Rolex Cellini reparatie

Hee allemaal.

Ik heb een aantal maanden geleden een prachtige Cellini aangeschaft uit de jaren 90. Liep prima maar na een poosje ging het mis, loopt veel te snel. Zouden jullie adviseren 'm naar een Rolex dealer te brengen voor reparatie/een beurt of ben ik dan de hoofdprijs kwijt?

Anders ben ik op zoek naar een horlogemaker in of rondom Amsterdam. Heb even gegoogled en een aantal gevonden. Hebben jullie tips? Sorry als dit al (veel) vaker gevraagd is, ik kon niet direct een topic met tips vinden…

groet
Bas

Plots veel te snel lopen zou er op kunnen duiden dat het horloge even gedemagnetiseerd moet worden.

2 likes

Oh dat zou kunnen omdat ik -als muzikant- nogal eens bij apparatuur in de buurt kom waar dit zou kunnen optreden. Ik heb wel eens iets gelezen over (goedkope) apparaatjes waar je dat zelf mee zou kunnen doen, maar ook meteen reacties gezien dat je daar juist erg voorzichtig mee moet zijn… Of kan dit eenvoudig bij elke juwelier/horlogemaker?

Iedere zichzelf respecterende horlogemaker kan dat voor je doen. Bij de juwelier zou ik wegblijven met je Rolex, die hebben vaak al moeite met een batterijtje vervangen.

2 likes

Even langs Wesselink en Vreeker in Alkmaar! Dichtbij en heb ik - even velen hier - uitstekende ervaringen mee. Trekken je ook niet meteen helemaal leeg. Ik heb ook wel eens niets af hoeven rekenen voor een kleinigheidje. Even open maken, en reguleren van een Seamaster was dat geloof ik. Topzaak.

5 likes

Wesselink en Vreeker is zeer professioneel, maar daar betaal je ook voor.

Dank voor de antwoorden! :slight_smile:

Iemand ervaring met de volgenden?

watchme-amsterdam
Puttmann (horlogemaker-amsterdam.nl)
klokjesluider.nl

Kan me voorstellen dat deze ook op het forum zitten :wink:
Het hoeft van mij niet supergoedkoop ofzo, maar soms zie bedragen langskomen waar je van schrikt. Dus een gezonde prijs-kwaliteit verhouding lijkt me prima…

Kijk hier anders even:

1 like

Oh super, bedankt!

1 like

dit is 'm trouwens :slight_smile:

11 likes

Ja die ken ik wel. Die ouwe Puttmann regelt alles wel hoor :ok_hand:t4: aanrader. Zeker even heen gaan en vragen hoe of wat. Qua prijs redelijk te doen.
En Stuckintime, Naarden.

http://stuckintime.nl/

1 like

Thanks! Ik zag ook goeie recensies van JUNGEN op de Albert Cuyp… iemand ervaring mee?

Zou met dit horloge geen risico nemen en het eens afgeven voor een indicatie op het Rokin [ Gassan ].

Vervangen van de gangveer is bij een revisie altijd te adviseren en ik zie een platte kant aan de kast tussen IX en X. Lijkt op een aardige stoot of val.

Het 1600 serie uurwerk is zeer vlak gebouwd en misschien is de spiraal door de klap of stoot alleen omgeslagen en is er verder nog niets nodig.

1 like

Klopt, daar zit een deuk. Maar die zat er al in toen ik 'm kocht en toen liep ie nog prima. Maar afgeven voor een indictie kan geen kwaad natuurlijk.

Tis wel een pracht hoor :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like