Rolex de Corona-crisis door (het is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag...)

Hallo allemaal, ben al jaren aan het sparen voor mijn eerste stalen Rolex horloge. Helaas stegen de laatste tijd de prijzen (op de grijze markt) bijna sneller dan ik wist te sparen. Gevoelsmatig voelt het betalen van 130-150% op list niet erg goed maar snap hoe het vraag-aanbod spelletje werkt. Nu zie ik de laatste 7-10 dagen prijzen op deze grijze markt wat dalen. In Azië en US nog sneller dan bij ons. De vraag daalt waarschijnlijk dus ook dit is te begrijpen. Wat de submariner betreft zal er januari 2021 waarschijnlijk een nieuw (upgrade) komen dus ook dat beïnvloedt de prijs denk ik.

Op social media incl YouTube zijn veel filmpjes te vinden van mensen die over de dalende prijzen spreken.

Hoe dicht verwachten jullie dat bv de 2e hands submariner 116610ln bij de listprijs 2020 (dus niet eens bij de oorspronkelijke) zal komen? En verwachten jullie dat we weer terug naar werkende wachtlijsten gaan? Of naar de tijd dat je zo 10-20% kon onderhandelen met een AD? Of zelfs stalen Rolexen in de vitrine? Hoe diep zal deze crisis zijn en hoe zal het de Rolex markt beïnvloeden? Benieuwd naar jullie gedachten. Echt weten kan niemand het zonder glazen bol natuurlijk. Tot slotte, meest belangrijk, hoop dat jullie en jullie geliefden gezond zijn en blijven!

6 likes

Hupla… weer een Rolex prijzentopic :sweat_smile:
Die dingen gaan zakken als een baksteen, even wachten dus

17 likes

:joy: :joy: :joy:

Gelukkig heb ik er eentje!

Als je jaren moet sparen voor een stalen horloge, weet je dan zeker dat het merk bij je past?

19 likes
17 likes

Mijn glazen bol: Spaar maar door, (veel) goedkoper worden ze niet…
Leesvoer in andere topic

1 like

Het virus schijnt maanden te overleven op 904L staal.:clown_face:

12 likes

Kijk maar eens op fb groepen… daalt wel degelijk… amerikaanse dealers ook

1 like

Wauw… zelfs bij de AD al koopjes onder list te scoren? Het gaat hard

1 like

Geen idee kom ik zelden, iets anders aan mijn hoofd, Covid Cafe

Mijn glazen bol

15 likes

Nou in de tussentijd twee keer vader geworden nieuw huis gekocht en paar keer auto’s gewisseld. Dus meer kwestie van prioriteiten…

3 likes

Nou, inderdaad zeg. Ik zat met twee Day-Dates om de polsen in een Nissan Note.

Rolex > de rest.

17 likes

Dan zal het wel waar zijn.

8 likes

Maar in Europa en de rest van de wereld niet.

Mijn 16570 is de afgelopen week mog met zn 100/200 omhoog gegaan als ik watchpatrol en watchrecon mag geloven.

In Hong Kong vliegen de Rolex inclusief premiums je om de horen en die gasten daar schuiven veel.

Als je denkt dat die dingen voor beneden list weg gaan… dat gaat nog niet gebeuren.

1 like

Zal echt niet lang meer duren, hier zijn nog geen 20 milj mensen werkeloos… heb de eerst cer Daytona in de 17 al gezien

2 likes

Link? Die wil ik wel

12 likes

Zal wel gelijk verkocht zijn waardoor de link niet meer bestaat… :joy:

Allebei vandaag geupload op de Amerikaanse fora…

Kan zo nog 10 andere advertenties posten :joy:

2 likes

Toevallig net verkocht of in de USA dan komen er nog invoerrechten en btw bij. Koopje!

5 likes

Haha nee waren geen huishoudbeurstypes maar populaire horloge vloggers met excel tabelletjes erbij enzo. Je kan het zelf ook op chrono zien. Gaat niet om de vintage modellen maar om de mint jong gebruikte en nieuwe modellen. Dalen nog niet naar listprijs maar wel duidelijke tov najaar 2019 en sowieso tov jan 2020.