Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

@Chris_EU ik kan niet wachten mijn folded link band op m’n date day te zien! Blijf echt onwijs onder de indruk wat je met die band voor elkaar hebt gekregen!

1 like

Geweldig gedaan @Chris_EU

1 like

Chris bedankt voor het restaureren van mijn Jubilee band zoals beschreven, top! image
1,5cm rek zat er in!!! Ik zal zuiniger zijn nu na 21jaar wil ik er natuurlijk nog langer mee doen!! Nogmaals top werk en snel!!

11 likes

@Chris_EU hartstikke bedankt voor mijn band het resultaat mag er echt wezen en transformeert het horloge volledig

5 likes

Storm Francis maakt een wandeling buiten vrijwel onmogelijk. Dan maar lekker knutselen :grin:

27 likes

Daaaaaaaaaamnnnnnnnnnnnnnnnn dude!

2 likes

Voor een forumlid zijn oysterband met rek gerestaureerd en gepolijst. Erg strak geworden!

Before


After



41 likes

Klasse gedaan @Chris_EU

4 likes

Bij sommige gerekte jubilee banden, is zelfs de pin tussen de schakels en de sluiting, zo dun als een naald geworden. Gelukkig was dit forumlid er op tijd bij en kon ik het op tijd vervangen. Als deze pin breekt ligt je Rolex op de grond. Helaas zijn deze pinnen nergens te verkrijgen en moet ik ze op maat maken.

Een nieuwe sluitingspin vs een versleten pin.

18 likes

Op het eerste gezicht weer een Oyster met rek op de band, maar qua constructie compleet anders met solide endlinks en schakels. Geloof het of niet, maar dit bandje is slechts 11 jaar oud uit 2009 :thinking: Ook een moderne solid oysterband kan dus aardig snel rek vertonen. gelukkig kunnen we er iets aan doen :smirk:

Before en let vooral op de schakels die elkaar raken.

De oysterband weer mooi strak gekregen en ook al is het verschil niet enorm, de speling op de band is fors verminderd en zo goed als recht.

After


Het forumlid was ook niet tevreden hoe de band eerder was gepolijst. Ook de band opnieuw opgemaakt en een strakke gerestaureerde band is het eindresultaat :sunglasses:

34 likes

Wat een mooi werkje weer zeg! Erg knap hoe je dit doet.

2 likes

Heel erg bedankt Chris, ik ben benieuwd morgen hoe hij eruitziet wanneer ik hem weer mag ontvangen. Top communicatie en heel snel afgehandeld en dat alles voor een goede prijs!

2 likes

Hartelijk dank @Dora voor je vertrouwen in mij! Ik doe altijd mijn best om er iets moois van te maken en ik weet zeker dat je gerestaureerde oyster band tot zijn recht komt op de Rolex Yacht-Master kast :+1:

Het leukste van het restaureren is uiteraard het eindresultaat, maar ook de vele forumleden waar ik nog regelmatig contact mee heb is geweldig! Heerlijk om dezelfde passie te delen :sunglasses:

5 likes

Ik heb dan geen Rolex bandje met rek issues maar man man wat lever je weer een mooi bandje af aan een happy owner… mijn complimenten. Petje af

2 likes

Heel tof om dit allemaal te zien! Een leuk topic om bij te houden🙌

1 like

@Chris_EU is een topper.

1 like

Before:

After:

Beter gaat het niet worden, kaarsrecht!

18 likes

Zojuist een account aangemaakt omdat ik in contact wil komen voor een reparatie. De jaren 80 band van de 31 datejust van mijn vrouw heeft veel rek en kan wel wat magie gebruiken. Kan iemand mij vertellen hoe ik in contact kom met Chris?

3 likes

@shameetman Berichtje sturen, maar waarschijnlijk ziet Chris je reactie nu ook wel.

1 like

Bedankt voor je reactie. Ik schaam mij een beetje, maar ik heb echt geen idee hoe ik rechtstreeks een bericht kan sturen. :sweat_smile:

3 likes