Poll: Rolex modden of niet?

Opiniepeiling (a.u.b. zonder dat gejenk over Rolex prijzen).

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van het modden van Rolexen. En met modden bedoel ik het vervangen of aanpassen van onderdelen in de breedste vorm. Alles wat anders is dan hoe de goden van Rolex het ontworpen hebben. Dus van een subtiele mod als een Sub date zonder cyclops tot de afgrijselijke horloges van Bamford.

Dus, done or not done om een Rolex te modden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vroeger vond ik het heiligschennis, echter nu ik zelf een gemodde 16234 heb met een datumwiel uit een Thunderbird en een engine turned bezel ga ik er wel lekker op. Voor de puristen verschrikkelijk natuurlijk, but idgaf :smile:.

Edit: het gaat me dus niet om wat jullie vinden van mijn horloge, of dat iemand dat zelf mag bepalen. Het gaat om of jullie het zouden doen / accepteren? En waarom wel / niet?

16 likes

Van mij mag iedereen doen met zijn horloge waar hij/zij zelf zin in heeft.
Veel Rolexen kunnen er uberhaupt alleen maar beter van worden.

7 likes

Ik ben voor. Maar dan wel met originele onderdelen.
Geen bezel inserts die niet bestaan op originele modellen of wijzerplaten en wijzers die niet van Rolex zelf zijn. Geen aftermarket zooi dus maar subtiele veranderingen zoals een ander datewheel.

Waarom niet? Je doet iets toch omdat JIJ dat mooi vind?

3 likes

Precies dit; lekker doen wat je zelf wilt! :+1:t2:

Zolang het met originele onderdelen gebeurt die destijds op dat model ook geleverd werden, dan ja. Anders nee. Dus bijv een andere plaat in je DD zetten of een bezel van een DJ veranderen kan wat mij betreft wel

Misschien bedoelt TS ook een beetje: zou het jou tegenstaan om te kopen/ zou je het met je eigen Rolex doen. Dat iedereen dit moet mogen doen, kun je moeilijk op tegen zijn denk ik

1 like

Of ik het zou kopen?
Afhankelijk.
Alles boven 7-8k koop ik nieuw van de AD
Daaronder is het het overwegen waard.

Om een voorbeeld te geven: een stalen Rolex met aftermarket stenen er in en zwaar gemod voor 10k laat ik liggen, hoe mooi deze ook mag zijn.

1 like

Bovenstaand inderdaad.

1 like

Ben een purist. Maar als je een Pepsi, zwarte of coke bezel op je GMT ramt omdat je aan de kast niet kunt herleiden hoe het geleverd is, blijft ie voor mij origineel en kan je wisselen wat je wilt.

Bij ouwe DJs staat niet welke plaat het model mee geleverd geleverd werd dus wisselen van platen. Sure.

Aftermarket meuk is voor mij sowieso een no go. En frankenwatches wil ik ook niet. Bovenstaande “mods” zou ik zelf uitvoeren. Frankenwatches koop ik niet zonder de originele componenten om het terug te kunnen draaien.

4 likes

Waarom niet het is jouw horloge. Ga binnenkort mijn OP Mercedes wijzers geven dat heeft ie verdiend
:grin:

1 like

Gaaf… komt er ook ’ AMG’ op de plaat te staan ? :smirk:

1 like

Totaal geen heligschennis. Vroeger kon je je datejust, date-date laten modden door rolex. Andere band, ander wijzerplaat, andere bezel ring etc etc. Bijna alles kon.

Laatste jaren wilt rolex dat niet meer. Doe wat je leuk vind

2 likes

Ja, lekker man. Wel originele onderdelen.

image
image
image

image

12 likes

Nee. Ik ben gewoon voorstander van OEM, omdat dat “klopt” in m’n hoofd. Hoewel een subtiele mod met originele onderdelen mss best gaaf staat (zoals bv roulettewheel)

Ik heb deze gedachten ook gehad en uitgeschreven.

2 likes

Een horloge is een gebruiksvoorwerp en iedereen mag die wat mij betreft gebruiken zoals men wil. Ik zie echt geen reden waarom modden daar niet onder zou vallen. Zolang er bij eventuele verkoop natuurlijk maar open kaart wordt gespeeld.

Modden is vaag, man. Zelfs al overkomt het een kleine Seiko. Don’t do this. :confused:

Voor mij ook een absolute no-go!

Leuk topic, jammer dat vele foto’s niet laden, of ligt dat aan mij?