Ripassa in Vught

Gisteren ben ik even binnen gelopen bij Ripassa in Vught.
Trof ik me daar toch een ongezellige jongenman aan het betrof de zoon van de juwelier.
Ongeinteresseerd en met veel air dacht hij indruk op me te kunnen maken.
Ik vind het altijd leuk om me wat beperkt wetend op te stellen om te zien of de verkoper me enthousiast kan maken over een bijzonder horloge.
Met woorden als "ik kan horloge bestellen voor 50.000/ “mijn vader is niet toevallig de eigenaar” voelde ik langzaam de positiviteit wegvloeien zodat ik op een gegeven moment deze jongen vriendelijk bedankte voor zijn toelichting en het pand verliet.

Toch jammer dat je hier ook niet even vertelt hoe je jezelf hier hebt gedragen. En ook dat je hier dingen post die dus niet kloppen. Zo trof jij dus geen ongezellige jongeman aan, maar een jongeman die ongezellig deed tegen jou. Want als jij hier quasi ongeinteresseerd binnenkomt, komt vragen of je wat horloges tussen de 100 en 200 euro mag zien en vervolgens probeert mij een soort examen af te nemen om te kijken of ik wel iets van horloges afweet ( plakmerken, uurwerken, soorten staal, chronografen ) dan val je dus door de mand. Allemaal niet erg, maar als je dan vervolgens vraagt of dit alles is wat ik heb of dat ik ook duurdere horloges heb/kan leveren dan geef ik je daar dus gewoon antwoord op. En ik zei overigens 30.000 euro. Dan begin je vervolgens als een soort op sensatie belust figuur vragen te stellen over mijn winkel ten opzichte van Boers, over panden, over wie daarvan eigenaar is, wie wat gedaan heeft, hoe dat bepaalde zaken in elkaar zitten. Dat is een trekje waar meer mensen die bij de PPS werken last van hebben ( daar werk/heb je toch gewerkt naar eigen zeggen? ). Alleen heb je dus de bekende klok horen luidden maar weet je dus niet waar de klepel hangt. Als je dan - nog steeds denkend dat ik gek ben - mij komt melden dat mijn vader toevallig de eigenaar is dan geef ik je daar dus weer gewoon antwoordt op. De winkel is namelijk van mij. Dus als jij het leuk vind om mensen uit te dagen moet je het niet vreemd vinden dat je het gevoel krijgt dat je niet welkom bent, dat ben je dan namelijk ook niet. Tot slot wil ik nog wel even kwijt dat de klant ook hier gewoon koning is. Alleen moet hij zich dan ook als koning gedragen!

SG
Ik wil dit even kwijt :

Een verkoper moet met allerlei klanten kunnen omgaan.
De kunst van verkopen is juist om een klant die boos , geergerd , of quasi ongeinteresseerd binnenkomt zoals jij zegt ,dat gevoel bij de klant om te buigen naar een positief gevoel.
Dan ben je een goede verkoper !

Als een klant bot doet ga dan niet bot terug doen dat werkt averechts.
Ik denk dat je met een veel bevrediger gevoel nu had gezeten als je deze klant voor je had kunnen " winnen " het is tenslotte je eigen winkel.

Nu zitten jullie alle twee met een kater en hebben alle twee niks.

Zoals gezegd dient een klant zich ook als koning te gedragen als hij koning wil zijn, maar deze Robbie F. komt hier als een soort corpsballetje vervelen zonder ook maar enige intentie te hebben om hier iets te kopen of dat ooit in de toekomst te gaan doen, een klant is hij dus niet, en dat heeft er dus niks mee te maken of iemand wel of geen goede verkoper is, dat wordt uiteindelijk bepaald door resultaat. Dus met die kater valt het wel mee

Iedereen die bij jou binnenkomt is een potentieele klant .

Maar aan je antwoorden te zien begrijp je niet zoveel van het vak verkoper en in het bijzonder met het omgaan met klanten.

Robbie F schreef : met veel air dacht hij indruk op me te kunnen maken

Zo kom jij nu ook bij mij over arrogant , uit de hoogte.
En dan heb ik je nog nooit gezien.

Iemand die een bezoeker aan zijn winkel een corpsballetje noemt ?

Er zijn duizenden andere juweliers maar hij heeft aan jouw winkel een bezoek gebracht besef je dat eigenlijk wel ?

Ik denk dat ik het juist wel begrijp, want het is ten eerste dus niet zo dat iedereen die binnenkomt een potentiele klant is en ten tweede is het dus niet zo dat je als je ergens binnenloopt je daar maar kunt zeggen wat je wilt. En als je dat dan toch doet en vervolgens hier lekker anoniem gaat zitten klagen dan kun je wel zeggen dat iemand zijn vak niet verstaat maar misschien moet je dan gewoon binnenkomen van " goh leuk zo’n winkel, mijn hobby is ook horloges, heb je niet wat gekke dingen?" . En dat is iets wat wel meer mensen op dit forum zich aan mogen trekken.

sg Schreef:

Ik denk dat ik het juist wel begrijp, want het is
ten eerste dus niet zo dat iedereen die binnenkomt
een potentiele klant is en ten tweede is het dus
niet zo dat je als je ergens binnenloopt je daar
maar kunt zeggen wat je wilt. En als je dat dan
toch doet en vervolgens hier lekker anoniem gaat
zitten klagen dan kun je wel zeggen dat iemand
zijn vak niet verstaat maar misschien moet je dan
gewoon binnenkomen van " goh leuk zo’n winkel,
mijn hobby is ook horloges, heb je niet wat gekke
dingen?" . En dat is iets wat wel meer mensen op
dit forum zich aan mogen trekken.

Waar slaat die laatste opmerking op? Wat precies mogen veel mensen zich hier op het forum aantrekken???

Maar waar uit je verhaal blijkt eigenlijk dat hij zich niet als koning heeft gedragen ?

Hij heeft je kennis getoets , zouden de meeste van ons doen je wilt toch bij een juwelier kopen die verstand van zaken heeft.
En heeft vragen gesteld over je winkel etc. etc.

Maar ik zie nergens staan dat hij heeft gescholden ,hij heeft alleen een hoop kritische vragen gesteld.
Dat mag toch ?

En ja als je daar niet tegen kan dan moet je niet in een winkel gaan staan , tenslotte komt niet iedereen met een feestneus binnen.

Bij deze mijn oprechte excuses aan het adres van Ripassa.

Ik ben een hardwerkende accountmanager.
Regel 1in verkoop:
Als ze u mogen en u geloven en u vertrouwen en in u vertrouwen …
dan gaan ze misschien van u kopen.

Aan u de taak meneer Ripassa om een sfeer te creeren waarbij mensen zich prettig voelen
en waardoor ze misschien wel in u gaan geloven.

Dus doe je best, en wie weet beklim je de ladder van succes!

Vr Gr,

Rob Fitters

Ps: Ik wilde een leuk horloge bij je kopen die middag, vergeet dat niet.

Ik denk dat sg met zijn 3 opmerkingen geen nieuwe klanten heeft gewonnen op dit forum. Ik zou bijna denken dat sg een concurent van Ripassa die probeert klanten weg te houden.
Ik zou ook nooit iets kopen bij iemand met deze houding. Of hij (sg) nou gelijk heeft of dat Robbie F. dat heeft.
eppie

Kansloze discussie

cozmotimes Schreef:

Kansloze discussie

voor wie ???

Even een positievere noot over Ripassa. Ik ben er meerdere keren geweest en dit waren allemaal positieve ervaringen. In niets herken ik de verhalen van RF, maar iedere klant is anders/stelt zich anders op/lokt een andere reactie uit.