Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Ik vind de rek eigenlijk ook wel meevallen. Had zeker nog even meegekund. Maar mooi dat het weer helemaal goed is!

1 like

Nee maargoed tanken doe je ook niet wanneer de benzine 100% op is? Ik geef je gelijk hoor hij kon nog wel even mee maaaaar de feeling klopte niet echt om met zo’n bandje om mn pols te lopen.

Dus waarom niet :)!

2 likes

Teveel rek is nogal subjectief :yum: sommige blijven met een een enorm gerekkte band lekker door lopen en de ander krijgt al een kortsluiting, bij een beetje speling tussen de schakels.

Gelukkig is er vaak nog iets aan te doen. Mooi voorbeeld is deze gevouwen (folded) jubilee, met hangende band.

Before in ellendige staat :grin:

Herboren :palms_up_together:

24 likes

Echt heel netjes Chris

1 like

De band van @Watchlover7 had voor een oyster naar mijn inzien aardig rek. Uiteraard kan het erger, maar als je er snel bij bent, dan hapt het niet in je schakels. Vaak zie gerekte oyster banden met happen uit de zijkant van de schakels. Dit is het gevolg van te lang rondlopen met een gerekte oyster band.

Maar zeg nou zelf, het wordt er niet slechter op😎

Voor

Na

34 likes

Prachtig resultaat!

1 like

Vakmanschap :ok_hand::+1:

1 like

Wow :ok_hand::ok_hand:

1 like

Juist! Die happen inderdaad. Zwaar gevaarlijk als je daar mee rond loopt. Kan aardig wat verpesten ja.

Nogmaals bedankt :muscle:t2: Redder in nood

1 like

Gaaf!

1 like

KOFFIE, wanneer?

1 like

In de maand maart kan het ook wel een whisky zijn :sunglasses: in februari sta ik droog.

1 like

Afgelopen zaterdag een band voor 16013 mét rek afgegeven aan @Chris_EU. Gezien alle verhalen alhier heb ik het volste vertrouwen in zijn kunde en ben zéér benieuwd naar het eindresultaat!

1 like

Hoe kom ik in contact met je ?
En ben je al aan de slag met de presi bracelets?

Met vriendelijke groeten
Josh
@Chris_EU

1 like

Beste Chris, zie mooie berichten en foto’s van je kunsten. Kun je een Oyster band repareren en wat kost het? Ben voor het eerst op deze site, excuses als het niet goed gaat. Dank en Groet Dennis

1 like

Kan je ook wat met een oyster waar al wel wat happen uit zijn? Ik erger me er behoorlijk aan en draag mijn GMT daarom te weinig. Zou mooi zijn als de oyster weer strak zou zijn. Kan je daar wat mee?

1 like

Hey Dennis. Ik heb je een privé bericht verstuurd

Welkom op het gaafste horloge forum :grin: je bent al in het bezit van een Rolex, dus die heb je in je zak. Nu nog lekker deelnemen aan deze gezzelige community​:+1:

1 like

Joshua,

Jij ook welkom op het horlogeforum! Gouden President band is andere koek :crazy_face: maar ik ben er mee bezig! Ik hoop dit jaar ook president banden met rek te kunnen restaureren. Eerste tools zijn al custom in de maak :fire::fire::fire:

Momenteel kan ik de onderstaande Rolex banden op rek repareren.

  • Alle maten jubilee banden (behalve USA koffieboon schakels)

  • Folded Jubilee banden, dus met gevouwen schakels

  • Oyster banden

Welke banden kan ik (nog) niet restaureren?

  • president banden ( 2020 wordt president jaartje)

  • Rivet banden (nog geen plannen voor)

14 likes

Hulde voor @Ronald en @Chris_EU voor de goede, mooie resultaten !

Eén opvallendheid bij de cliënten van deze prima banden-herstellers is,
dat er altijd wél genoeg geld voor over wordt gehouden om de horloges van ferme prijs aan te schaffen, maar dat vervolgens - wanneer ze vaak tientallen jaren dienst gedaan hebben en nu volledig afgeschreven zijn - op de kosten van een nieuwe bracelet beknibbeld moet worden door reparatie i.p.v. vervanging.

Het is te vergelijken met stappen en uitgaan … honderden euro’s uitgeven aan drank en feesten, maar beknibbelen op de taxi van een paar tientjes om veilig thuis te komen en dan vervolgens beschonken achter het stuur te gaan zitten en weg rijden. ( die paar tientjes kunnen er dan ook wel aan worden uitgegeven i.p.v. ‘cheap’ te zijn/doen )

5 likes

Precies hoe ik er ook in sta.

Zonder nieuwe linkjes e.d kan ik een band niet restaureren.
Kost veel geld , maar is het waard.

2 likes