Rolex loopt slecht

Beste forum members,

Ik ben nieuw op de forum dus excuses als ik deze post verkeerd post.

Ik ben in het bezit van een Rolex Submariner gekregen van een familie lid die niet langer onder ons is.

Alleen het probleem is dat dit horloge zeer slecht loopt.

• Hij loopt 1uur in een dag dus amper tot niet.
  • soms loopt hij te snel en dan weer te langzaam,

Het horloge heeft een tijd stil gelegen daarna is het veel erger geworden.

Nu is mijn vraag wat kan ik doen om dit horloge beter te laten lopen, Want naar een horloge maker brengen doe ik niet ivm de emotionele waarde van dit uurwerk.

Alvast bedankt voor de moeite,

mvg,
Jim

Waarom niet naar een horlogemaker. Doet er geen rare dingen mee. Klinkt alsof hij een beurtje moet hebben. Kunt er verder weinig aan doen.

Idd zoals Tom al zegt zal het een beurt nodig hebben, bij rolex word geadviseerd het horloge naar mate van gebruik 1x in de 5 jaar en beurtje te geven (zo werd ik verteld) zelf zal je hier idd weinig aan kunnen doen.

en idd een horlogemaker zal gerust niks met het horloge doen, en ik neem aan det het horloge nagelaten is met de bedoeling dat je het nog maar lang mag dragen en plezier van mag hebben,een beurtje zal daar zeker aan bijdragen.

Gr
Niels.

Waar zit de emotie bij het uurwerk? Kan me voorstellen dat je er optisch niets aan verandert wilt zien.
Ga dan maar niet naar Rolex zelf maar zoek naar een vertrouwde lokale horlogemaker.

Wat is het eigenlijk voor een Rolex?

Succes!

Welk lokaal horlogemaker kan eventuele wisselstukken bestellen voor rolex krabong?
Ik D8 maar mss is het weer een fabeltje dat rolex alleen leverde aan officiël erkende rolexdealers of toch niet?

Yoeri40 Schreef:

Welk lokaal horlogemaker kan eventuele
wisselstukken bestellen voor rolex krabong?
Ik D8 maar mss is het weer een fabeltje dat rolex
alleen leverde aan officiël erkende rolexdealers
of toch niet?

Is geen fabeltje maar bij ons (Limburg) kunnen de lokale mannen best een Rolex servicen (heb je inderdaad niet de originele rolex olie…).

Verder zijn er ook lokale mannen die best enkele onderdeeltjes kunnen versieren.

En… we kunnen ook nog naar Martens. Die begrijpt ook dat we een oude tritium plaat met rode tekst niet willen omwisselen voor zo’n mooie nieuwe met SL…

Servicen dat ding!

Geef maar aan in welk deel van Nederland je woont, de forumleden zullen je een goed adres geven waar je terrecht kunt

En niet vergeten foto’s maken, dat vinden we leuk hier

VrGr,

Vincent

Het gaat om een submariner verder weet ik er niks van af.

Kom uit noord-holland.

Bedankt voor alle reacties,
Hij zal dan toch maar eens naar een horlogemaker moeten.

mvg,
Jim

Dat lijkt me idd de enige oplossing Jim…

Heb je ook foto’s van je Sub?

performance70 Schreef:

Het gaat om een submariner verder weet ik er niks
van af.

Kom uit noord-holland.

Bedankt voor alle reacties,
Hij zal dan toch maar eens naar een horlogemaker
moeten.

mvg,
Jim

Het is dat je emotioneel verbonden bent aan die sub anders zou ik het ding wel willen ruilen voor een gloednieuwe… :smiley: :smiley: :smiley:

Let je a.u.b. goed op dat je niet geript wordt… ik weet niet hoe oud je sub is maar alles van voor 1980 zit al aan de nieuwprijs… of hoger, veel hoger!
En op vintage Rolex forums worden wekelijks (soms dagelijks) oude onderdelen verkocht en gekocht ter waarde van (kleine) auto’s.

Laat je dus niet foppen als iemand zegt dat die bruine wijzerplaat echt vervangen moet worden en dat wel even wil regelen. En na de wissel is de bruine plaat weggegooid…

Succes, Roel

Als je in Noordholland woont zou je naar ADC in Amsterdam kunnen gaan en in Alkmaar zit Vreeker en Wesselink, beide zijn betrouwbare adressen.

Spreek idd van te voren af wat er gedaan moet worden en laat zeker niet zomaar iets vervangen (buitenkant)

Veel wijsheid met je klok!

Hallo Jim.

In Naarden zit een betrouwbare handelaar in oude(re) Rolex horloges. http://www.subgmt.com/index.php Neem contact op en wellicht kan hij je verder helpen met eventuele adressen. Laat je eerst goed voorlichten en laat niet zomaar van alles vervangen. Zeker als het om de wijzerplaat en/of wijzers gaat. Soms zijn de originele veer waardevoller dan nieuwe. Veel succes. Je zou ook op het Nederlandse of Duits rolex forum kunnen informeren: http://www.rolexforum.nl/ http://www.r-l-x.de/wbb2/index.php

Dat is inderdaad hetgene wat mij al de jaren heeft tegengehouden…

Ik heb van vele mensen verhalen gehoord of het wisselen van kostbare onderdelen aangezien je er niet naast zal staan/ik er geen verstand is het moeilijk te controleren.

En eerlijk gezegd vertrouw ik hem bijna niemand toe als ik de verhalen mag geloven.

Heb liever het orginele klokje dan loopt het maar wat minder.

Alleen schoonmaken bij een goede betrouwbare horlogemaker kan geen kwaad. En dan heb je (waarschijnlijk) weer een horloge dat je goed kan dragen.
Maar als je foto’s hebt? Dat vinden we wel heel leuk:)

De emotionele waarde zal slechts toenemen als het weer goed loopt, dus naar een horlogemaker. Zelf kun je daar echt niets aan verbeteren. Niet naar Rolex, want dan veranderen ze alles wat zij nodig vinden, dus soms ook vaak zaken die het uiterlijk beinvloeden. Succes!

hans

beurtje voor een R kost toch iets van 350 euro ? is een sub wel waard hoor.

Lekker laten servicen. Krijg je geen spijt van, mits je goede eisen stelt m.b.t wel of niet vervangen van bepaalde onderdelen. Heb je foto’s van de klok en weet je hoe oud deze precies is?

MP

mp Schreef:

Lekker laten servicen. Krijg je geen spijt van,
mits je goede eisen stelt m.b.t wel of niet
vervangen van bepaalde onderdelen. Heb je foto’s
van de klok en weet je hoe oud deze precies is?

MP
Men ‘stelt geen eisen bij Rolex’ dat doen zij voor je…

hcptdg Schreef:

mp Schreef:

Lekker laten servicen. Krijg je geen spijt van,
mits je goede eisen stelt m.b.t wel of niet
vervangen van bepaalde onderdelen. Heb je
foto’s
van de klok en weet je hoe oud deze precies is?

MP
Men ‘stelt geen eisen bij Rolex’ dat doen zij voor
je…

CP,

Heb je die post nog waar je Duitse dialoog met die horlogemaker staat beschreven??
Hi-la-risch… ik heb je al vaak geaggiteerd gezien maar zo woedend als toen…

(:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P) (:P)

Aha! Toch iets wat ik niet zou verwachten bij een dermate prestigieus merk. Juist bij dit merk, stellen de eigenaren (lees: liefhebbers) graag eisen aan het horloge. Met andere woorden: geen wijzers vervangen zonder overleg, plaat idem, etc.
Zoals ik het nu begrijp, gaat dit Rolex (aftersales) klanten kosten, niet waar?
Aan de andere kant begrijp ik, dat men bij Rolex elk model dat bij hen de revue passeert voor een beurt,in superieure staat terug willen zenden.(dus alles vervangen, dat zij als “nodig” beschouwen. Echter zou Rolex dan m.i. moeten begrijpen, dat het in de praktijk vaak anders werkt. “Correct me if i’m wrong”.

MP;)