Rolex Milgauss 1019 - het geld waard?

Enigszins kwijlend overweeg ik soms een Milgaus 1019 (witte / zilveren dial) op Chrono24. Prachtig horloge en een goede aanvulling op mijn bescheiden vintage Rolex collectie (5503, 1675 en 18-dinges WG DD). Ook uit technisch oogpunt vind ik het een leuke horloge.

Alleen die prijzen!

Op zich nog niet zo’n punt, alleen is dit zo’n model waarvan ik vermoed dat, mocht je er ooit vanaf moeten, je er jaren mee leurt. Terecht?

(plaatje van SubGMT, ooit opgeslagen)

10 likes

Ik zou hem in consignatie laten verkopen door iemand met een groot publiek. In je eentje ga je dat denk ik niet redden. Dus ja, terecht.

Ik stuurde @tompj gisteren toevallig een bericht dat AWCO er eentje in de winkel heeft binnenkort. Als je hem even wil passen is dit je kans. Via Instagram reageert Roel binnen een uur. :v:t2:

2 likes

Prachtig horloge, ik zou het bedrag er echter niet aan uitgeven.

Afhankelijk vangnet verkoopkanaal kan het idd zo zijn dat je er langer mee blijft zitten. Maar koop je een horloge met dit idee, dan weet je eigenlijk al genoeg toch?

Nee, zo werkt het bij mij (helaas) niet. Ik vind een 1019 een fascinerend top-ding (niet dat er voor dat geld niks anders moois is) maar het is maar een klein stapje naar een (ook prachtige) AP RO bijvoorbeeld. Beiden liggen qua prijs net een beetje buiten mijn comfort zone (ook achterlijk eigenlijk als je er over nadenkt voor hoeveel geld je horloges hebt liggen).

Ik vind bij de 1019 (in vergelijk met bijvoorbeeld een RO) het incourante karakter ervan eigenlijk niet in verhouding staan met de vraagprijzen ervoor…

Ik had ook kunnen vragen: “Zou het lonen te lowballen op 1019’s, want feitelijk koopt toch niemand die dingen?” :wink:

1 like

Dit vooral.
In mijn beleving zijn dit ja, leuke horloges. Maar qua prijs alle redelijkheid ver voorbij.
Voor wie is dit dan?
Vermogende verzamelaars die niet omkijken naar 20k meer of minder.

2 dingen vallen mij op… de prijzen zijn bizar uiteenlopend van 17000 tot 40000 euro… en er staan wel heel veel te koop. Hier loopt iets flink uit pas

3 likes

Zo keek ik er ook tegenaan dus.

Helder.

Over bovenstaande quote: als de prijs in jouw optiek niet in verhouding is, dan zou ik m óf niet kopen óf inderdaad een bod uitbrengen wat ik m wél waard vind.

Succes met je keuze iig! :ok_hand:t2:

Ik vind het ook al heel lang een fascinerend horloge wat ik graag zou willen hebben. Maar toch koop ik hem niet. Wetende dat ik het waarschijnlijk sporadisch zou dragen en het uiteindelijk toch in de verkoop belandt.
Prijzen zijn redelijk stabiel, maar het wordt ook niet verkocht.

1 like

het is een rolex. :joy: Linnen dial, ronde kast, oyster band. Hoe is dit incourant? :face_with_monocle:

Hiermee vat je praktisch de gehele markt van tweedehands rolex boven de 10K samen…

Ik vind de 1019 een van de mooiste Rolex ooit gemaakt. Zonde als je kijkt wat er nu van de milgauss geworden is

2 likes

en de hele vintage markt op chrono24

Maar ik zou denk ik ook eerder op safe spelen en voor de RO (15202?) gaan als je die (bijna) even mooi vindt.

Ja, en er wordt dus wss flink mee gerommeld, zoals met Veel vintage Rolex.

1 like

Wat een ding hé, toevallig vanochtend Excel erbij gepakt een lijstje horloges dat eventueel mijn huis mocht verlaten…

… En dan nog gaapt er een on-overbrugbaar financieel ravijn :smile:

Maar waar de prijs stabiel is inderdaad (Mondani lijst van 6 jaar terug erbij gepakt), is als bescheiden alternatief een 1018 zo’n 50% duurder geworden.

Grail watch…

Ach, hoe vaak verkoop je nou horloges? Lekker doorpakken zou ik zeggen :+1:

Idd, doorpakken. Kijk naar Han met z’n platinum daydate. Ook niet echt een ding wat je hier makkelijk verkoopt in het blauwe gedeelte. Model past ook wel bij jou.

1 like

Of leveltje up

@Henman heeft er toch ook nog eentje die hij kwijt wil? :wink:

1 like

Jeroen wil iets aparts… die van Henman is met donkere plaat denk ik te “gewoonste” voor hem.

1 like

Mmmm …

Amazing condition, probably unpolished…

Lijkt wel alsof iemand op de band heeft gekauwd en unpolished zeker niet als je kijkt naar het AP logo op de clasp…

Zoals de clasp er unpolished uit zou moeten zien.

1 like