Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Vele, maar van de offerte zal je niet blij worden :grin:

Dhr. Jonnie Boer verklapt zijn recepten ook niet allemaal :innocent:

11 likes

Sommige handelingen blijven een geheim van de smid :yum:

9 likes

Goed werk hoor. :+1:t2: Knap dat je dat kunt en mooi dat het ook te doen is. Een gerestaureerde originele band vind ik emotioneel gezien waardevoller dan een nieuwe!

Zo op de foto te zien ziet het er weer net zo goed uit als een nieuwe origineel?

2 likes

Bedankt @Traveler!
Precies wat je zegt. Ik probeer het bandje zo orgineel mogelijk te houden, met het beste resultaat. De banden die ik onderhanden neem zien er inderdaad weer erg mooi uit, zodat ze weer een lange tijd mee kunnen gaan.

2 likes

Ik zou graag een offerte opvragen maar ik zou niet weten waar😜

Ik krijg elke keer de vraag via p.m waar ik gelocaliseerd ben. Ik zit in de regio Utrecht.

Ook krijg ik vaak de vraag naar de kosten van een restauratie. Ik ben op de hoogte van de lage prijzen die Michael Young in Hong Kong hanteert. Mijn prijzen zijn vergelijkbaar, maar zijn variabel aan het type band en in welke staat deze verkeerd.

2 likes

Op zich prima dat je informeert , maar zelfs al heb je pennen , dan ben je er nog lang niet… :smirk:
Er komt heel veel bij kijken

Succes met de banden weer Chris!

3 likes

Deze band kan ook weer een tijdje mee. Net even de middenschakkels overnieuw gepolijst, zodat de boel weer mooi glimt en de zijschakels en sluiting overnieuw gematteerd. Ik gebruik exact dezelfe hulpstukken die Rolex gebruikt, voor een Factory afwerking.

15 likes

Schitterend werk Chris! Dit soort topics maakt HF meer dan de moeite waard. Knap wat je met een hoop liefde en handigheid kunt bereiken.

4 likes

Heel mooi, en bovendien een waardevolle en interessante bijdrage aan dit mooie forum!

1 like

Tijd voor een dames jubilee band (26mm) met flink wat rek en een gebroken onderdeeltje vervangen. Een two-tone band rekt sneller, omdat goud zachter is dan stainless steel.

Lets begin!

Op wensen van de eigenaar zet ik een nieuw verbindingsstukje tussen de band, want deze was afgebroken. Uiteraard worden de versleten pinnen vervangen voor nieuwe.

Links versleten onderdeeltjes - Rechts nieuw

Eerste helft zit erop met nieuw verbindingsstukje en zie het verschil :smiley: Duidelijk dat de band een stuk korter is geworden, maar meestal is dit zonder extra schakel op te lossen door de band in de sluiting te verzetten.

Andere helft gedaan en Voilà. Die kan weer een tijdje mee.

Bandje weer terug op de post gedaan en deze dame is er erg blij mee.

Onderschat dit niet, want een 26mm bandje is een stuk lastiger dan een grotere jubilee band. De middenschakeltjes zijn super klein en dit is echt gepriegel met een pincetje.

Hieronder een duidelijk voorbeeld hoe groot een 36mm jubilee band t.o.v. een 26mm jubilee band is.

Beide onderstaande Rolex banden zijn door mij gerestaureerd

30 likes

Ik had even een mindfuck hahaha. Maar dit is dus vuil in de schakel. Vuil in een schakel=slijtage Slijtage=rek. Gooi je bandje in een ultrasoon en je zal hoogstwaarschijnlijk verbaast zijn hoeveel vuil eruit komt.

4 likes

Vakwerk! :+1:t2::+1:t2:

1 like

boh

nooit meer banden likken

5 likes

Mooi resultaat, hoe lang heeft dit niet wel geduurd joh?

1 like

hoe smaakt het? :yum:

2 likes

Nou de Gshock rubber banden nogal bitter.

hier laat ik het even bij.

En nog echt super werk hoor!

2 likes

Dankjewel Ami.
Dit bandje was knap lastig en heeft mij 2 dagen gekost, maar het kan nog erger bij een ander bandje. De pinkoppen in de schakels braken af bij deze band. Dus het kopje van de pin brak doormidden, waardoor de helft nog in de schakel bleef zitten. Ik gaf heel weinig kracht op de pinnen en ze braken gelijk al af… de pinnen waren zwart aangeslagen en op de kopjes van de pinnen zat roest :thinking::thinking::thinking:

Misschien is zwemmen met een Rolex (ook al water dicht) niet zo een goed idee.
Of iemand anders een logische verklaring? Dit ging echt om een brosse breuk, waarbij er weinig kracht nodig was om de pin te doen breken.

3 likes

mooi werk man. vraagje zou je dat ook met een bandje van een gmt2 kunnen doen?

1 like