Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Hm, dat is 1 manier om er tegen te kijken. Ik zie echter nog een kant, mensen willen graag origineel blijven. Misschien dat sommige mensen zelfs bereid zijn om een premium op reparatie te betalen ten opzichte van een vervangende band.

1 like

Ik hou de boel het liefst origineel. En een beurtje van 250E ofzo is beter betaalbaar dan een nieuwe blikken band van ca 1500E. Dus ja, geld speelt ook een rol. Heb mijn band nog niet laten opknappen maar wil dit wel op korte termijn graag laten doen.

1 like

Goed bezig Chris , veel succes gewenst met de “prezzi’s”

Wanneer gaat je bedrijfje “live” online?
Met zoveel expertise en aantallen ben je het hobby niveau al lang voorbij!

1 like

Ha Ronald.

Het is leuk dat wij dezelfde passie delen en ieder zijn resultaten in een eigen topic toont. Dat houdt het ook overzichtelijk voor de lezers. Ik heb je meerdere malen vriendelijk verzocht om bepaalde ongepaste posts in mijn topic te verwijderen, wat je ook hebt gedaan. Helaas voel ik een bepaalde competitiestrijd en wil ik hier eenmalig op reageren, om mijn topic niet te vervuilen met onnodige discussies.

Prima dat je nieuwe schakels in een band zet, maar ik hou het liever zoveel mogelijk origineel. Door hier elke keer te suggereren dat je enkel met nieuwe links kan restaureren, wek je de illusie dat mijn werk geen restauratie werk is. Ieder zijn eigen werkmethode. Ik waardeer je werk en zal je nooit ontmoedigen.

Bedankt voor je compliment en ik weet dat je mijn topic al vanaf het begint volgt. Een :hearts: op mijn werk geven is gratis :wink:

Wij hebben elkaar hier eerder over gesproken op Whatsapp en voor dit soort off-topic vragen kan je mij gewoon een appje sturen :thinking: Bedankt voor je mening, maar je weet niet hoeveel banden ik restaureer. De meeste forumleden, vragen enkel info op en forumleden sta ik uiteraard graag te woord. Daarnaast zit ik met kosten van CNC materiaal en werkuren in een band, wat het nog niet rendabel maakt voor bedrijfsactiviteiten. Het omslagpunt is in inzicht en momenteel ben ik druk bezig met betere custom tools te ontwikkelen. Na verwachting worden de processen dit jaar nog geprofessionaliseerd. Daarnaast heb ik nog niet de volledige expertise op dit gebied en ben ik nog hard aan het studeren. Sommige banden moet ik helaas weigeren.

No hard feelings van mijn kant, maar laten we elkaars resultaten en topic gewoon respecteren, zoals eerder afgesproken :handshake: Dit gezegd hebbende, wil ik gewoon weer verder gaan met het delen van mijn bevindingen en resultaten.

On-topic
Binnenkort krijg ik een goudsmid cursus, met als doel de president band te kunnen restaureren. Hopelijk mag ik wat foto’s maken en hier delen. Erg intressant om bij een echte vakman in de leer te gaan en eindelijk de president band onder handen te nemen :raised_hands:

28 likes

Dat is alles wat ik bedoelde.
Nogmaals , succes!

3 likes

Top, case closed :+1: :handshake:
Jij ook succes! :muscle:

Afgelopen weekend een door @Chris_EU aangepakte jubilee band opgehaald. De band is voor op de 16013 van mijn vrouw. Ik zal hierbij dan ook maar beginnen met een wristshot met de ‘verse’ band:

Ze heeft op 12/2 het horloge cadeau gekregen, ik had toen besloten dat we vóór het horloge dagelijks te gaan dragen toch maar een revisie van het bandje moesten laten uitvoeren. Horloge komt uit '83 en na + 37 jaar gebruik zat er aardig wat rek op. Zoals jullie kunnen begrijpen stond ze te trappelen om het horloge te kunnen dragen. Na wat zoeken op dit forum contact opgenomen met Chris en op zaterdag 15/2 kon ik het horloge al brengen. Hij heeft enkel de band aangenomen en heeft zijn werkzaamheden binnen 1 week kunnen uitvoeren. Afgelopen weekend op 22/2 waren we welkom om band op te halen, hij heeft meteen geholpen om horloge passend te krijgen op smalle dames pols (paar schakels verwijderd).

Hierbij wat ‘before & after’ foto’s die ik heb gemaakt.


Zoals je kunt zien is de rek weg en de band weer strak! Klaar voor een nieuw leven kan mijn vrouw er hopelijk zelf ook weer 37 jaar van genieten…

Kan iedereen die twijfelt om dit ook te laten doen aanraden om het gewoon te doen! Het is een wereld van verschil…

32 likes

Prachtig resultaat!! Veel draagplezier!

3 likes

Vandaag DJ #2 kunnen ophalen bij @Chris_EU

Deze keer niet alleen de rek er uit laten halen, maar ook laten polijsten/brushen.

Foto 1: Wristshot!

Foto 2: Rek ver weg!

Foto 3: Nette brush op sluiting!
Links is met brush door @Chris_EU, rechts is band welke door hem enkel van nieuwe pinnen is voorzien en ik niet gevraagd heb voor ‘polish & brush’. Let op: ‘Crown’ was vóór brushing ook al méér ‘faded’ dan brushing op rechter clasp. Maar brushing kan er zeker voor gezorgd hebben dat het kroon logo nu minder ‘scherp’ is.

Foto 4 & 5: Vanuit Chris ontvangen foto’s van versleten pinnen welke vervangen zijn.

7 likes

Ach…Zie het als ‘hobbyist’ welke je graag een beschaafde vergoeding geeft voor de inzet van z’n kennis & kunde.

Ik denk dat de op het forum bekende ‘hobbyisten’ moeilijk hun diensten voor een dermate vriendelijke prijs kunnen aanbieden wanneer de overheadkosten van een normale bedrijfsvoering verdisconteerd dienen te worden in de prijs van bandrevisie.

2 likes

Super bedankt voor je reviews Nick! Wordt erg gewaardeerd en een mooie toevoeging aan mijn topic :grin:

Ik had aardig wat werk gestopt in de tweede jubilee band en dat was hard nodig ( zie onderstaande foto). Ik wil je nogmaals hartelijk danken, voor je vertrouwen in mij en de fijne afhandeling :+1:

Wat een verschil😎

17 likes

Onzin.

Mocht ik ooit een Prezzi uitgelubberd hebben , laat ik die graag maken door een mede HF’er
Ik kan het niet , respect dat Chris het aandurft!!

Keep up the good work Chris.
:beers:

Sorry voor het gewauwel in je Topic.

Ontopic : @Spark vroeg om hulp met zijn Folded Oyster , heb hem naar jouw doorverwezen.
:muscle:

8 likes

Wat een mooi resultaat. Echt een wereld van verschil zo.

1 like

Eens kijken of ik het goed in beeld kan brengen.

Een oude band met enorm veel rek naar Chris gestuurd en na bloed, zweet en tranen erin te hebben gestoken is het resultaat erg netjes…

Oude toestand (vóór revisie):

Nieuwe situatie (na revisie):

En dat ziet er om de pols als volgt uit:

Mooi werk @Chris_EU … lang leve het in stand houden van ‘oude schoonheid’. Ik ben er superblij mee

14 likes

Hallo Chris, al een tijdje kijk ik naar je werk waar je rek uit een Rolex jubilee band haalt.
Ziet er erg goed uit.
Ik heb een Rolex goud/stalen jubilee band met behoorlijk wat rek.
Zou je dit ook voor mijn band kunnen doen?
Hoe kan ik je bereiken om e.e.a. te bespreken?
Groet,
Frits23

1 like

Sorry ondertekening moet zijn Frits5

1 like

Je kunt je bericht ook bewerken

1 like

een ‘+’ er tussen zetten.

5 likes

Hi Chris, Ik heb een USA Rolex jubilee band uit '74 waar de nodige rek in zit. Hoe kan ik in contact met je komen om te kijken of een restauratie de moeite waard is? Alvast hartelijk dank!

Groet,
Daan

1 like

Dag @Chris_EU ook ik heb jouw geweldige werk gezien en ben blij dat er überhaupt iemand in nederland is die dit soort problemen kanoplossen mocht jij 1 deze dagen tijd hebben voor nog een jubilee band hoor ik graag van jou

1 like