Rek op Jubilee?

Ik ben van plan binnenkort mijn eerste Rolex te gaan kopen. Nu ben ik het volgende exemplaar tegengekomen op Chrono24:

Het is een model uit 92, inclusief originele doos & papieren. De verkoper wil er 4900EUR voor hebben. Het enige dat lichtelijk mij zorgen baart is de Jubilee band. Er lijkt op deze foto toch wel behoorlijk veel rek op te zitten (de onderste schakels):

Is er hier iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Is dit veel rek of valt het wel mee? Staat het in verhouding tot de vraagprijs van de verkoper?

Bij voorbaat dank!

2 likes

Zo te zien valt dit voor een exemplaar uit '92 wel mee hoor.

1 like

Die band is blijkbaar in zeer goede staat :+1:

Veel rek? Wat bedoel je? Deze band is ontzettend strak. Nog nooit een band met veel rek in de handen gehad? Dat is echt een ander verhaal hoor.

Ik zou me eerder afvragen of deze band wel klopt, zo weinig rek na bijna 30 jaar is bijzonder.

2 likes

Ziet er volgens mij best wel goed uit … En Welkom op het forum

Laat even een foto zien van een exemplaar waarbij je vindt dat er geen/nauwelijks rek op zit… dan kunnen we vergelijken. :grin:

Ok, dat is goed om te horen! Volgens de verkoper is hij in originele staat. Dit is tevens ook mijn eerste aankoop via Chrono24. De verkoper zit in Duitsland en het is een “officiële” juwelier. Met verzekerd verzenden kan er dan vrij weinig misgaan toch?

Vraag om een video op de app. Die zeggen meer dan foto’s.
Jubilee op de foto ziet er top uit trouwens. Ik zou om een claspcode vragen en kijken of hij bij het horloge hoort.

https://sweepinghand.co.uk/useful-info/rolex-bracelet-codes/

1 like

Vraag even naar het serienummer, claspcode in de band en welke datum op het garantiepapier staat. Kan je alles even checken via www.oysterworld.de of hij klopt.

Wat @Metinsta zegt.

Prima band , niks mis mee.

Hoeveelheid schakels wel even duidelijk hebben.
22 stuks is volle lengte , voor een gemiddelde pols is 19 het minimale.

Lijkt mij ook in orde, ik zou er geen twijfels over hebben. Is er een standaard afwijking waarin gesteld wordt dat een band rek heeft? Bijvoorbeeld een centimeter uit het lood of iets dergelijks?

Is de prijs marktconform?

Dank voor de reacties zover!

Ik ga de serienummers & claspcode nog even checken. Ik zou de link naar de advertentie hier willen delen maar dat laat het systeem helaas niet toe.

Ik vind het erg veel geld voor zo’n oude DJ.
Paar jaar geleden kocht ik er nog een voor 1800.

Maar het zal wel marktconform zijn. Prijzen zijn vrij hoog.

1 like

Ja, ik vind het ook veel geld maar ik ben al een behoorlijke tijd opzoek naar een Ref. 16234 met zwarte plaat die helemaal compleet is. Zijn lastig te vinden …

1 like

AUB

Rolex Datejust (Submodel)
€ 4.899

Als ik de bezel zo zie dan denk ik dat het niet de originele band is. Maar als het jaar wel klopt van de band is het verder toch geen probleem. Liever dan een gare band

2 likes

Ik vind die band wel top.

Ik vind de lugs voor 4900 euro alleen niet zo mooi :joy:

Fuck to the no.

1 like

Eens. Die bezel is al eens goed gepolijst en de band is in verhouding een stuk strakker.

Kast is ook al eens aardig gepolijst zo te zien.

Ik zou er never nooit zoveel aan uitgeven. Voor 4800 heb je jong gebruikte topstukken van veel andere merken. Omega, JLC etc.

Klopt
Als je echt een mooie zoekt dan zou ik verder zoeken. Ik zou dan ook niet naar de kleur wijzerplaat kijken, deze zijn later nog wel in andere kleuren te krijgen

Mijn voorkeur gaat toch wel echt uit naar de DJ Ref.16234. Ik vind het contrast van de wit gouden bezel met zo’n zwarte plaat echt gaaf. Kwestie van smaak natuurlijk. Ik was eerst van plan er gewoon één te halen bij een Nederlandse juwelier, maar het aanbod blijkt toch echt te gering. Vandaar dat ik nu al weken op Chrono24 aan het zoeken ben. Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen, en stiekem hopen dat er in de tussentijd nog wat andere leuke DJ’s opduiken. :slight_smile: