Robert Uhren

L.S.,

Altijd op zoek naar mooie automaten voor een schappelijke prijs kwam ik ‘Robert’ tegen op http://www.robert-uhren.de.

Het zijn geen dure horloges, allemaal automaten, zien er goed uit maar ik ken hem niet. Zijn het Chinese kalibertjes??? Heb hem al gemaild met de vraag welke kalibers hij als basis gebruikt (hij geeft zijn eigen namen aan de kalibers). De afwerking van de kalibers mag er trouwens ook zijn, evenals de website, die er erg verzorgt uitziet.

Wellicht nog op tijd voor een limited 2005?

Gerwin

Ik kom dezelfde modellen tegen op Ebay onder de namen Javelle, Vialli, Phenex etc. Ben bang dat ze uit China worden geimporteerd met een eigen (plak)naam. De modellen zijn soms best aardig.

Dat vind ik erg jammer. Je loopt namelijk niet eens voor ***** met sommige modellen. Was ik er misschien bijna ingetrapt ;).

Gerwin

De producten van Robbert worden door ons in Nederland verkocht.

De horloges met stalenband zit een ETA uurwerk in.

Andere horloges hebben inderdaad chinese uurwerken.
Maar worden wel in duitsland aangepast.

Dat is al weer jammer. Ik vind met name de Doppelfederhaus en Squaremaster wel aantrekkelijke klokkies. Bedankt voor je info Patrick, had nog geen reactie uit Duitsland gekregen.

Gerwin

Ik vind met name de square-master nog steeds(?) leuk vanwege het model vooral. Voor technische perfectie draag ik wel mijn speedmaster ofzo :slight_smile: . Ik heb al eens getracht deze uit Dsl te bestellen (andere merknaam zelfde klok), liep steeds mis omdat de bestelpagina v/d site vastliep o.i.d. Maar ook in Nederland te koop? Patrick? Waar? (verze010@planet.nl) en de prijs?

Re: Robert Uhren

Leen, zou je mij op de hoogte willen houden van jouw ontwikkelingen? Mocht het horloge jou bevallen dan overweeg ik ook er één aan te schaffen. Voor het geld hoef ik het niet te laten, of val ik nu teveel van mijn geloof?!

Gerwin

Tuurlijk Gershwin, enne hoezo van geloof vallen? :slight_smile: Ik heb bv een prachtig horloge met ruw ongepolijst chinees uurwerkje, de wijzers zijn de armen van Mao. Op dit moment heb ik het horloge uitgeleend aan een vriend, zal er tzt eens een fotootje van maken.

ik vind ze allemaal wel veel weg hebben van al bestaande modellen,
zoals: Rolex Submariner, Frack Muller, Panerai, Ebarhard & co.
dus het zal eigenlijk wel zon merk als Javelle, Trias enzo zijn…

Robbert zit momenteel in china voor besprekingen dus vandaar dat je nog niks had gehoord.

Groeten,
Patrick

Is een deel van de collectie niet gewoon million smarts met een nieuwe wijzerplaat etc.?

Deze Million Smart heeft nog dezelfde pushers en kroon ook. Hoeven ze niet veel aan te doen in Duitsland.

Momenteel heb ik alleen nog maar een aantal Tourbillons van Robbert op voorraad.

Robbert komt binnenkort naar mij toe ik kan natuurlijk altijd even vragen of hij weer wat mee wilt nemen :wink:

De horloges zijn te bestellen via onze website die moet eind van de week online zijn. We zijn momenteel nog druk bezig met het shopsysteem voor online betalingen.

Inmiddels een reactie van Robert gehad. De duiker heeft idd een ETA kaliber (dat maakt hem op zich al interessant, en hij ziet er ook nog wel stoer uit), de overige horloges Chinese of Japanse uurwerkjes.

Er zijn overigens kortingen mogelijk. Robert zakte direct met zijn vraagprijs voor de duiker. Maar met de aanschaf van een duiker wacht ik nog even in verband met de Ltd…

Gerwin

Niet alleen het uurwerk komt uit China, veel van deze horloges worden compleet bij Million Smart in China ingekocht en dan van een nieuwe merknaam voorzien.
Niet te veel voor betalen dus, die dingen kosten niks.