomas van Straaten (ofwel Time Travelers Journal op instagram) over zijn Datejust boek, is weer met het gewone geluid.

Volgende week vrijdag weer vertrouwd fe beluisteren!

5 likes