Reinout Rietveld

Beste liefhebbers,

graag wil ik waarschuwen voor een particuliere verkoper met wie ik een vervelende ervaring heb meegemaakt en die ook heden nog horloges via marktplaats verkoopt.

Zijn naam is Reinout Rietveld en hij woont in Den Haag.
Ik heb in 2005 een Omega Seamaster 300 professional voor bijna 800 euro bij hem gekocht, waarbij hij verzekerde dat het een originele is. Heb het horloge bij Juwelier Vaessen in Heerlen laten checken en band korter laten maken en deze bevestigde op zicht dat ie echt is. Bij een inruilactie bij een andere juwelier bleek afgelopen herfst dat ie ‘fake’ is. Qua gewicht en looks gelijk aan origineel. Echter minder helder glas, heel kleine details waren anders en toen zij het horloge hebben opengemaakt bleek er een onbewerkt ETA-uurwerk in te zitten. Een goede copie dus.
Ik heb de verkoper meteen hierop aangesproken (had in de tussentijd nog een horloge bij hem gekocht) en hij heeft alleen negatief en afwijzend gereageerd. Dit stuit absoluut tegen mijn gevoel van integriteit en menswaardig gedrag. Ik zou zo nooit handelen! Hij dus wel en daarom wil ik jullie voor deze verkoper waarschuwen. Maak zelf je oordeel en wees alert.

Ik ken uw zaak niet en doe hier ook geen uitspraken over.

Wel wil ik kwijt dat ook ik tot 2x toe een Omega bij betreffende verkoper heb gekocht en ik moet zeggen tot volle tevredenheid. Prettige ontvangst, goed gesprek en volop gelegenheid om horloges en toebehoren te inspecteren.

Toch jammer dat het in uw geval zo gelopen is en blijkbaar geen uitweg gevonden kan worden. Was het door u gekochte horloge zonder papieren? Zal wel, is immers een vintage watch (ja toch). Deze hebben vaak meerdere eigenaren gehad en zijn dan derhalve zonder paieren.

Bedankt voor de reactie.
Nee waren geen papieren bij. Het was trouwens het huidige model (Professional) en erg goed gemaakt.
Ik snap best dat hij het wellicht ook niet geweten zou kunnen hebben… maar ik vindt gewoon dat je zelf altijd netjes en correct moet handelen! Als ik zelf niet wil dat mensen mij ‘belazeren’ moet ik het ook niet doen. Het fatsoen zegt mij, dat als blijkt dat het niet correct is je meteen het geld terug moet geven. Tuurlijk fouten kunnen wij allen maken, maar het gaat om wat je ermee doet. Op het ein de van de dag moet je elkaar in de ogen kunnen kijken > of jezelf.

Ook omdat ik ook een Jaeger Memovox bij hem heb gekocht (later) had ik meer fatsoen verwacht. Blijkbaar niet dus allen zijn gewaarschuwt.