Rolex 14270

Altijd al een beetje een vreemde relatie gehad met deze. De eerste dagen vind ik hem altijd geweldig, maar dit zwakt altijd vrij snel af. Mijn andere horloges zijn vaak groter ( en zwaarder) waardoor het telkens lijkt dat ie voor mijn pols toch te klein is. Een 36mm gouden daydate komt er dan bijvoorbeeld wel mee weg. Erg vreemd toch, terwijl het echt een heel gaaf horloge is. Rolex explorer 1 ref 14270. De laatste explorer met tritium dial! En 1 van de enige rolexen under the radar :slight_smile:️

12 likes

Wil deze al een beetje een hele tijd eens proberen , helaas zijn ze zo duur geworden…

3 likes

Ik heb de 39mm gehad. Toen de 114270, daarna weer de 214270, en nu de explr2 16570. Deze 36 explorers zijn echt wel gaaf. Alleen dragen ze idd wel kleiner dan andere 36modellen. Maar je kunt er nooit mis mee gaan vind ik.

Vind zelf de 14270 leuker wegens de patina dat ie kan krijgen. Alleen de hollow end links deed het m niet voor mij.

3 likes

Dit vind ik een van de mooiste. Staat hoog op mijn verlanglijst.

2 likes

Komt dat ff goed uit…

Prijs wel onbekend :thinking:

3 likes

Die van TS is wel iets scherper volgens mij :wink:

1 like

Ligt het nu aan mij of is er iets vreemds met die explorer? Dat is toch een andere bezel en glas dan hoort?

Nop. Tis een saffierglas zoals het hoort op een 14270. Zal denk ik wel aan de foto liggen.

2 likes

.

Zal dan inderdaad aan de foto liggen.

Ah nu wel… en op tijd geupdate voordat tie dichtgevlagd werd :+1:

1 like

Mooiste Rolex in mijn ogen. Heb er zelf ook eentje en elke keer als ik 'm draag vind ik 'm mooi. Heb ook de 14270 en paar jaar geleden gekocht met papieren voor mooie prijs. Nog steeds geen spijt van en denk dat deze voor altijd in mijn collectie zal blijven. Bij mij zit de 36 mm het lekkerste omdat ik vrij smalle polsen heb. Voor mij dus het ideale horloge. Nooit te opvallend en past bij alles wat ik draag. Een pak, casual, vrijetijdskleding of zelfs bij het sporten. Dit horloge is altijd goed

3 likes