Rolex kenners, graag uw mening of deze OP echt lijkt en is.

Daarom. Ik zou als koper al terugschrikken.

4250 is te duur, zeker voor n vage advertentie.

3900/4k max. (en dat betrouwbaar)

Maar mag dit? Ivm claims etc?

Ik denk niet dat je rechten kunt ontlenen aan een indruk van een juwelier of iets echt of namaak is, ook deze zou het fout kunnen hebben maar weet in ieder geval waarop hij kan letten.

Bijzonderheden waarop te letten zijn welkom in ieder geval.

Er worden nogal eens claims aan HF gestuurd bij negatieve reacties.

Dat is diep triest en gaat totaal voorbij aan een open communicatie zonder zakelijke doeleinden.

2 likes

Ok duidelijk en dank voor interveniëren op dit topic.

Laten we er maar een slotje op zetten, hoe graag ik de bevindingen van mede horlogeliefhebbers en vooral kennis zou willen meenemen.

Ziet er verder goed uit. Als je het voor rond de 4k kunt aanschaffen en horloge ziet er in het echt nog een beetje netjes uit dan heb je er denk ik een aardige koop aan.

1 like

Kijk af en toe in het blauwe gedeelte.
Komt erg regelmatig iets voorbij wat wrs aan je eisen voldoet. En de meeste hebben ook postieve en negatieve recensies.

1 like

Van de foto’s af is het niet te beoordelen. Verschil bij namaak ten opzichte van echt is weer te vinden in de wijze waarop de rehaut is gegraveerd (zeker niet altijd slecht, maar wel anders). Tevens is de oplegde kroon bij een echte voorzien van meer diepte daar waar die van een namaak wat vlakker is (zijn mooie filmpjes te vinden op het net die je de verschillen trachten te laten zien) … Maar zoals al meer gezegd; niet beoordeelbaar met deze foto’s.

1 like

Dank, ik neem mn loup mee en ga eens wat huiswerk online doen, waardevolle tips!

1 like

Met een loupe kun je bv de afwerking van de wijzers en afwerking wijzerplaat beter beoordelen. Goed idee om mee te nemen!

1 like

Mocht overigens de rehaut gravering niet helemaal perfect uitgelijnd zijn tov de uurmarkering is dit niet per se een teken dat het horloge niet authentiek is, want dit schijnt best regelmatig voor te komen bij rolex -horloges :slight_smile: … succes iig met het vinden van een mooi horloge!

1 like

Had een link gepost naar mp maar deze weg gehaald ivm claims etc.

1 like

Bedankt voor alle input, teleurstellend genoeg is de jongeman die het horloge verkoopt terug gekomen op de prijs. Hij is ervan overtuigd via chrono meer dan 4400 te kunnen krijgen. Ik heb hem succes moeten wensen.

Als het niet goed voelt, niet doen

Helemaal eens, thanks