Rolex 5500 gekocht

Goedendag
Ik ben zins kort eigenaar van een rolex 5500 ik hoop dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen en ik als
Beginner(17) er een goede koop aan heb gedaan!?
Oja ben ook nieuw op het forum😄

7 likes

Of het een goede koop is ligt natuurlijk voor een belangrijk deel aan of het bij jou past, of jij het waardeert. Daar ga ik gemakshalve even van uit. En wat het gekost heeft. Mijn eerste punt lijkt te voordehandliggend om te benoemen, maar omdat een stuk soms voor iemand een buitengewone betekenis heeft kan het ook een aanschafprijs hoger dan de marktwaarde verklaren. Maargoed, kom eerst maar eens door met de aanschafprijs en wat je weet van de staat/ onderhoudsgeschiedenis. Dan praten we verder :grin:

2 likes

Welkom hier.

Welkom op het forum!
Of je hier een goede koop aan hebt gedaan is een stuk lastiger te beoordelen, zeker zonder de prijs te weten die je ervoor betaald hebt.
Maar in zijn algemeenheid, als je een horloge koopt van je laatste centen, of anders gezegd, de servicebeurt van dit horloge niet kunt betalen wanneer die nodig is dan is het ongeacht de prijs niet zo’n goede koop.
Iemand postte hier laatst deze (edit, ik heb het plaatje opgeslagen omdat het heel erg waar is, weet niet meer wie het postte. Sorry…)

Als dit allemaal niet aan de orde is, je het makkelijk kon betalen en je heel erg blij bent met wat je gekocht hebt, dan lijkt het me een goede koop!

11 likes

Welkom, leuk horloge voor je leeftijd hoor! Heb je misschien meer foto’s van veraf en van de band en sluiting? Dan is het een wat completer geheel.

Welkom!

De Air King 5500 was ook mijn eerste Rolex! Die had ik gekocht toen in 18 was :blush:

1 like

Welkom op het forum! Mooi horloge! Maar vragen of het een goede koop is, kan je beter doen VOORDAT je het koopt. Neem dat maar aan van iemand die al iets langer meegaat en ook pas na de aankoop vraagt of het slim was ;-).

Waarom heb je dit model gekocht?

1 like

Dit zeg je alleen maar om de beer uit z’n hol te lokken. :joy:

8 likes

Ja hey bedrag was wel redelijk 2200 euro
Heeft een jaar gelden een service gehad en zat een taxatie rapport bij en alles is na gekeeken door schaap en citroen

oja en de staat is ook goed niet gepolijst en heeft alleen maar lichte krassen maar op de band een paar kleine puntje glas is ook vervangen laatst
:grin::grin::grin: en ik ben zekker blij met mijn aankoop alleen bedoelde ik meer is de rolex 5500 een goed horloge voor zijn prijs of had ik tog beter voor een andere kunnen gaan :smiley: er is namelijk zo veel keuze
Haha

Op je 17e een Rolex, altijd goed.

3 likes

Ja ik vind het zelf ook erg knap van me zelf en elke keer als ik er naar kijk blijfd het mij verbazen :smile::smile:

3 likes

Allereerst, Van Harte Welkom op dit forum! Veel plezier hier, mooi horloge man!

Allertweedst…

Hou eens op met die cognitieve dissonantie, daar word je alleen maar ongelukkig van.

Jij hebt iets meer dan 2 ruggen uitgegeven aan een horloge waar je happy mee bent, lekker omdoen en van genieten en niet verder denken en al helemaal je niks gelegen laten liggen aan de meningen hier!

7 likes

Nee

Zeker.

Of dat wat @BG1 zegt.

10 likes

2 likes

1 like

Ons gewaarde lid, prof. mr. dr. Ir. @Handavinci doelt op speelse wijze hierop:

4 likes

Hoe weet je dat als ik vragen mag?

Dat is ook niet aardig, ik ben ook 17 en moet met net tissot doen. Mooi ding hoor!

1 like

Het is mijn antwoord op zijn vraag.

Aardig speelt niet mee in deze context.

12 likes