Rolex Explorer only

Ja dat zou ik ook wel graag willen hebben op de 39…

Is er niet een of andere folie die je erop kunt plakken als AR? Indien netjes geplaatst zga onzichtbaar en meteen bescherming voor je glas. :roll_eyes:

Bescherming voor t glas? Is toch gewoon saffier glas wat niet veel bescherming nodig heeft? Zo’n folietje zal niet veel helpen in voorkomen van schade denk ik.
Doe er alles mee, en nergens iets te zien op t glas

1 like

Precies dat, ik heb weleens een flinke kras erop gehad maar dat zal folie niet voorkomen. Nieuw glaasje is dan enige oplossing.

1 like

Nou ja, krassen voorkomen was ook niet het hoofd punt van mijn idee. Het idee was voor de AR. Maar ik weet dus niet of dat bestaat.

2 likes

En toch zou dat wat vreemd zijn, want de trend lijkt toch echt dat de modellen groter worden. Recente voorbeelden daarvan zijn; OP 41mm, YM 42mm, Skydweller, Seadweller en de iconische Submariner meet nu 41mm.
Ik had juist die 36mm Explorer niet zien aankomen en ik denk dat er nog wel bestaansrecht is voor een 39mm Explorer naast de 36mm.

Er is altijd maar 1 versie tegelijk geweest van de explorer 1 qua maat volgens mij. En dit is wel historisch verantwoord. Maar je weet het nooit natuurlijk.:wink:

Nee na de two-tone Explorer, moet je niets uitvlakken natuurlijk :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat is waar! Didn’t see that coming! :joy:

Lekker lekker

7 likes

Even wat plaatjes spammen van de Explorer ||

De Polar dial is de 216570… de zwarte de 226570

16 likes

Nice.
Wat zijn de verschillen, afgezien van de kleuren?

1 like

Gangreserve, breedte van de band en daarmee heeft de zwarte wat dunnere pootjes, ar coating, crown guards zou wat verschil in zijn, het kroontje tussen swiss and made onderin de wijzerplaat, het print font van de tekst op de wijzerplaat is bij de nieuwe modellen iets strakker, en het zwart in de bezel is wat voller lijkt. Allemaal minieme verschillen… Band en ar coating zijn het opvallendst tussen de twee op de foto.

Daarnaast heeft de oude en nieuwe zwarte nog hun eigen specifieke verschilletjes als de ghost hands bijvoorbeeld.

Volgens mij ben ik redelijk compleet geweest :nerd_face:

Edit: het verschil in index kleur had je natuurlijk zelf al gezien :sweat_smile:

3 likes

Wat voor lens gebruik jij om die plaatjes te schieten?

1 like

iPhone 12 pro max… standje 2,5 zoom en formaat op 4:3 vierkant… vervolgens goed licht zoeken. Als achtergrond in dit geval twee blanco a4’tjes :nerd_face:

4 likes

Oef. Ik heb echt moeite om nette foto’s te schieten met de iphone…

1 like

Iphone 12 en 13 pros maken echt zulke mooie fotos echt niet normaal meer he!

1 like

Ja ik ben er ook content mee :blush: Maar ben in het begin wel veel zoekende geweest. Tot een jaar geleden gebruikte ik de 6S plus… daar kon ik wat beter macro foto’s mee maken. De Pro begint soms te flippen tussen de lenzen :rofl:

Wellicht spoedig in het blauwe gedeelte. Dit weekend de knoop doorhakken.

5 likes

Bevalt niet?