Rolex Milgauss 116400GV ervaringen

Na een tijdje een Rolex Submariner 16610 in mijn bezit te hebben ben ik op zoek naar iets anders.
Ik en mijn vader (we delen samen de horloges) krijgen beide geen klik met de stalen Submariner.

Wellicht omdat we tevens een TT Submariner hebben en toch wat meer gevoel hebben bij de TT Submariner.

Nu zijn we dus aan het kijken naar een vervanger voor de Submariner.
Beide vinden we al langere tijd de Milgauss een mooi Horloge, maar toch hebben we nog niet de knoop doorgehakt.

Zijn er hier mensen met ervaringen van het bezitten van de Milgauss 116400GV?

Hoe wordt het horloge ervaring (wellicht in tegenstelling tot een Submariner)?

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen overtuigen of juist niet!

1 like

Haha wat schattig. Hij koopt ze en jij draagt ze soms van hem? :joy:

Kidding.

De Milgauss is echt een hoog bakbeest in vergelijking met een Submariner, dus zorg dat je vader jullie even hem wel even passen in het echt. :+1:t2:

Ik zou de blauwe kiezen!

10 likes

Die glimt ook het lekkerste. Als je dan van TT houdt komt dit een beetje in de buurt :rofl:

3 likes

Volledig mee eens

Plaatjes van op IG

10 likes

Ik heb de witte, geweldige klassieker! Lekker hoog,

Ik denk dat @HanDavinci heel gevoelig voor hoogte is aangezien de Milgauss 13mm is en de Sub 12,5mm verwaarloosbaar dus. De overdreven dikte is echt een van de grootste misvattingen van dit horloge…

3 likes

Haha nee helaas niet! Ik heb de Submariner TT van hem over gekocht toen hij hem in wilde ruilen op zijn Day Date (Ja die met de hoogst waarschijnlijk neppe sluiting/band). De stalen Submariner hebben we 50/50 gekocht. Ik woon nog thuis dus kunnen beide de horloges dragen hoe het ons uitkomt:smiley:

1 like

Ik hoor dit wel vaker ja, is hij dan zoveel zwaarder dan een Submariner? Wellicht tot vele mensen daardoor het een “groot” horloge vinden?

Milgauss en airking hebben wat mij betreft de fijnste kast!
Geen kroon in je pols😇

Ik heb de zwarte gv gehad en de witte en mijn voorkeur, de witte!
As you speak weer aan het zoeken want dat was een topper! Zeker in de zomer🤩

1 like

Ja dat scheelt behoorlijk, 2 gram maar liefst :wink:

Kortom een Milgauss afserveren omdat hij zo hoog en zwaar is lijkt me niet handig.

1 like

Zelf vind ik de Milgaus een carnavalsstoet op je pols. Bezel, bovenkant kast en de centrale schakels zijn gepolijst. Dan een blauwe plaat met een oranje bliksemschicht en als klap op de vuurpijl glas met een groene rand.

Maar carnaval is geweldig!!
Een weekje per jaar dan… :yum:

2 likes

Ik heb beide horloges De sub sinds 96 en de GV 2008 het is geen vergelijken .
Ik zou zeggen pas er eens een om te ervaren wat de verschillen zijn

1 like

Een Milgauss als enige horloge = NEE (te druk)

Een Milgauss als 3e of 4e horloge = JA!
Toch veel leuker dan alleen maar zwart spul?

Die Sunburst is super tof. En de groene gloed van het glas zie je van bovenaf bijna niet, maar vanuit een hoek juist weer wel. Erg leuk.

8 likes

Nee het zijn in de basis hele verschillende horloges, een Milgauss is stijlvoller en kan soms wegkomen als dresser. Een sub is een ‘in your face’ Rolex en zie je heel erg veel in het wild…boring! :wink:

1 like

Bedankt voor de reacties! Binnenkort gaan we eens kijken voor de Milgauss, als ik hem dan op de foto’s bovenstaand langs een Submariner zie vind ik hem meer uitstraling hebben.
Wordt vervolgt!

1 like

Blauwe is top. Heb ik ook. Beetje joie de vivre aan de arm. Beetje anders dan de rest.

3 likes

Wij hebben de Milgauss met zwarte plaat en wat een heerlijk horloge is het. Echt een aanrader. Wij zijn sowieso van van pcl en het horloge shined erg mooi. Laatst gekeken voor die met blauwe plaat, maar uiteindelijk toch gekozen voor een ander horloge.

4 likes

Hoe zit t eigenlijk met de verkrijgbaarheid van een blauwe mg? Lastig of te doen om eens te passen bij een ad?

Ik ga er alvorens vanuit dat ze lastig te krijgen zijn voor list nieuw. als ik het aanbod bekijk van nieuwe dan staat alles boven list te koop.

kijk, dat is goede input!

1 like