Rolex 16710 2004 Goede prijs?

Na het vertrek van mijn Explorer kreeg ik een mooie 16710 aangeboden voor 7500 GBP, wat neer komt op ongeveer 8400 eurotjes… doen?

Papieren van een pre-owned winkel (geen officiële) en komt met een random rolex oyster doos.

video: https://imgur.com/a/aQ4m1Dp

De verkoper vertrouw ik persoonlijk wel, maar ik vraag me af wat ‘normale’ prijzen zijn tegenwoordig.

4 likes

Geen verkeerde prijs.

Alleen vind ik de facetten wel erg groot voor een no holes case, nog niet eerder gezien zo.

Zou het enkel doen indien 3186 uurwerk , anders is het gewoon een dure rammelbak …

1 like

Leg uit?

Dat zou laat 2007 betekenen wat dus niet kan in een 2004 model? Ik snap dat een ‘beter’ uurwerk gewenst is, maar is dat een premium waard?

De 3186 variant zou zonder doos en papieren rond de 8000 waard zijn , de 3185 een stuk minder
Had trouwens niet gezien dat het uurwerk uit 2004 was , my bad

Vraag ik mij af waar jij die voor minder dan 8k kan vinden :sweat_smile:

Laatst is hier nog een simpele 16710 zonder doos papieren verkocht voor zn 8600 ofzo.

1 like

En uit welk jaar was die dan ?

Die prijs is niet verkeerd hoor!
Als die facetten kloppen (weet ik ff niet bij dit bouwjaar) dan is het een uitdaging om een goedkopere te vinden.

Ik zou toeslaan, op HF zijn ze laatste tijd voor het zelfde of meer verkocht.

Ik miszie ook iets aan de onderste sel

1996 , veel mindere staat is verkocht voor 8500.

wat de gek er voor geeft …

die kloppen niet …

1 like

De prijs is normaal. Dus marktconform.

Zeker geen koopje, zeker niet te duur. Op basis van wat ik kan veronderstellen uit je bericht.

Uit je bericht merk ik op dat je de conditie van het horloge, en ik neem aan dus ook van het uurwerk, reeds gecontroleerd hebt en deze goed is.

Echter denk ik dat voor 8400 ook wel via het forum/ in NL zo’n horloge te vinden is, mocht je dat veiliger en of handiger vinden.

Dat dacht ik al.

Dan zou ik uitkijken want die facetten weg halen betekent dat de kast een heel stuk dunner wordt of heel duur wordt met laserwelden…

Service gehad in 2018 :slight_smile:

Thanks voor de info.
Wou het zelf niet zo stellig zeggen.

De mijne was met lugholes en uit 2003…

1 like

Dat zal dan toch niet bij Rolex zijn :wink:

Lelijk opnieuw opgemaakt idd, zou skippen.

1 like

Prima prijs zou ik zeggen :+1: