Rolex Daytona aanschaf

Beste forum genoten,

Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuw aan te schaffen horloge en heb veel rondgekeken. Graag zou ik een Stainless steel zwarte Daytona aanschaffen. Alleen de kans om deze voor een normale prijs te bemachtigen is zo klein dat ik ook naar goud ben gaan kijken.
Nu heb ik de RG Daytona gepast en had ik de kans deze destijds te kopen. Dit heb ik niet gedaan en mij toch op de lijst laten zetten. Nu doet de kans zich voor alsnog dit model aan te schaffen. Een heel gaaf horloge maar ik twijfel toch wel omdat het om heel veel geld gaat.
Wat zou jullie advies zijn? En zijn en leden die ervaring hebben met het verkopen van horloges in deze prijsklasse? Stel je hebt het geld nodig en je wil er vanaf, is dit iets wat makkelijk zou zijn?
Ben heel benieuwd! Nog twee plaatjes voor het idee:

13 likes

Wat heet makkelijk? Die ben je binnen een paar weken wel kwijt.

Ik vind hem gaaf hoor, mijn zegen heb je!

3 likes

No brainer lijkt me :ok_hand::wink:

Start een topic waarin je vraagt of iemand er een voor list heeft.

On topic:
Lijkt mij lastige keuze als je ook meeneemt dat je hem wellicht nog een keer van de hand zou willen doen. Denk voor de juist prijs dat je hem altijd wel kwijt zal raken. List is hij 28.8… als ik vergelijk met Chrono24 dan gaan ze ook voor die prijs weer van de hand. Dus denk dat het risico beperkt is.

Als je hem mooi vindt: :+1:

Was al aan het wachten tot je reageerde😏

Haha dat hoeft niet hij ligt al bij de AD voor mij, donderdag bekijken en dan een besluit maken :wink:

1 like

Dat klinkt hoopvol! Prijzen grijs lijken redelijk op niveau te blijven ook, verkoop is niet het doel. Maar toch wel spannend om zoveel geld aan een horloge uit te geven…

3 likes

Was ook deels een grapje. Iemand startte vanochtend een topic of iemand SS Daytona voor list had voor hem…
Helaas geeft niemand zo’n premium weg.

1 like

Prachtig horloge en volgens mij liefhebbers genoeg voor.
Dus als je hem weer kwijt wilt voor snel geld lijkt me dat geen probleem. Gerust kopen dus als je hem mooi vindt.

1 like

Als ik een Daytona zou overwegen, en een gouden behoort tot de mogelijkheden, dan pakte ik hem met gouden band. Deze is immers veel moeilijker aan te komen dan een rubberen band. Die kun je altijd daarna erbij kopen. Ik realiseer me dat dat weer 5k extra kost, maar toch…

Dat begrijp ik wel. Wanneer je hem hebt ben je dat binnen 5 minuten vergeten.

1 like

Dat is ook zo inderdaad, was ook destijds zo met de Submariner. Soort barriere waar je doorheen moet, helpt ook niet echt dat mijn omgeving wat minder supportive is :pensive:

1 like

De volgouden met bruine plaat kost 10k (Bijna 38k list) meer dan deze. Daarnaast zou ik met een volgouden band veel voorzichtiger moeten zijn.
Ben voor mijzelf wel overtuigd van deze config, alleen zie ook veel mensen inderdaad die dezelfde redenatie hebben als jij, waar ook wel weer wat in zit.

3 likes

Of…

:smiley:

1 like

Aah, ik dacht dat die 33/34k kostte… nja hoe dan ook is het een supergaaf model! Ik ben ook heel blij met de rubberen band die ik bij m’n SMPc gekocht heb. Stiekem mooier dan met de stalen band… maar wel fijn om beide te hebben.

Pull the trigger man, you only live once!!!

Shit, zei ik nou YOLO?

Je wilt hem? Hij is er? Je kunt hem betalen?
Wat doe je hier nog? Ik zou in een slaapzak voor de deur gaan liggen.
Doorverkopen in geval van nood lijkt me geen probleem al zou ik zelf zoiets pas aanschaffen als ik daar niet wakker van zou hoeven liggen.

als je kan betalen en verder geen zorgen erover hoeft te maken zeker doen
is echt een topper!!
maar ik zou toch overwegen als het kan voor de gouden bracelet te gaan,dan is die nog mooier

Je verhaal komt niet heel overtuigend over eerlijk gezegd. Bij twijfel zou ik het niet doen. Misschien beter om de zwarte op staal boven list te kopen, aangezien je aangeeft dat je deze wel graag zou willen hebben. Just my 2 cents. Succes! :sunglasses:

2 likes

Mee eens ik zou voor deze @Options gaan!
Misschien die uit blauw voor 20k.
Wel witte plaat. Maar daar zit zo een zware in.

1 like

@nieuw1; Prachtige klok, als je er blij van word en het doet niet vreselijk veel pijn om het geld neer te tellen: doen.

Stalen Daytona tegen list is prima mogelijk, je gaat alleen lang wachten. De Rolex boetiek in Brussel accepteert een aanbetaling van minimaal 2k en zet je op een lijst, zij geven aan: tussen 2 en 3 jaar wachten. Ik was er vorige week toen mij dit werd gezegd. Ik heb het laten schieten.

2 likes