Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Knap :+1:

1 like

Ik hou deze topic in de gaten! Keurig werk!

2 likes

Nieuw projectje! Jubilee met gevouwen schakels. Nog niet eerder gedaan, maar we gaan het gewoon proberen. Is wel een stuk lastiger dan de solide zij-schakels Jublee, maar niet geschoten is altijd mis :yum:
Op deze Folded Jubilee band zit ook behoorlijk veel rek, perfect voor een restauratie.

Resultaten komen snel!

3 likes

Om even terug te komen op @Sjoerd_K en @BadBartje58, betreft het vuil in een bandje.
Heb de band open gemaakt en dit is wat er uit één schakel komt :face_with_monocle:. Geen idee wat het is, maar iets zegt mij dat restjes tussen zitten van +50 jaar oud :grimacing:

Dus mensen, goed schoon maken die band! Vuil slijt tussen je schakels en dit is het resultaat.

6 likes

godsamme ja das vies

1 like

Ben benieuwd naar het resultaat, welke pinnen ga je hier in zetten ? Je kunt hier toch niet de pinnen van de solid links voor gebruiken of wel ?

1 like

Vandaag een hoop gedaan aan de folded jubilee met rek. Het was heel goed puzzelen, maar het bandje kan weer een tijd mee.

Eerste helft gedaan en zie het verschil! Er kwam nog veel meer vuil uit de band en een ultrasoon badje zal dit bandje zeker goed doen. Maar eerst helemaal afbouwen.

Hoppa en de ander helft is ook af. De rek is flink gereduceerd.

In volle glorie

Even nog netjes origineel matteren, de middenschakels van hun oude glans voorzien en iemand op het horlogeforum is hoop ik erg blij :pray:

22 likes

Pfff nice Chris, ik heb nog niet eerder iemand een folded jubilee band zien restaureren!! Netjes ga zo door en laat mij nog even weten over de dames jubilee (26mm) en wanneer je Oyster tools af zijn.

Ik denk dat we eindelijk een Dutch Bracelet Magician hebben :smiley::smiley::smiley:

3 likes

Wow, wat een mooie resultaten!

1 like

Die banden zijn vaak meer dan 30 jaar oud en dagelijks gedragen. Beetje rek = dan niet gek.

Klopt, aan rek ontkom je niet. Alles wat beweegt slijt en vooral de oude Rolex banden met holle schakels. De Rolex super jubilee met solide schakels meer slijtvast, maar ook deze banden komen ooit aan de beurt.

Soms heb je banden met meer dan een beetje rek en dan is het gewoon geen gezicht meer om je pols.
Goed schoonhouden zal het proces vertragen, daarom doe ik mijn bandjes na de restauratie in de ultrasoon reiniger om echt al het vuil uit de band te krijgen.

Het was een aardige klus, maar deze folded jubilee band kan weer een tijdje mee :innocent:

Before

After

Denk dat het eens tijd wordt voor een Rolex Oyster band Restauratie :thinking: … to be continued

13 likes

Ik heb nog een oyster in de la van mijn DRSD die heeft echt MEGA rek. Wil je daar misschien op oefenen?

3 likes

Hoe schoonmaken? Met een zachte kwast, water en dreft doe ik het…is dat de beste methode?

2 likes

Joehoe! Jubilee bracelet vandaag opgehaald bij @Chris_EU , wat een top service.

Aangezien mijn band veel stretch had was deze echt toe aan revisie! Had met meerdere mensen / zaken contact opgenomen over de revisie van mijn bandje, aangezien het folded links zijn (erg oud bandje dus…) De enige die dit zou kunnen doen zou meneer Michael Young zijn en dan zou ik m’n bandje voor een lange tijd kwijt zijn. Totdat Chris contact met mij opnam via horlogeforum waar hij mijn oproep had gezien over m’n jubilee bracelet die de nodige beurt nodig had…

Dus zodoende afgesproken met Chris om m’n bandje te laten reviseren - ook al was dit de eerste keer dat hij een bandje met folded links zou doen - maar durfde het wel aan en wist bijna zeker dat het zou lukken.

Contact was super goed, kreeg nadat de eerste link was gedaan direct een foto opgestuurd dat het ging lukken! Dus ik super blij natuurlijk :smiley: !

Vandaag m’n band weer opgehaald en ik ben erg tevreden over hoe alles is verlopen. Dus als je ooit een bandje wilt laten reviseren, zeker een aanrader :wink:

@Chris_EU thanks voor de goede service!

19 likes

Bedankt voor je aanbod @APIvr! Mocht ik deze nodig hebben dan stuur ik een DM.
Voor nu heb ik een Oyster bandje van mijn buurman.

Open :raised_hands:,

Ook het nodige huiswerk komt erbij kijken. Technisch Rolex boek :thinking:

Ik kan de Rolex Oyster band al restaureren, maar met ik nog een paar zaken optimaliseren.
Mocht er iemand op het forum zijn die kan tekeken en/of CNC frezen? graag contact opnemen. Vielen dank!

7 likes

Succes! Je hebt je eerste klant al klaarstaan;-)

2 likes

Mocht iemand zich afvragen hoe een Datejust pushpin er van binnen uitziet… Deze komt van een goed gerekte band en je ziet exact waar de twee oogjes van de end-links zaten.

Gelukkig heb ik de beschikking tot Rolex pushpins en kan deze de prullenbak in.

7 likes

Beste Chris

Ik ben behoorlijk onder de indruk van de restauratie van de folder jubilee.
De mijne is van 1971 en echt toe aan een revisie. Ik zou gaarne de band aan je tonen .
Is het misschien mogelijk een afspraak te plannen want ik begrijp dat je via dit forum niet graag over geld praat.

1 like

Maar een foto plaatsen alhier vinden we allemaal geweldig! :innocent:

4 likes

Dankjewel, ik heb je een P.M verstuurd en ben erg benieuwd naar je Folded jubilee!

Vandaag pakketje binnen met de Bergeon 7767-F. Ik was al in het bezit van de Bergeon 6767F voor het verwijderen van pushpins in banden, maar ik las dat er een verbeterde versie op de markt is.
Ik werk graag met de beste Swiss Tools en het is geen cliché maar goed gereedschap is het halve werk :laughing:

Klein reviewtje t.o.v. de oude Bergeon 6767F. De Bergeon 7767-F ligt beter in de hand, veel betere grip en het gewichtsbalans is ook verbeterd. Zie het als een pen die gemakkelijker en preciezer schrijft. De vervangbare eindstukjes zijn niet veranderd.


7 likes