Rolex clasp in orde?

Beste Leden,

Ik heb een vraag over de clasp van mijn Rolex.
Het betreft de 93150 clasp met diver extension.
De binnenkant van de clasp staat best ver omhoog vind ik (zie foto). Is dit normaal of hoort de binnenkant van de clasp normaal hellemaal verzonken te zijn?

Bedankt voor tips, anders laat ik een goede horlogemaker er naar kijken.

Welk horloge is dit?

Explorer 2, deze is van de fabriek geleverd met een 93150 band

Dat hoort niet zo.

De blades moeten tegen elkaar liggen.
De sleuf erin voorkomt dan ook zijlings beweging.

Dit wordt vaak verbogen om een sluiting weer beter te laten “sluiten”

3 likes

Dit ja. Dus het hoeft niet zo te horen. Maar als hierdoor je gesp weer goed sluit dan is het prima. Mijn eigen gesp sluit ook beter nadat ik een van die platte stukken heel iets heb verbogen. Dus niks om je zorgen over te maken.

1 like

Lijkt me prima. Als het tegen je pols zit dan valt het in elkaar lijkt me.

1 like

een Explorer 2 met fabriek-af een duikersextensie? Weet je dat zeker?

1 like

Ik wist het ook niet, maar blijkbaar kan het.
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=313760

1 like

Het lijkt op de foto wel of de zijkant van je band gematteerd is in plaats van gepolijst. Dat hoort in ieder geval niet. Of lijkt dat zo?

thanks!

In die tijd kon er veel meer. Als het je het graag genoeg wilde kon je je Expl 2 misschien zelfs wel op jubilee krijgen. Alleen denk ik niet dat het een ‘officiële’ optie was om de 93150 band op een Expl te zetten. Bij de GMT’s die je ook met jubilee kon krijgen, stond dat ook in de folders en prijslijsten. Maar goed, maakt voor de vraag van Watchmaster niet uit.

Terug naar de oorspronkelijke vraag: :slight_smile: nee, het is niet oké dat de blades er op die manier ‘uitpuilen’. Maar tegelijkertijd ook niet het einde van de wereld. Misschien kun je ze voorzichtig terugbuigen? Of even bij een horlogemaker langs. Die doen dat zo voor je. Wesselink en Vreeker heeft een keer de gouden vouwsluiting van de Jaeger van mijn vrouw ‘bijgebogen’. Zelf durfde ik het niet, maar daar deden ze het in 15 seconden. Zag er weer prima uit!

1 like

Dat hoort wel.

Bedankt voor de hulp iedereen!

Het bandje van het rechter deel zit in het derde gaatje waardoor de blade Verder naar binnen wordt geduwd dan als hij in de uiterste stand zou staan. Of zie ik het niet goed?

1 like

Jaa dat weet ik zeker, was een optie in de officiële prijslijst.
Band is ook conform bouwjaar horloge.

Jaa dat zou kunnen kloppen, ik ga even kijken of dat veel verschil maakt.
Bedankt

Oh. Mijn 78790 ziet er anders uit.

Mijn gesp is overigens wel vergelijkbaar met die van TS.

1 like

True, er zijn zoveel varianten.

Dank, weer wat geleerd. :slight_smile:

1 like