Rolex only XII

Maar wat is nou echt het voordeel van de moderne sluiting op een 5 digit? Al mijn oude sluitingen werken perfect, rammelen niet en dragen top! Snelverstelling mis ik ook niet

5 likes

Band van een 5 digit zit gewoon lekker en prima. Alleen met echte warme dagen zit het wat knel.

3 likes

Voor mij zit het in het aantal vaste links.

Ik kan de oude banden nooit 100% lekker op mn pols krijgen. Een oude band heeft 4 vaste links aan weerszijde en een moderne band maar 3.

En inderdaad de snel verstelling wel heel fijn om te hebben.

1 like

Niet zo moeilijk heren.
Easylink schakel op de oude rammelband.
Probleem opgelost. :sunglasses:

10 likes

Kijk dar is top! Waar scoor ik zo’n schakel? :sunglasses:

1 like

Heeft iemand een topic over gemaakt dacht ik :thinking:

Symphatieke vent.

9 likes

Als de band net wat te strak zit zit hij met de open easylink net wat te los. Ik vind het net niks dus :smiley:

1 like

Ja met kleinere polsen valt de sluiting wat off-center idd. Heb ik geen last van met de sluiting van de gmt/explorer 2, maar met de duiksluiting zoals op de 14060m wel, daar had ik een verwijderde vaste link.

1 like

Ik heb het even doorgelezen.
Ergens post je een bericht van je horlogemaker die het afraadt vanwege een gleuf in de originele sluiting waardoor het beter geborgd zou zijn. Dat is niet waar. Dit is namelijk alleen bij de glidelock en niet bij de explorer/ gmt.

Maar ik begrijp dat je het niet meer gebruikt? Easylink neem ik graag van je over. :innocent:

Nog een extra schakel ertussen waardoor de band langer wordt en in de sluiting meer naar voren komt. Dat schilt iets.
De gaatjes zitten niet allen op gelijke afstand.
0.48 vs 0.45mm

6 likes

Ik bedoel : als je band normaal goed staat afgesteld en je pols opzwelt dan vind ik de easylink eigenlijk net wat teveel. Nothing beats Glidelock :wink:

2 likes

Ja ok

Glidelock is beter. Wel weer lange sluiting

1 like

Jawel. Want de dial was niet perfect. En het was een 16750. Dat is toch anders dan een 4 digit.
4digit is de echte vintage.

2 likes

Meh ik vind early 5 digit ook wel echt vintage haha.

Maar wanneer had je deze dan? Vind het echt gaaf zo.

2016 heb ik deze gehad. En tuurlijk. De 16750 zonder witgouden indexen heeft zeker de look van de 1675. Maar toch. Net dat ene nummertje en het vernieuwde uurwerk. Maakt het niet meer vintage. :speak_no_evil:

Ach wel leuk. Maar voor erbij. Niet als one piece.

Nog een plaatje dan maar.

.

8 likes

@gewoonlucas

Kijk hier zie je dat op de indexen. Ik stoor mij gewoon enorm aan dit soort vuiligheid op een index.

Vandaar dat ik nu ook zo happy ben met de 5513. Perfect. Dial, kast, wijzers, band. Eigenlijk helemaal. :grinning:

image

3 likes

Ja de 5513 is echt smetteloos en precies zoals iedereen hem wilt.

Helaas zijn de 1675/16750 toch allemaal buiten bereik op het moment.

Maar zoals de 16750 die jij toonde is echt schitterend, zeker op zn lederen band. Kan een moderne BLRO niet tegen op.

1 like

+1.

Alhoewel. Blro is toch wel gaaf. De Batman of girl kan er in elk geval zeker niet tegenop. Die is echt overrated.

:v:

1 like

Die is echt lelijk.

:point_up_2:

1 like

Ik sta nu op de lijst voor een moderne submariner maar denk dat een 5 digit het beste blijft voor mij.

Daarom dat ik ook rustig opzoek ben naar een geschikte 14060.

4 digit sports is natuurlijk wel eindbazen spul wat ik ook wel eens wil hebben.

Beetje zoals mn SD was.

image

4 likes