Rolex of Tudor?

Ik scroll de laatste dagen flink wat af en er is zoveel te krijgen. Rolex maakt in mijn ogen zeer mooie horloges. Mijn eerste horloge die ik graag wilde kopen was de Rolex Day Date 1601 of 1603. Ik had geen budget daarvoor en ging verder zoeken. Op die manier kwam ik uit bij Oris. Prachtig merk en precies mijn karakter. Strak, clean en overzichtelijk even nagedacht en verder gezocht maar ik bleef terug komen bij Oris. En dan precies het model Oris Aquis Clean Ocean met die mooie dial :heart_eyes::heart_eyes:. Ik werd verliefd op dat horloge (nog steeds) en kocht hem voor ongeveer 2k. Ik dacht dit koop ik van mijn eerste zuurverdiende geld. Zo gezegd zo gedaan naar van Hell juweliers in Amersfoort. Gepast en geen twijfel gelijk gekocht.

Nu speelt er weer een nieuwe aankoop door mijn hoofd om voor te sparen. Ik wil graag nog een Oris ‘zie andere Topic’. Nu ben ik toch weer aan het twijfelen en kwam ik de Tudor Prince Date of Tudor oysterdate tegen die vind ik ook erg mooi en is toch een vors stuk voordeliger dan een Rolex 1601 of 1603.

Is de Tudor geliefd onder andere horloge liefhebbers? Of moet ik toch echt langer wachten en over 4 jaar een 1601 halen? Ik weet het niet en vraag daarom jullie hulp. Is Tudor ook erg geliefd, want het lijkt in mijn ogen een ondergeschoven merk altijd Rolex en geen Tudor.
Ben benieuwd vrienden.
Mocht je een foto hebben van 1 van de twee ben benieuwd :heart_eyes: of allebei mag ook :wink:

Tamas

9 likes

4 jaar wachten? Dan zou ik nu een Tudor halen.

6 likes

Dat is de Datejust :+1:

5 likes

Top topic, in no time bent u level-3
Ik ben meer van de Invicta, en ja, dan kun je het hier wel schudden :rofl:

2 likes

Waarom iets kopen wat geliefd is bij andere horloge liefhebbers???
Koop gewoon wat je zelf mooi vindt :roll_eyes:

14 likes

Snap ik, maar ben juist benieuwd naar wat jullie vinden. Ik vind ze namelijk allebei mooi :grin:

1 like

Tudor is een prima horloge, ga ervoor zou ik zeggen!

4 likes

Mijn ‘grail’ was een Rolex Submariner. Maar kocht vorig jaar een Tudor Heritage Black Bay en ik moet je eerlijk zeggen; Ik denk nooit meer aan een Submariner. Is de Rolex mooier afgewerkt? Zeker. Maar, zeker voor het geld, is Tudor, voor mij, charmanter.

13 likes

Op de vraag “Rolex of Tudor?” … was mijn antwoord Rolex en is mijn antwoord Tudor. :sunglasses:

Beide top, maar met Tudor meer plezier en minder last van gezeur van anderen die ook graag een Rolex zouden willen hebben én men vraagt niet telkens waar je het toch van betaald hebt. Afgunst, het bestaat. Kijk maar eens in de Rolex Only rubriek.

Verder moet je vooral doen wat je zelf wil. Waarom neem je bijvoorbeeld geen Oris? :wink:

12 likes

Ik heb al een oris :see_no_evil:

18 likes

Mooi die Oris van jou, ik zou nog een Oris kopen, of doorsparen voor een Rolex. Niet om Tudor te kort te doen, dat zijn ongetwijfeld schitterende horloges, maar toch. Zelf ben ik een meerjarenplan aan het maken en heel stiekem heb ik iets heel leuks op het oog, waarvoor ik een beetje :grinning: geduld moet hebben,

18 likes

Ik zou gaan passen, dan merk je vanzelf bij welk horloge de ‘klik’ er is. En als je het niet gelijk merkt nog een keer passen…

Ik had laatst eenzelfde dilemma met een hydroconquest en de BB58 (ligt wel wat verder van elkaar qua uiterlijk dan wat jij wilt, maar allebei duiker). Ik dacht dat ik de winkel uit zou lopen met de Longines, maar toen ik de BB om had, heb ik gelijk besloten dat ik het aanschaf moment moest uitstellen en het spaarvarken weer in gebruik kon gaan nemen. Uiteindelijk geniet ik nu denk ik meer van het traject richting de BB58 dan dat ik van het bezit van de Longines zou genieten.

2 likes

De moderne Tudor blackbays zijn wel erg populair. Maar de tudor price/oysterdate zie je eigenlijk weinig op HF. Is met 34mm volgens mij ook wel aan de kleine kant. Aan de ene kant is Tudor wel een stuk voordeliger dan Rolex maar zeker niet de beste value qua vintage dress watches. Voor het zelfde geld koop je een vintage Omega constellation, grand seiko, longines etc horloges die stuk voor stuk toch verfijnder zijn.

2 likes

Mijn advies is: als je geen Rolex geld hebt, koop geen Rolex. Je gaat er niet gelukkig van worden…

11 likes

Mss geeft ergens voor sparen en na een tijdje pas kunnen kopen juist veel meer voldoening en ‘gevoel van geluk’ dan aan de lopende band horloges kopen en flipperen…

Ik denk wel eens terug aan mijn jeugd toen ik echt nog moest sparen voor bepaalde aankopen. Dat motiveerde en maakte het verlangen naar dat ene des te groter. En als het dan zover was dat je naar de winkel kon om het te kopen: trots als een aap en blij als een kind :sunglasses: !

Dus sparen voor een horlogedoel is wat mij betreft niets mis mee. Zolang je de dingen in het leven die er echt toe doen maar wel kunt blijven betalen.

Verder aan TS: ga na die Oris lekker voor een Rolex. Draag die een tijd met plezier. Want uiteindelijk wil je toch een Tudor :rofl: ……

Succes!

4 likes

Klopt, maar 4 jaar moeten sparen voor een horloge dan is de kans groot dat hij eigenlijk gewoon te duur voor je is.

Dat geld moet naar je mond, de monden van je kinderen en vrouw, je alimentatie, je huis en je drank… Als je dan nog geld overhebt dan zou je pas horloges moeten kopen.

9 likes

Ook de Prince heeft referenties met 36 en de jumbo met 38mm. Relatief misschien klein kijkend naar de markt maar ik ben er voor mezelf achter gekomen dat 36mm de exacte sweetspot is qua formaat.

2 likes

Ik heb nu 2 tudor prince serie horloges en stuk voor stuk zijn ze prachtig naar mijn mening, beide zijn 36mm en dat is voor mij perfect! Ik zou zeggen oordeel zelf:

Mocht je een 38mm variant zoeken van de prince date-day kijk dan naar Ref:7017/0 wil je een submariner kijk dan naar de 79090 of de 79090 alleen hou er bij deze rekening mee dat de prijzen mega aan het stijgen zijn.

23 likes

Prince oyster date is er ook in 36 en zelfs 38mm
Edit: was hierboven al gezegd.

TS: Overigens koop je ruim onder de prijs van een datejust ook een tudor day date welke zelfs ongebruikt nog best goed te vinden zijn.

1 like

Vergeet de hond niet. :dog:

3 likes