Renee Gerove

Hallo Allemaal!

Ik ben nieuw hier op dit forum en pas sinds korte tijd horlogiast, en heb dus nog maar weinig ervaringen met verschillende merken. Vandaar mijn volgende vraag:

Ik ben op zoek naar een klassiek uitziend horloge met maanfase, gewone cijfers (niet romeins) en liefst chronograaf en datum, van maximaal €2.500 (vind de nieuwe longine master te druk/sportief ogend). Nu heb ik (denk ik) gevonden waar ik naar op zoek was bij Renee Gerove (www.renee-gerove.de), maar deze fabrikant levert niet in Nederland en er is ook geen importeur in NL die zich hier mee bezig houdt.

Nu zit ik er over te denken om mijn droom horloge zelf maar bij de fabriek te halen in Duitsland, maar twijfel of dit handig is, ivm garantie, service, etc.

Het gaat om het horloge op de site met referentie 6285, à €1.599, met volgende specs:
http://www.renee-design.de --> chronographs

Ref.: 6285
Gents Watch, Chronograph,
automatic movement ETA Valjoux 7751,
10 Micron gold plated case, white Dial,
moonphase (real),
stop function,
24 hour indicator with small second,
calendar, date and month, visual movement
water - resistant 3 ATM,
lizard imitation leather strap with pin lock

Heeft iemand hier ervaring gehad met het kopen direct bij een fabrikant (is het uberhaupt wel mogelijk?)? En is het (on)verstandig om dit te doen? Heeft iemand ervaring met Renee Gerove horloges, etc, etc…

Ik hoop graag iets te lezen.
Alvast enorm bedankt voor je reactie!

Gr.
Guido

Het lijkt me dat je een juwelier moet zoeken die dit merk voert, want op de website staat niets van direkte verkoop, en als het er niet staat, dan doen ze dat naar je kunt aannemen ook niet.

Je kan er natuurlijk altijd een mailtje aan wagen om het te vragen.

Met alle respect maar 1599,- euro voor dit horloge …??

Totaal onbekend merk, geen imago, niet waardevast, verguld kastje, gespje, imitatie hagedis bandje, waarschijnlijk mineraal glas (want niet vermeld saffier),etc.
Ik weet het niet hoor maar ik vind het erg veel geld voor dit horloge !!
Ben ik nou echt de enige die er zo over denkt ???

Ben benieuwd naar meer reacties!

Heb overigens per e-mail contact gehad en kan eventueel langskomen om het horloge te bekijken als ik wil en dan ter plaatse te beslissen of ik hem koop of niet…

Dit is trouwens de nieuwe site van ze en daar is het iets beter op te zien.
http://www.cbb-shop.de/ --> chronographen --> mechanische chrono --> Herrenchronograph VJ 7751. Wel incl. saphirglass.

Graag jullie ideeen hierbij.

En natuurlijk mijn dank aan Arjen en Ropa voor jullie reacties!

Groet,
Guido

Ropa Schreef:

Met alle respect maar 1599,- euro voor dit horloge
…??

Totaal onbekend merk, geen imago, niet waardevast,
verguld kastje, gespje, imitatie hagedis bandje,
waarschijnlijk mineraal glas (want niet vermeld
saffier),etc.
Ik weet het niet hoor maar ik vind het erg veel
geld voor dit horloge !!
Ben ik nou echt de enige die er zo over denkt
???

Kan niet anders doen dan dit beamen!! Zoveel geld uitgeven aan iets dat waarschijnlijk 90% in waarde is gedaald nadat je de deur uit bent gelopen is écht zonde van je geld. Voor dat geld is er zoveel meer te koop, met wat meer zoeken zal er ook vast iets tussen zitten wat je wel mooi vind met meer historie, imago, kwaliteit voor waarschijnlijk hetzelfde bedrag.

Succes met je keuze. Mijn advies zou zijn; spaar nog even door en zoek rustig wat verder. Het is veel geld dus besteed het goed.

Beste Guido,

Nog één post van mij.

Oké, 1349,- euro en wel saffierglas.(trouwens vreemd…eerst 1599,- nu 1349,-)
Maar nog is het teveel geld voor dit horloge. (motivatie zie mijn eerdere post)
Jaap-Wim geeft ook al aan dat het horloge totaal geen restwaarde heeft.
Niemand , maar dan ook niemand zit te wachten op een tweedehands “Renee Gerove”!!
Ik weet dat het niet het belangrijkste is maar stel dat het horloge na een tijdje toch niet helemaal bevalt en je gaat het proberen te verkopen, dan voorspel ik je nu dat je er geen 200,- euro voor krijgt.

Trouwens, het feit dat er in NL geen verkooppunt te vinden is zegt ook wel iets.
Hoe is dat in Duitsland?

Succes met je beslissing.

Ik ben het er mee eens dat het een hoop geld is, maar geef eens een alternatief dan, eenzelfde soort klok met 7751 voor minder.

Ik heb geprobeerd te zoeken. In een oude Chronos van '99 staat een Kaufberatung met volkalenders (geen chrono’s) met merken zoals Jacques Etoile, Marcello C., Maurin. Allemaal horloges van toen minder dan DM 2000,-, maar als ik er nu op zoek, zijn die maanfases allemaal weg.

Arjen

Dank voor je reactie Ropa. Fijn dat je zo meedenkt.

Ik vind het een lastige beslissing. Ik zie en snap je punt volledig. Feit is dat ik het horloge zou kopen met een speciale reden, nl. dat ik het van mijn moeder krijg en eigenlijk nooit wil gaan (door)verkopen. Het is de bedoeling dat het een lifetime mee moet gaan en dat ik het over 40 jaar nog steeds mooi vind en dat het bij (bijna) alles gedragen moet kunnen worden. Vandaar de keuze voor dit model.

Ik zie dat het best duur is en ook direct minder waard zal zijn, maar t gaat me er dus vooral om dat het lang meegaat en leuk blijft. het is iig te duur qua restwaarde/merk, maar is het dat ook voor wat je er voor de rest (uurwerk is een bekende) voor krijgt…

Ik ben er dus helaas nog niet uit. Ben niet iets vergelijkbaars (voor een vergelijkbare prijs) tegengekomen de laatste weken en heb echt een paar duizend klokjes voorbij zien komen. lastig lastig.

Als het een kado is dat je van je moeder krijgt is dat reden te meer om een hoogwaardig horloge uit te zoeken.

1. Zoals je zelf ook aangeeft is een ETA 7751 een bekend en ook een goed uurwerk.
    Maar weet dat een goed uurwerk alleen goed functioneert in een goede solide kast.
  2. Hoe denk jij dat een vergulde kast er over 40 jaar uitziet ?? (of over 20 jaar)
    De laag zal er afslijten en daar wordt het horloge niet mooier van, je zal je eraan gaan storen. (ja, natuurlijk kun je het ooit opnieuw laten vergulden)

Buiten het feit dat jij het waarschijnlijk een erg mooi horloge vindt zijn er niet veel redenen te bedenken om juist dit horloge uit te kiezen als toekomstig familie-stuk.

Nogmaals, dit is alleen maar mijn mening, niets meer en niets minder.

Arjen Schreef:

Ik ben het er mee eens dat het een hoop geld is,
maar geef eens een alternatief dan, eenzelfde
soort klok met 7751 voor minder.

Ik heb geprobeerd te zoeken. In een oude Chronos
van '99 staat een Kaufberatung met volkalenders
(geen chrono’s) met merken zoals Jacques Etoile,
Marcello C., Maurin. Allemaal horloges van toen
minder dan DM 2000,-, maar als ik er nu op zoek,
zijn die maanfases allemaal weg.

Arjen

Heeft b.v. Epos niet een automatisch horloge met maanstand ??

Wat denk je van zoiets:
http://www.bensontrade.nl/producten.asp?productcat_id=1&productsubcat_id=43&product_id=3739&naam=Longines-L2.673.4.78.3
(Ik heb geen connecties met de verkoper:))

tjvreeken Schreef:

Wat denk je van zoiets:
http://www.bensontrade.nl/producten.asp?productcat
_id=1&productsubcat_id=43&product_id=3739&naam=Lon
gines-L2.673.4.78.3
(Ik heb geen connecties met de verkoper:))

Dank voor je suggestie. Mooi horloge op zich. Heb hem in de winkel gezien en omgehad, maar vond hem, voor waar ik nu naar op zoek ben, iets te sportief/druk. En wil ook eigenlijk liever goud/vergulde kast. Had ik maar 10.000 meer te besteden, ha!