Rolex Day-Date only

12 likes

Stond deze ook op chrono? Dacht dat ik zoiets voorbij zag komen

18239 is lastig. Zijn er niet zo veel en dus is het vijvertje klein. Ben er al wel ff mee bezig. Probleem is dat ik m zelf wel liever wil zien.
Van ver weg kan wel, maar dan moet je een vertrouwd adres hebben. Deze heb ik via Renko Stoof. Maar heeft nooit op Chrono gestaan. Aardige gast trouwens en relaxed ook.

Echt lekker om weer een 5 digit om te hebben, maar dan alleen als ie dik en scherp is. Volgens mij denk jij er net zo over.

1 like

Ja, het gaat bij mij ook om die laatste 10% :dagger:.

6 likes

Zo lekker die grain en overgang naar gepolijste deel. En dan scherp. En dik. Lekker!
Deze zou ik echt niet meer weg doen.

1 like

Ha! Let’s see about that.

2 likes

:heart_eyes:

1 like

Prachtig! Ben benieuwd als de zwarte plaat erin zit!

1 like

17 likes

Lekker zeg! :heart_eyes_cat: :heart_eyes_cat:

Met welke dag/datumschijf heb je hem gekocht? De Engelse of deze?

1 like

Ziet wel vet uit
Maar kan je het wel lezen,of maakt het je niks uit

1 like

Tof zo

3 likes

Tuuuuulk!

Wat ik me afvraag…

Dit is de zoveelste Day-Date die ik heb. Hij is scherp en dik. Top. De grain op de lugs is perfect. Maar “fijntjes”. Ik heb ze ook gehad die perfect waren van “richting”, maar grover. Ik vind dat grovere wel mooi. @HanDavinci had dat en heeft dat nu ook weer. Dat is op zich zo gefixt. Maar wat is nu eigenlijk de factory-standaard? Ik kan er morgen Papaleo’s boek op naslaan, maar mss hebben jullie hier ook kennis en wellicht ook een mening over.

Dit is de onyx van Han, I like the grain

Dit is mijn oude onyx. Ook wat grof. Mooi imho

Mijn oude 18239 ook redelijk grof, maar iets minder:

Mijn huidige 18239, minste grain. Die is zoals ik er veel zie. Wss zoals t heurt. Maar mag van mij wat grover.

Hoe hoort het? Of verschilt het per bouwjaar?
Wat vinden jullie mooi?

6 likes

Die van mij is opnieuw geborsteld (in Azië denk ik), maar het is en blijft handwerk.

Wanneer je tien Rolex horlogemakers op rij zet en ze de kasten laat borstelen zal je nog steeds kleine verschillen zien. Ik denk dat elke horlogemaker zijn eigen techniek heeft.

Doe mij de groffe korrel maar!

4 likes

Ja precies. Grove korrel vind ik ook mooist. Maar je zou zeggen dat er toch een bepaald nummer van korrel standaard zou zijn. Mijn onyx was in NL gedaan. Ook grof.

1 like

Ja, uit de Rolex catalogus. Maar een horlogemaker heeft toch ook zelf inbreng?

De polijster van Gassan was eerst een messenslijper en heeft deels z’n eigen tools en manier van doen, om maar een voorbeeld te noemen. Een ander is altijd verantwoordelijk voor de QC.

Hele leuke jongen trouwens en hij levert retestrak werk.

7 likes

Dit is beetje wat ik me afvraag. Heeft Rolex meerdere finishes gehad door de jaren?

Een autospuiter heeft een eigen stijl. Maar de auto moet er weer factoryfresh uit komen te zien. Dus tja, eigen inbreng?

Ik ga binnenkort naar Tempus voor plaatwissel, bezelwissel (kon een NOS scoren, belachelijk maar goed) enz. Had eigenlijk in gedachten om lugs wat grover te laten doen. Maar twijfel dus beetje.

Maar als ik dan die foto hierboven zie, dat wil je toch?

Ik ben eruit. Grover betekent grotere overgang van geborsteld naar gepolijst. Dat is gewoon mooier

3 likes

Daar heb ik geen antwoord op, dat kan Mark je wel vertellen!

1 like

soo dat is mooi gedaan