Rolex Daytona valt zo nu en dan stil

Beste forumleden,

Ik heb sinds een half jaar een daytona uit 2019.
Heb deze via een inruil verkregen en laten controleren op echtheid. Dat is dus niet de discussie. Wat ik wel de laatste tijd heb is dat de Daytona nog wel eens stil staat. Ik werk wel enkel thuis achter een laptop en beweeg veel minder als voorheen. Toch zou je niet verwachten dat zo’n klok stil komt te staan. Had ik met mijn GMT 2 nooit. Als ik hem handmatig opwind loopt deze weer prima. Ben benieuwd naar ervaringen van mede Rolex eigenaren. En suggesties wat ik zou moeten (kunnen) doen. Heb hem al eens gedemagnetiseerd.

Alvast bedankt voor de ervaringen of suggesties!!

1 like

Ik heb geen technisch antwoord voor je, maar ik zou bij een AD gaan stampen en zeggen dat je gangreserve naar de tyfus is. De beste oplossing is servicen nu die nog onder de garantie valt.

Bij S&C Utrecht en Gassan Amsterdam zitten de horlogemakers nog in de winkel zodat hij nergens naartoe gestuurd hoeft te worden.

Succes!

P.S. Die Daytona op een 63600 jubilee is baller. Doe er je voordeel mee.

13 likes

Wanneer hij gemagnetiseerd is geeft hij ook niet de goede tijd aan. Toevallig heb ik dit ook nu met mijn Yacht-Master (3135). Ik gok dat ergens de smering te ruw is of dat er iets niet goed is met de veer. Lekker langs bij de AD en even de periode doorbijten dat je hem moet missen.

1 like

Wat Han zegt. Daar zit als het goed is nog gewoon garantie op, dus wat wij ervan vinden lijkt me minder van belang.

4 likes

:heart_eyes::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Ik heb dat ook gehad met mijn zwart-C-Daytona…
Die viel gewoon stil. Was dus ook de gangreserve.
Paar weken kwijt geweest na inleveren bij s&c en daarna geen last meer van gehad.

Snap wel dat je dat vervelend vind. Als je een goed werkende Daytona wil mag je hem ook kosteloos ruilen met die van mij. Dan los ik het probleem wel op…

10 likes

afbeelding

11 likes

Inderdaad mooie band!

doe even 2 tests:

1. wind hem helemaal op en laat hem liggen op je bureau of horlogekist. Hou bij vanaf hoe laat je hem hebt opgewonden en weggezet en kijk 3x per dag of hij nog loopt zonder hem aan te raken. Zo kan je meten hoe lang je powerreserve is
  2. Als hij gestopt is, start de chronograaf functie, schud je horloge een beetje. Gaat hij weer normaal lopen voor langer dan een paar minuten? Dan ligt het aan het clutch module/hammer van het uurwerk.
2 likes

Hoogst waarschijnlijk een te schraal gesmeerde rotoras, een veel voorkomend probleem bij rolex de laatse jaren, al vaak gehoord en gezien volledig droge rotor assen, waardoor de rotor niet goed kan bewegen en bij winden.

1 like

Mijn GMT uit 2018 liep 20 seconden per dag achter. Weg gebracht onder garantie, en vernomen dat de olie was uitgedroogd. Dat leek mij erg vreemd voor zo’n jong horloge… Maar dergelijke kwalen komen dus wel vaker voor?

1 like

Thanks Logixa.

Ga die test wel even doen!

1 like

Wat er toen met jouw horloge aan de hand was weet ik uiteraard niet, echter is een droge rotor as en een schaal gesmeerd anker een vaak terugkerend probleem bij rolex, en dan te bedenken dat garantie gevallen voor de dealer zijn en niet voor Rolex…

Toch geeft de tekst op de dial me een naar gevoel
Kijk maar eens goed naar het woord COSMOGRAPH of DAYTONA
Of hoe weinig de cijfers op de bezel zeg maar poppen :thinking:

Ik weet het niet…

1 like

image

5 likes

Jij bent echt te goed voor deze wereld :smiley:

Ikke ook niet, maar ik snap je wel.

1 like

Nieuwe batterij? :rofl:

6 likes

:flushed:

Ohh man, dan ben je er ziek van.

Maar ik heb het met mijn DD ook mee gemaakt.
Binnen 1 jaar stuk, rommel is het die rolexen. AP kopen

4 likes

Geen zorgen hij is echt! Is open geweest en al.

Vraag me altijd af hoe je die schroefjes uit de bezel schroeft