Rolex of Bolex? Oyster Perpetual Datejust 26mm 69173

Mijn dochter heeft van haar tante een erfstuk gekregen. Hèhè, daar gaan we weer… :wink:

Maar dit is dus geen ‘Wat is het waard?’ maar ‘Is het echt?’ vraag. Haar oom was getrouwd met een Turkse en gezien de reputatie van dat land op het vlak van imitaties wil ik graag voorkomen dat mijn dochter met een Bolex gaat rondlopen. Ze had een imitatie Hermes, dat was bekend maar haar oom dacht dat dit horloge wel echt was.

Dus vandaar mijn vraag. Ik heb geen Rolex ervaring (out-of-my-league :wink: ) maar na wat online speurwerk denk ik wel dat hij echt is maar als er een HF kenner naar kan kijken graag!

De foto’s:

De online voorbeelden:
truefacet.com
bobswatches.com

Alvast bedankt en een fijne dag!

Gr, Nils

4 likes

Om de almachtige @Siedo te quoten: “ik heb nergens verstand van en overal een mening over”.

Maar hij lijkt mij gewoon echt. Ik zie niets wat duidt op een replica, maar aan de andere kant heb ik ook geen kaas gegeten van 26mm DJ’s :man_shrugging:t2:

3 likes

Ik dacht eerst nep, maar even beter gekeken en lijkt mij meer echt nu.

Zou hem even laten openmaken bij een horlogemaker of het zelf doen. Dan weet je het.

1 like

Ziet er wel redelijk legit uit :+1:

1 like

Wil je voor (potentieel…) gezien zoveel geld het risico nemen? Zou even langs de plaatselijke juwelier gaan :+1:

1 like

Denk fake,… offnen dan weist es sicher :wink:

1 like

Waar baseer je het op? Ben oprecht benieuwd.

1e ingeving , bijna altijd gelijk, volg je gevoel ding… Ik las net pas het verhaal DAARNA over turkey, weet genoeg :wink:

:roll_eyes:

Nou, uitgediscussieerd dan. Ik zet mijn geld wel op echt.

11 likes

Ik heb die dial met EN Romeinse cijfers EN markers nog niet eerder gezien?

2 likes

Ja jij bent ook iets meer thuis in Rolex m8 :wink:

1 like

Nee hoor, niet in zo’n chickie DJ. Maar ik was benieuwd naar een onderbouwing…m8.

1 like

Dat valt denk ik wel mee want dameshorloge. En ook niet van belang.
En natuurlijk moet ik naar de juwelier maar ik heb weinig zin om daar met een neppend te komen.

Dat is wel heel erg generaliseren. Ik snap je want dat is ook mijn argument om dit hier te posten maar ik heb natuurlijk meer info. Zij was niet onvermogend om het maar zo te stellen.

Nee ik moest ook goed zoeken maar heb wel 2 voorbeelden gevonden van hetzelfde horloge, Vandaar dat ik de links erbij heb geplakt.

1 like

Poets die kroon eens flink op met Cape Cod. Goldplating is zo weg, goud niet.

2 likes

In t verleden wel eens fakes in handen gehad,
Je zou een hele studie qua fakes kunnen volgen ,…
Als je weet wat fake is , weet je ook wat niet fake is :wink:
Blijft risky… kan t bij een nieuwe Ray Ban bv. niet eens meer zien, de vintages wel :wink:

1 like

Indd, die neppers zijn altijd plated,… goudtestsetje doet wonderen :wink:

Lijkt me inderdaad wel echt, er zijn genoeg variaties van lady datejusts gekomen met aparte dials.

Ik vind 'm ook terug op type LADIES ROLEX DATEJUST 69173

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=291535

2 likes

Wordt al beter :wink: