Prijsverhoging Omega Speedmaster Professional per 1-10-20 en per 1-2-23

Een Navitimer in staal, 43 mm en Breitling B01 chronograaf uurwerk met kolomwiel en verticale koppeling.

4 likes

Ik ben in die prijsklasse gegaan voor een relatief jong exemplaar (1992) met Tritium. Toch een heel andere uitstraling dan met Superluminova.

Komt morgen binnen als het goed is.

30 likes

Het horloge is ontwikkeld in de tijd van de houteren gulden. De ontwikkelkosten waren in de jaren zestig al dik terug verdiend. De grootste verandering die dit horloge qua ontwikkeling heeft meegemaakt is het veranderen van een uurwerk naar een beduidend goedkoper model. Sinds die tijd zijn er niet echt noemenswaardige veranderingen aan het uurwerk doorgevoerd waar je echt van denkt dat je die moet hebben. De grootste verandering is dat ze na 40 jaar bedachten dat schroefjes in de band toch wel beter zijn dan die pennetjes.

Ontwikkelkosten: 0
Productiekosten: 750 euro?
Prijs: hilarisch

De enige reden dat dit horloge in prijs omhoog gaat is omdat de andere modellen ook in prijs omhoog gaan. Echter, voor die modellen worden wel ontwikkelkosten gemaakt. Een Seamaster van nu is niet te vergelijken met een Seamaster 300 uit 1963.

En dat je je kunt afvragen of al die ontwikkeling ook verbetering is… nee, niet altijd. Het loopt misschien net effe een seconde per dag strakker maar een Seamaster 300 uit 1963 is een sieraad en voldoet prima. Veel moderne horloge zijn vaak ook wat gevoeliger.

Oh, en dan nog wat. Ik vind een Speedy qua looks geweldig. :wink:

7 likes

Heel mooi! Van harte.

En met de mooiste band!

1 like

image

5 likes

Bij vintage/pre owned is het sowieso een heel ander verhaal. Waar de prijs niet langer bepaald wordt door de fabrikant. Maar als ik een nieuw horloge koop wil ik wel het idee hebben dat de fabrikant zn best heeft gedaan en een mooi product levert voor een goeie prijs.

In ieder geval erg gave vintage speedy. Qua vintage zijn er sowieso een boel mooie opties in die prijsklasse, vintage Navitimers zijn erg cool, verschillende Heuer modellen en de (tag) Heuer reissues om maar wat te noemen.

2 likes

Ik geef je helemaal gelijk hoor, maar hij is gewoon zo gaaf. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik baal er wel eens van dat ik er geen heb gekocht toen je er eentje kon kopen voor 2700 any day of the week.

Ach ja,
Het kan altijd gekker…

2 likes

Ik heb er in de loop der jaren verschillende gehad,
In 2000 kon je hem met wat handelen voor 1800 gulden kopen.
Inmiddels is hij gewoon veel te duur geworden, het is een mooi horloge maar kwetsbaar, 50 m waterdicht :joy:, een eenvoudig kaliber, niets bijzonders ik heb de mijne vorig jaar voor 3500 euro sandwich uitvoering slechts enkele keren gedragen verkocht en hoef er beslist geen meer.

Echt jammer als de prijzen verhoogd gaan worden.Voorgaande jaren was de moonwatch gewoon op Montredo te koop voor een prijs tussen 3300-3500. Ik zie dat het tegenwoordig 4,2K is…

Dit zou je kunnen zeggen over ieder populair horloge…

Nu baal ik gewoon dat ik te jong ben en die tijd heb gemist :sob:

3 likes

Dan zou ik me op jouw leeftijd drukker maken over de huizenmarkt :face_with_monocle:

3 likes

Dat doe ik ook…

Ik werk in de branche dus ik weet hoe lastig het is.

1 like

En dat is dus bullshit want bijna alle horloges zijn wel gewijzigd of hebben een upgrade gehad, deze niet.

1 like

Nou, even off topic dan maar. Om je wat blijer te maken met iets moois. Ik denk tenminste dat het je smaak is. En niet gehyped qua prijzen. Deze is incoming bij mij:

13 likes

Bijzonder mooi! Ook een waanzinnig mooie kast. Is dit de variant met dichte achterkant?

Ik wilde lange tijd een blauwe maar kon geen mooie vinden.

Van harte met je aanwinst. Deze ziet er heel strak uit!

1 like

Bedankt! Ik heb al een blauwe, in nog betere staat. Dit worden dus broertjes:

De kastvorm is heel fraai en je ziet ze niet vaak in goede staat. Ze hebben inderdaad een KS medaillon aan de achterkant

10 likes

Er zijn toch twee kastvarianten van deze? De vroege varianten hebben geen schroefkast maar moet het uurwerk er via de voorkant uit. De latere kunnen gewoon aan de achterkant open.

1 like

Aha zo, de blauwe is in elk geval een “voorlader”.
Van de 5625 weet ik dat nog niet.

1 like