Rolex 116000, vraag

Ik ben van plan om een Rolex te kopen. Mijn oog is gevallen op een 116000. Rolex is een maand oud. Nu wil ik zo af en toe een ander horloge. Nu mijn vraag: als ik na een jaar of 2 bijvoorbeeld weer een ander horloge wil kopen zou deze dan zonder al te veel verlies weer verkocht kunnen worden of is de 116000 een minder populair model?

image

1 like

Niet te zeggen, maar over paar jaar kun je hier paarhonderd op winnen of verliezen met iets meer kans op verlies. Gewoon doen!

op de OP zul je altijd flink inleveren.

Zeker als je nieuw koopt.

2 likes

11 likes

en als je een gewaagde kleur koopt zoals paars…

Recipe for disaster :joy:

2 likes

Dat gold vroeger ook voor de daytona‘s…

De grape dial is fantastisch

3 likes

hij is gaaf ja, maar het lijkt me een stuk moeilijker om zo’n grape dial te verkopen dan bijvoorbeeld eentje met een standaard grijze of zwarte wijzerplaat.

Gave kleur hoor. Koop grijs onder list dan valt schade mee

Als je koopt met het idee om te verkopen zou ik er helemaal niet aan beginnen…

6 likes

Tsja … en al zou je er wat op verliezen … das vaak met hobby’s, … dat ze wat geld kosten :blush: … maar goed; ook deze Rolex zal je relatief weinig op afschrijven zeker in vergelijk wanneer je een ander merk kiest in deze prijsklasse … koop vooral iets wat je echt mooi vind zou ik zeggen en laat die afschrijving daarom niet al teveel meespelen :smiley:

2 likes

Die doe je niet meer weg…

6 likes

ik weet niet wat TS wil gaan doen met het horloge, als hij hem voor een lange tijd wilt houden dan maakt het niks uit maar…

1 like

Tja, ik zou nooit kopen met angst voor resell waarde in mijn hoofd. Je koopt toch wat je mooi vindt? Als je dat niet doet is het geld waarschijnlijk te veel voor je…?

Daarnaast wie weet gaan die grape dials, als voorbeeld, straks wel als een jekko. Weet niemand :slight_smile:

3 likes

M.u.v. de bubbeldeskundigen… :joy:

1 like

Ik dacht dat gouden Daytona’s het juist heel goed deden?

Oh ja TS, zelf al zou hij waardevast zijn of zelfs meer waard worden, als je hem gaat dragen en je hem een keer met je zatte kop op de hoek van je keukenblad tikt is je winst ook meteen weg. Dus wat sergeant @Drebin zegt:

1 like

Dat is allemaal waar; alleen bij de Sub no date is er enigszins garantie op waardevastheid of niet

Nou ja garantie is er nooit, maar als je de trend van de afgelopen jaren doortrekt zal je er waarschijnlijk weinig verlies op maken

Minder afschrijving dan bij vele andere merken. Maar daarvoor kun je bij andere merken wel een goede korting onderhandelen met de AD en dat lukt bij Rolex zelden.