Rolex datejust laten controleren

Goedenavond allemaal!

Tijdje terug heb ik een post geplaatst in het Horlogemarkt (gezocht) categorie, dat ik opzoek was naar een 16234 met zwarte wijzerplaat. Via HF kwam ik helaas niet verder, dus ben ik verder gaan zoeken. Ik heb er inmiddels eentje kunnen bemachtigen, maar zou hem toch graag willen laten checken op mankementen door een eerlijke horlogemaker. Het liefst in omgeving Amsterdam. Wie zou mij verder kunnen helpen, om optimaal te kunnen genieten van mijn officiële eerste ‘echte’ horloge.

Ik ben vrij nieuw, maar had mij al veel ingelezen, toch denk ik dat iemand met ervaring mij goed op weg kan helpen!

Alvast bedankt!

Er is een lijst met forum gerelateerde horlogemakers. Daar zal wat voor je bijstaan denk ik.

In de buurt van Amsterdam zit een horlogemaker waar ik vaker geweest ben, met grote tevredenheid! Kalle Slaap is zijn naam, ik raad hem aan.

1 like

Dat is nog wel een stukkie rijden.

:+1:

1 like

Je wilt ook wel een serieuze horloge maker aan je rolex laten sleutelen denk ik. Kalle staat heel prima bekend.

Wesselink & Vreeker in Alkmaar, ook super vwb Rolex.

4 likes

Daar zeg ik toch ook niks over? Er wordt omgeving Amsterdam gevraagd en ik vind 50 minuten rijden niet perse in de omgeving.

Hij zit volgens mij op een half uur rijden van Amsterdam. Ik zie dat niet echt als “nog een stukkie rijden” voor een goede horlogemaker. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

1 like

Wat @Frans53 zegt :+1:

2 likes

Hi, dank jullie wel allemaal, reacties worden zeer gewaardeerd!
Volgens de verkoper loopt het horloge goed, zijn alle onderdelen origineel en is service niet nodig. Dat kan natuurlijk allemaal verkoop praat zijn, vandaar dat het mij een goed idee leek om dat even te laten controleren. Kan iemand mij uitleggen hoe zo iets in zijn werking gaat? Kan een horlogemaker dat gelijk zeggen, en mocht er iets geconstateerd worden moet dat dan ook gelijk gerepareerd worden of kan ik daar op een later stadium op terug komen?

Bij Kalle ben ik verschillende malen geweest met een zojuist aangeschaft horloge. En hij maakte het horloge open en bekeek het uurwerk en als klant kan je scherp meekijken in het uurwerk via een tv. Ik vond dit erg fijn en duidelijk.

Oke dat klinkt inderdaad zeer goed, vooral voor zo’n rookie als mij :wink:
Wat kost zo’n soort bezoekje?

Kalle is fijn, duidelijk en expert. Hij zit op ongeveer 35 minuten van Amsterdam. Ik weet niemand die dichter in de buurt zit en dezelfde reputatie heeft. Hij is wel duur.

Als het horloge goed loopt kunnen ze zo meten met een apparaatje. Wellicht dat ze het horloge openen om te kijken of er olie op de stenen zit. Verder gaan ze niet kijken, ook niet naar originaliteit tenzij je direct ziet dat er gekke dingen aan zijn (non rolex rotor bijvoorbeeld).

Moet er iets gebeuren zal je het horloge achter moeten laten.

1 like

Je kunt hem trouwens altijd even bellen om op een moment te komen dat ze tijd hebben om je wat uitgebreider te woord te staan en wat metingkjes te doen.

1 like

W&V idd in Alkmaar TOP zaak kom er graag !

Bij W&V is het checken of een servicebeurt noodzakelijk is meestal service…

Waarom zou je niet naar 1 van de rolex service centers in Amsterdam gaan?