Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Thanks @Chris_EU

4 likes

Gelukkig is er nog het horlogeforum in deze rare tijden😬

Tijd om weer iets te uploaden! Een tijdje terug kreeg ik een paar foto’s doorgestuurd, van iemand met een Oyster quartz. Bandje super gerekt en de vraag of ik deze weer strakker kon krijgen. Zie hier before met rek.

Ik had er een hard hoofd in, maar ik begrijp dat een Rolex Oyster quartz met zo een band er niet uit ziet. Dus maar kijken wat erin zit, aangezien er geen voorbeelden op het wereldwijde web staan🤷‍♂️
gelukkig de juiste pinnen op voorraad! In de oude pinnen zat aardige slijtage. Vooral in de pin tegen de middenschakels aan, naast de grote gaten in de band.

1 schakel geprobeerd en weer strak gekregen.

Spannond! Maar het is uiteindelijk toch gelukt. Ben er aardig tevreden over😬


Zo! deze kan ook van de bucket list :grin:

Tot slot wil ik iedereen een hart onder de riem steken!
Hopelijk gaan we snel weer terug naar het oude vertrouwde🙏

45 likes

Vakwerk zoals gewoonlijk :+1:

1 like

Mooi gedaan man! :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Geweldig werk weer :+1:

1 like

Mooi werk! Heb je tijd voor meer projecten tijdens de thuis quarantine? :grin:

1 like

Netjes :ok_hand:t2:

1 like

Dankjewel voor de reacties :grin: :blush:. Ja momenteel heb ik veel tijd en ik ben ook bezig met een machine te ontwikkelen, die rolex fluted bezels weer scherp kan krijgen. Daarnaast bezig met wat polijstwerk en het aanschaffen van een lapping machine. Met een las apparaat, kan ik in theorie horloge kasten volledig restaureren. Dit jaar wil ik mijn restauratie bedrijfje lanceren! :pray::pray::pray:

46 likes

Nice!

Als je dat allemaal kan, dan kan je je huidige werk opzeggen :sweat_smile:

Je eerste klant is binnen :grinning:

3 likes

Het kan aan mij liggen, maar aan de linkerkant sluiten de één na laatste link en de laatste toch niet mooi op elkaar aan? De één na laatste link is op het breedste stuk, breder dan het smalste stuk van de laatste link. Volgens mij zou dat niet zo moeten zijn. Hoe kan zoiets ontstaan? Te strak op elkaar gezet ofzo?

1 like

Hallo @Chris_EU
Hoe kan ik in contact met je komen?
Heb een vraag over een mogelijke reparatie.

1 like

Beste Chris,

Wij hebben vandaag een vintage ‘81 Rolex Datejust gekocht voor mijn vriendin. De band is aan revisie toe en ik zie dat jij het uitstekend kunt;) Zou je mij kunnen laten weten of je dit nog steeds doet?

Gr. Fabian

1 like

Beste Chris,

Ik zie dat er veel belangstelling is voor jouw vakwerk. Zelf heb ik ook een jubilee band waarvan de pins ook aan vervanging toe zijn. En ik zie dat jij uitstekend werk verricht. Zou je mij willen berichten over de mogelijkheden??

Alvast bedankt.

2 likes

Als je van 1 liter Dasty er 3 maakt is die nog sterk genoeg , dan kun je er nog altijd je velgen van je auto meer reinigen.

1 like

Daarmee krijg je het binnenste vuil er niet mee uit.
Voor een grondige reiniging, heb je echt een ultrasoon op temperatuur nodig, in combinatie met tickopur vloeistof.
Met dasty maak je denk ik alleen oppervlaktes schoon, maar het hardnekkige vuil op onbereikbare plekjes krijg je er niet.

Beste Chris ik wil zo graag in contact met je komen maar weet niet hoe ik hier een prive bericht etc moet sturen.

1 like

Hoi Chris
Ik heb 2 jubillee banden met rek op de schakels wat kost het als ik er 2 bij je breng

Mvg bjorn

2 likes

Hoofdpijn zo te zien…

PB de man, dat is chiquer

7 likes

Hoe ontstaat de rek eigenlijk, ben sinds kort trotse eigenaar van een DJ met Jubilee band.

Komt het door enkel dragen, of wanneer je deze te strak om hebt?

2 likes