Rolex Air King 116900 👍 of 👎 Update 2020

Beste leden,

De laatste tijd kijk ik veel video’s over de huidige line-up van Rolex om een keuze te maken. Hierin kwam naar voren dat de Air King 116900 vanaf 2016 al een erg controversieel model is, maar voor de meeste mensen een model is dat ‘groeit’ in hun mening. Ook wordt er gezegd dat hij op de foto’s echt totaal niet te vergelijken is met het echte werk, in het echt vielen er meer mensen voor blijkt uit de reacties.
Als vervolg op de topic uit 2018:

Wat vinden we nu van de Air King?

image

Dankjewel.

**Bezitters, show your Air Kings (jaaaaa vintage mag ook hoor, knal hem er maar in)

• Yay
  • Nay

0 stemmers

3 likes

ik vind het jammer dat er geen datum op zit

1 like

Zou ‘ie dan niet nog meer over de top zijn?

1 like

Still in love :heart_eyes:. Vorige maand nieuw gekocht!

18 likes

Gaaf hoor! Ik vind hem namelijk erg uniek. Ik ben heel erg geïnteresseerd in een Explorer 1, maar ik ben nog relatief jong. Deze Air King leek me misschien wat beter bij de leeftijd passen met een beetje fun op de dial. Het trekt me ook wel aan dat hij anders is en zo controversieel is. De lay-out snap ik nu ook met de speedometers van de raketauto. Hoe zit het met de verkrijgbaarheid bij de AD? Wil hem graag eens passen…

2 likes

Heb de Airking nog geen week. Maar bevalt erg goed! Lekker net even wat anders en sportief

13 likes

Wat een plaatje Johan! Kon ik maar zo’n foto’s schieten :sunglasses:

1 like

Leuk dat je dit aanhaalt. Ik vond het enkele jaren geleden niet echt een topper. Heb hem verleden jaar eens gepast en was gelijk om. Wat een leuk horloge dacht ik… nu zelfs overwogen hem aan te schaffen. :smiley:

2 likes

Thanks! Gewoon met de telefoon en mooi weer geschoten :wink:

Dat is precies de reden! Hij lijkt op het gros van de mensen te groeien als ze hem in het echt gezien hebben. Daarom voelt het voor mij een beetje als een verborgen pareltje, bijna iedereen vindt hem in beginsel lelijk.

1 like

Ik vind het een leuk, eigenwijs en sportief horloge! :+1:t2:

1 like

Ja daar ga ik met mijn iPhone, daar kan ‘ie toch niet tegenop. Maar de compositie is ook belangrijk he, die is goed gekozen met dat groen. :+1:

Inderdaad op de vraag:

Dat zou kunnen. Zeker waar, past goed bij het horloge

Ik was idd te snel; gecorrigeerd…:wink:

1 like

Het is niet mijn horloge, ik vind de dial te druk. Smaken verschillen gelukkig!

Heb de vraag duidelijker gemaakt; Yay is vóór de Air King en Nay is tegen. Excuses :see_no_evil:

1 like

De 3, 6, 9 mogen ook wel een update naar die luminova variant van de Explorer 1. Ik denk dat het erg goed zou staan.
Rolex sponsort overigens dat project met die raket/auto niet meer. Dus ik verwacht niet dat dit model nog een lang leven heeft of een opvolger.

2 likes

Wat ik wel juist nu vind is dat de 3, 6, 9 beter te onderscheiden zijn van de minutenaanduidingen doordat ze JUIST niet wit zijn zeg maar… om dit probleem op te kunnen lossen zouden ze misschien de getallen bij de minuten kleiner kunnen maken, dan zie je het verschil weer. Maar het feit dat ze deze misschien in de toekomst eruit gooien vind ik geen probleem, zo lang ik hem dit jaar nog maar kan passen :grin:

Ik zou persoonlijk ook liever gelumde 3,6 en 9’s zien. De huidige markers vallen snel weg door weerkaatsing. En ik denk juist dat de dial wat rustiger wordt door het matchen met de minuten.