Rolex Cellini dames model

Goedemorgen, mijn schoonmoeder heeft dit dames horloge al jaren (30) in bezit. Op dit moment loopt het klokje niet. Is het de moeite waard om het horloge op te laten knappen? Heeft iemand enig idee van de waarde in deze staat en in “ opgeknapte” staat. Vast vriendelijk bedankt.

2 likes

ik heb niet echt een inhoudelijk antwoord maar man wat een GAAF horloge is dat zeg.
Ik had deze hoe dan ook op laten knappen los van de waarde, gewoon om hoe mooi ze is!

2 likes

ja, sowieso opknappen zou ik zeggen :+1:

1 like

Het merkwaardige is wel, dat er een verweerde Certina kroon (draaiknop, bedoel ik) op zit :thinking:

Kan je het achterdeksel er af halen en een foto van het mechaniek laten zien?
Voorzichtig met een mesje het deksel er af klikken.

1 like

Even door de ultrasoon ermee!

Ja dat viel ons ook al op! Ik zal vanavond even aan mijn man vragen de deksel eraf te halen ( dat die ik liever niet zelf :face_with_hand_over_mouth: ) dan maak ik weer een foto

1 like

Dank je wel!

1 like

Als ik het goed zie staat er op de sluiting van de band .750 Als dat klopt zou het om 18 karaat goud gaan, aan een waarde van zo’n € 30,- per gram.

Goedenavond, hier de foto…

3 likes

Oops… alsnog oplappen dat horloge!

Als ie maar niet op advies van @frenk in de ultrasoon is gegaan dan. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ik weet dat er uurwerken zijn die sneller tikken dan andere, maar dat er ook snelle roesters zijn wist ik niet :wink:

1 like

:joy: was ook maar een geintje.

Maar ik zou dit advies niet zo snel aan een nieuw lid geven. Stel dat er zo’n Lidl ultrasoon in de bijkeuken staat en nieuw lid besluit dat het wel een goed idee is. :fearful::joy:

1 like

Dat zal dan wel een fikse reparatie worden…en een nieuw kroontje…iemand een indicatie van reparatiekosten???

Dat is bij waterschade heel moeilijk te zeggen. Daarnaast moeten er ook nog onderdelen te vinden zijn.

Gebeurt niet vaak dat iemand dit forum bezoekt met een foto van een Rolex van mijn moeder, en dan ook nog een echte laat zien.

Ook mijn voorkeur is voor repareren. Donor uurwerken staan genoeg op ebay zag ik net.

1 like

Ja idd donor uurwerk zoeken en laten opknappen door een goede horlogemaker.
Er is een lijst hier op de site waar er een hoop opstaan. En je kan ook recensies over ze lezen.
Maar de kosten kunnen wel wat oplopen ben ik bang.
Maar met zo een erfstuk wel de moeite waard!

1 like

U riep? :wink:

2 likes

Ik zou het uurwerk zeker laten servicen.

Als het goed is komt het er zo uit te zien

1 like

Tja, flinke waterschade inderdaad en daarom is waarschijnlijk ook een grote kroon geplaatst (heeft geen soelaas geboden, helaas).
Het verroeste rad mist al enkele tandjes, als ik het goed zie. Dan loopt het uurwerk dus niet meer.

Onderhoud heeft alleen zin als dat rad kan worden vervangen. De horlogemaker moet dat eerst nog zien te vinden, en dan ook nog een (gouden?) kroontje.
Al met al wordt het een kostbare zaak, immers ook de tijd van de horlogemaker moet worden meegerekend.

Vraag een horlogemaker in de buurt (zie plattegrond van @Chlorophyl in zijn bericht) voor een inspectie en prijsopgaaf.
Succes :four_leaf_clover:

2 likes